Τι προσδοκά μια εταιρεία υψηλής τεχνολογίας από ένα στέλεχος μιας εταιρείας ενδυμάτων και ειδών πολυτελείας που προσλαμβάνει; Να τη βοηθήσει στις πωλήσεις. Με τη συλλογιστική αυτή η μεταπήδηση της διευθύνουσας συμβούλου της Burberry Αντζελα Αρεντςστην Apple μπορεί να πιστωθεί ως κίνηση υψηλής επιχειρηματικής στρατηγικής στον επικεφαλής της Apple Τιμ Κουκ. Και είναι σημαντική για τον Κουκ μια καλή επιχειρηματική κίνηση, καθώς η αλήθεια είναι ότι δύο χρόνια μετά τον διορισμό του στην ηγεσία της εταιρείας εξακολουθούν να τον αντιμετωπίζουν άπαντες με αισθήματα επιφύλαξης, δισταγμού, συγκράτησης και αναμονής (για κάτι καλό), που απορρέουν φυσικά από το γεγονός ότι πρόκειται για τον διάδοχο του «μυθικού» Στιβ Τζομπς.

ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ. Η Αντζελα Αρεντς θα αναλάβει το αξίωμα της πρώτης αντιπροέδρου στην Apple και αποστολή της θα είναι να επιβλέπει και να ελέγχει τη λειτουργία των 400 και πλέον καταστημάτων λιανικής που λειτουργεί η εταιρεία, καθώς επίσης και τη λειτουργία των διαδικτυακών καταστημάτων της. Εν πάση περιπτώσει, η ηλικίας 53 ετών μάνατζερ την άνοιξη του 2014 θα αναλάβει μια δουλειά που αποδεδειγμένα κατέχει: την προώθηση των πωλήσεων. Κι εφόσον πρόκειται για την προώθηση των iPhone, των iPod, των iPad και των άλλων συσκευών που θα έλεγε κανείς ότι ήδη χαρακτηρίζουν και δίνουν ταυτότητα στον 21ου αιώνα, το έργο της πρέπει να θεωρείται εκ προοιμίου συναρπαστικό. Γιατί την εμπιστεύθηκε ο Κουκ και οι άλλοι επιτελείς της Apple; Για τον απλούστατο λόγο ότι τα κατάφερε περίφημα στην Burberry. Από το 2006, που μεταπήδησε στη βρετανική εταιρεία από την Donna Karan, οι πωλήσεις της Burberry υπερδιπλασιάστηκαν.

ΜΕ ΠΕΡΓΑΜΗΝΕΣ. Επίσης, η Αρεντς πιστώθηκε δύο μεγάλες επιχειρηματικές πρωτοβουλίες που έκανε για λογαριασμό της Burberry. Πρώτον, προώθησε την εταιρεία στις αναδυόμενες αγορές όπου, ως γνωστόν, δημιουργείται τάχιστα μια οικονομική και κοινωνική τάξη υψηλών εισοδημάτων, η οποία μπορεί να καταναλώσει είδη πολυτελείας. Είναι χαρακτηριστικό ότι προ τριετίας η αμερικανίδα μάνατζερ εξαγόρασε αντί 83 εκατ. ευρώ τα 50 καταστήματα που είχε παραχωρήσει με φραντσάιζ στην Κίνα, ώστε να έχει τον άμεσο έλεγχο σε αυτά. Δεύτερον, εκμεταλλεύθηκε την υψηλή τεχνολογία για να προωθήσει τις πωλήσεις της Burberry. Χάρη στις ηλεκτρονικές πωλήσεις η βρετανική εταιρεία τα τελευταία χρόνια ανταγωνίζεται «στα ίσια» τις γαλλικές Chanel και Louis Vuitton. Επίσης χάρη στην ψηφιακή στροφή της Burberry απέκτησε η Αρεντς το προσωνύμιο η «ψηφιακή Αντζελα».

Τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου στην Burberry θα αναλάβει ο Κρίστοφερ Μπέιλι, διευθυντής δημιουργικού σήμερα της εταιρείας. Πρόκειται για τον άνθρωπο που είχε προτείνει την Αρεντς προ επταετίας στην Burberry –είχαν δουλέψει μαζί στην Donna Karan. Η γεννηθείσα στην Ινδιανάπολη μάνατζερ και μητέρα τριών παιδιών (τα απέκτησε με τον εφηβικό της έρωτα με τον οποίο εξακολουθεί να ζει) φρόντισε να ανταποδώσει την καλή πράξη στον παλαιό συνάδελφό της. Την αποτίμηση, βεβαίως, των μετακινήσεων στελεχών στις δύο εταιρείες την κάνουν οι αγορές. Μόλις έγινε γνωστό χθες ότι η Αρεντς μετακινείται από την Burberry στην Apple και αντικαθίσταται από τον Μπέιλι, η μετοχή της Burberry υποχώρησε κατά 6,4%, ενώ της Apple ενισχύθηκε κατά 1%.