Δεν υπάρχει επωνυμία που να μην πασχίζει να παρεισφρήσει στην καλύβα του, ώστε να μεταφέρει με το έλκηθρό του τα προϊόντα της στα πέρατα της Γης, όπου υπάρχει στολισμένο χριστουγεννιάτικο δέντρο. «Ο Αϊ-Βασίλης είναι η προσωπικότητα με τη μεγαλύτερη κεφαλαιακή αποτίμηση», αποφαίνονται οι αθεόφοβοι που αξιολογούν ακόμα και αγίους. Γνωστή αθεόφοβη η βρετανική εταιρεία συμβούλων Brand Finance, με αφορμή τις εορτές –και για λόγους αυτοπροβολής φυσικά -, κάθησε και υπολόγισε το οικονομικό βάρος της επωνυμίας «Αϊ-Βασίλης», ο Θεός να τη συγχωρέσει. Και βρήκε ότι η αξία της φθάνει τα 1,6 τρισ. δολάρια (1,162 τρισ. ευρώ)!

Μιλάμε για αξία τριπλάσια από την κεφαλαιοποίηση της Apple (500 δισ. δολάρια) και πενταπλάσια από αυτή της Coca Cola (275 δισ. δολάρια). Βυθιζόμενη ακόμη περισσότερο στη βλασφημία, η Brand Finance συγκρίνει τον Αγιο και με κοινούς θνητούς που λειτουργούν ως πρεσβευτές εμπορικών επωνυμιών. Αναφέρει ότι ο βετεράνος ποδοσφαιριστής Ντέιβιντ Μπέκαμ μπορεί να ανεβάσει την κεφαλαιοποίησή του στα 500 εκατ. δολ., ενώ ο επίσης βρετανός πρίγκιπας Γεώργιος (το μωρό του Ουίλιαμ και της Κέιτ) έχει τιμή – στόχο τα 800 εκατ. δολ. Η αξιολόγηση του Αϊ-Βασίλη έγινε με βάση τον οικονομικό αντίκτυπο που έχει σε τομείς όπως ο τουρισμός και το λιανικό εμπόριο, σε συνδυασμό με την αύξηση των τζίρων που σημειώνουν οι κλάδοι αυτοί τις ημέρες των Χριστουγέννων και του νέου έτους εδώ και σχεδόν δύο αιώνες. Από την εποχή της Βιομηχανικής Επανάστασης συγκεκριμένα, που έδωσε σε πολλούς την οικονομική δυνατότητα να ανταλλάσσουν δώρα.

ΑΛ. ΚΑΨΥΛΗΣ