Στο συρτάρι έχει μπει το αίτημα μείωσης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης, το οποίο έθεσε το οικονομικό επιτελείο στη διαπραγμάτευση με την τρόικα στις αρχές Οκτωβρίου εισπράττοντας αρνητική απάντηση. Οπως προκύπτει από πηγές του οικονομικού επιτελείου, παρά τις τεράστιες κοινωνικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις του ακριβού πετρελαίου θέρμανσης, η κυβέρνηση δεν πρόκειται να επαναφέρει το σχετικό αίτημα.

Οπως αναφέρει μάλιστα υψηλόβαθμο κυβερνητικό στέλεχος, «ήδη υπάρχουν πολλά μέτωπα ανοιχτά με την τρόικα και δεν υπάρχει περιθώριο να ανοίξουμε ακόμα ένα».

Το μέτρο της εξίσωσης των ειδικών φόρων κατανάλωσης σε πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης το οποίο ενεργοποιήθηκε τον Οκτώβριο του 2012 απέτυχε παταγωδώς από δημοσιονομική άποψη ενώ προκάλεσε εκρηκτικές κοινωνικές και περιβαλλοντικές παρενέργειες. Θεωρητικά, η εξίσωση των φόρων θα οδηγούσε σε αύξηση εσόδων κατά 1,1 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) όμως, κατά την περσινή σεζόν η απώλεια εσόδων για τον προϋπολογισμό έφτασε τα 300 εκατ. ευρώ, ενώ η κατανάλωση σημείωσε βουτιά κατά 70%. Φέτος, το υπουργείο Οικονομικών θα έχει εικόνα για την πορεία των εσόδων από ΕΦΚ και ΦΠΑ πετρελαίου θέρμανσης στα τέλη της εβδομάδας, καθώς η αγορά άνοιξε μεν στις 15 Οκτωβρίου, οι παραγγελίες όμως δεν άρχισαν πριν από τα μέσα Νοεμβρίου λόγω καλοκαιρίας. Τα πρώτα στοιχεία πάντως από την πλευρά των πρατηριούχων δείχνουν αύξηση της κατανάλωσης κατά 100% σε σχέση με πέρυσι, επομένως και τα δημόσια έσοδα αναμένεται να παρουσιάσουν αύξηση. Στο μέτωπο του λαθρεμπορίου από την άλλη πλευρά, σύμφωνα με την ΠΟΠΕΚ, η εξίσωση των ΕΦΚ σε πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης μείωσε κατά 5% το λαθρεμπόριο στο πετρέλαιο θέρμανσης. Την ίδια ώρα όμως, με δεδομένο ότι το ναυτιλιακό πετρέλαιο παρέμεινε αφορολόγητο, σημειώθηκε σύμφωνα με τους ίδιους υπολογισμούς αύξηση στο λαθρεμπόριο ναυτιλιακού πετρελαίου κατά 10%.