Την επανεκκίνηση των έργων στους αυτοκινητόδρομους εξήγγειλε τη Δευτέρα ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.

Όπως είπε οι συμβάσεις θα κατατεθούν στη Βουλή προς κύρωση μέσα στις επόμενες μέρες με στόχο οι μηχανές στα εργοτάξια να τεθούν σε πλήρη λειτουργία τον ερχόμενο Μάρτιο, όπου και αναμένεται να απασχοληθούν 20.000 άτομα.

Ο χρόνος τρέχει πλέον αντίστροφα επειδή, όπως, αναφέρθηκε αν οι συμβάσεις δεν κατατεθούν και δεν υπογραφούν έως τις 9 Δεκεμβρίου τότε κινδυνεύουν να καθυστερήσουν χρήματα από το τρέχον ΕΣΠΑ ύψους 950 εκατ. ευρώ.

Οι αυτοκινητόδρομοι θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί έως το 2015 ( και δίνεται τρίμηνη προθεσμία, διαφορετικά θα πρέπει να μπουν ρήτρες).

Σήμερα, οι εργασίες στα εργοτάξια κυμαίνονται από 10 έως 15 % μετά τα Χριστούγεννα αναμένονται να φθάσουν το 50% ενώ το Μάρτιο όπως προαναφέρθηκε θα φθάσουν το 100%.

Στο μεταξύ, όπως, έγινε γνωστό το τμήμα Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα (το οποίο έχει απενταχθεί από την σύμβαση της Ολυμπιάς Οδού), θα κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο με χρήματα από το επόμενο ΕΣΠΑ .Οι εργασίες θα ολοκληρωθούν έως τον Απρίλιο του 2015.

Σε ότι αφορά στο τμήμα Πύργος – Καλό Νερό το οποίο έχει παγώσει μετά από αντιδράσεις κατοίκων και προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας θα γίνει, όπως ανέφερε ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, αναβάθμιση του υφισταμένου δικτύου.

Στον αυτοκινητόδρομο Ε 65 συνολικού μήκους 231 χλμ θα κατασκευαστούν σε αυτή τη φάση 90 χλμ. Τα 140 χλμ θα αποφασιστεί σε μεταγενέστερο χρόνο πότε θα γίνουν. Σε αυτόν τον αυτοκινητόδρομο μένουν απέξω τα τμήματα Λαμία -Ξυνιάδα και Τρίκαλα – Γρεβενά.

Σε ότι αφορά την Ιόνια Οδό αυτή θα κατασκευαστεί όλη διευκρινίστηκε, ωστόσο σε ότι αφορά το σχεδιασμό στην περιοχή Γκλόκοβα, αν δηλαδή θα γίνει σήραγγα ή όχι, αυτό θα αποφασιστεί μετά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.