Στην ταινία «Ο Παπατρέχας», με τον Θανάση Βέγγο (1966), η Μαρία Σολδάτου, ενώ βάζει κρέμα στο πρόσωπο της Σούλης Σαμπάχ –προτού εκείνη τραγουδήσει το παραδοσιακό «Μάτια σαν και τα δικά σου» με χορωδία τις Νίτσα Μαρούδα και Ταϋγέτη! –αποφαίνεται: «Κρεμ ντε νουί. Και η Ροσάνα Ποντεστά αυτήν μεταχειρίζεται!».

Τόσο πολύ είχε μπει στην ζωή μας η σταρ της Τσινετσιτά από τη Λιβύη (τότε ιταλική αποικία), που διακρίθηκε για την ανοιχτόχρωμη ομορφιά της και ρόλους κυρίως… χλαμύδας: Ναυσικά στην «Οδύσσεια» δίπλα στους Κερκ Ντάγκλας και Σιλβάνα Μάνγκανο, ολόξανθη Ωραία Ελένη στην περίφημη «Ελένη της Τροίας» του 1956, «Σκλάβα της Ρώμης», Σουάχ ή Σώκε, ήτοι έκτος γιος του γενάρχη των Εβραίων Αβραάμ, στα «Σόδομα και Γόμορρα» του Μίκλος Ρόζα, Ηρα στον «Ηρακλή» του ογκωδέστατου μποντιμπίλντερ Λου Φερίνιο το 1983.

Και να φανταστεί κάποιος ότι είχε ξεκινήσει σχεδόν σουρεαλιστικά το ’50: Οφηλία στο διαφορετικό «Εγώ ο Αμλετ» και «Χιονάτη» στην πρώτη πειραγμένη εκδοχή με τους εφτά νάνους ως διασώστες. Επίσης ήταν η μόνη σταρ που είχε στη… δούλεψή της (σε ρόλους υπηρέτριας και βοηθού αντίστοιχα) σε ταινίες την Μπριζίτ Μπαρντό και την Ανούκ Εμέ.

Η Ποντεστά, που πέθανε στα 79 της, 28 χρόνια αφότου γύρισε την τελευταία της ταινία, δεν μπήκε στην ελληνική καθημερινότητα μέσα από τη μεγάλη οθόνη. Μπήκε από τα θρυλικά βράδια των σταρ στη «Λαγουδέρα» της Υδρας, αφότου – το 1957 – η συμπατριώτισσά της Σοφία Λόρεν γύρισε «Το παιδί και το δελφίνι» και τραγούδησε, μαζί με τον Τάκη Μωράκη, «Τι είν’ αυτό που το λένε αγάπη». Εκεί που οι αστέρες έπιναν, έτρωγαν, έπιναν και βουτούσαν – παραδοσιακά! – στη θάλασσα με τα ρούχα.

Μπήκε και μέσα από τις διαφημίσεις του πρώτου καλλυντικού σαπουνιού μαζικής παραγωγής Λουξ, του «σαπουνιού ομορφιάς των σταρ», όπως πλασαριζόταν. Με την Ποντεστά σε ρόλο μοντέλου (παράλληλα με τις Σοφία Λόρεν, Κατρίν Ντενέβ, Ούρσουλα Αντρες, Πασκάλ Πετί και Ελκε Σόμερ) να κρατά στα δόντια της τις πέρλες ενός κολιέ πάνω από το σλόγκαν «Η Ροσάνα Ποντεστά προτιμά το Λουξ. Εσείς;» Και ξαφνικά η Ελλάδα πλημμύρισε ιμιτασιόν μαργαριταρένια κολιέ σε συσκευασία δώρου μαζί με το σαπούνι.

Η πολύ προγενέστερή της εισαγόμενη στην Ελλάδα χιλιανή αρτίστα Ροζίτα Σεράνο είχε αναστατώσει τόσο την κοσμική Ελλάδα που έφτασε να γίνει πάστα, όμως η Ποντεστά έγινε πλαστική κούκλα. Λίγο κοντούλα, αλλά όμορφη.

Αυτό προτού η ξανθιά Ωραία Ελένη «φυλακιστεί» στα δημιουργήματα του σκηνοθέτη, ηθοποιού και παραγωγού συζύγου της – τον οποίο ερωτεύθηκε παράφορα – Μάρκο Βικάριο, για τον οποίο αναγκάστηκε να υποδυθεί ακόμη και την Κοκό, ερωμένη ενός πολυπόθητου και αχόρταγου άνδρα με τρεις όρχεις στο «Homo Eroticus» του 1971. Εποχή κατά την οποία δέχτηκε να φωτογραφιστεί – με περισσότερα ρούχα από άλλες – για το περιοδικό «Πλέιμποϊ», αφού έκανε αμέτρητα εξώφυλλα σε περιοδικά όπως το «Τempo», το ιταλικό «Ρομάντσο».

Και αυτό προτού να αφήσει για πάντα το σινεμά, να χωρίσει τον Βικάριο και να αφιερωθεί στον νέο παράφορο έρωτά της για τον διάσημο ιταλό αλπινιστή, εξερευνητή και δημοσιογράφο Βάλτερ Μπονάτι, που την πήρε μαζί του και στα βουνά αλλά την άφησε μόνη, όταν νικήθηκε από τον καρκίνο του παγκρέατος το 2011. Μοναξιά που –το είχε πει –δεν θα την άντεχε για πολύ…