Τη μείωση του χρόνου των ταξιδιών με το τρένο στους άξονες Αθηνών – Πατρών και Αθηνών – Θεσσαλονίκης σηματοδοτούν τα νέα έργα που ενέκριναν χθες ο ΟΣΕ και η ΕΡΓΟΣΕ.

Με την ολοκλήρωση των έργων ο προαστιακός σιδηρόδρομος της Αθήνας θα επεκταθεί μέχρι το Αίγιο, ενώ ο χρόνος της διαδρομής θα διαρκεί 1 ώρα και 30 λεπτά. Τα έργα αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί έως το 2018, ενώ οι ταχύτητες που θα μπορούν να αναπτύσσουν οι συρμοί θα αγγίζουν τα 200 χιλιόμετρα την ώρα.

Παράλληλα, στον βόρειο σιδηροδρομικό άξονα ο χρόνος της διαδρομής Αθήνα – Θεσσαλονίκη με το τρένο αναμένεται να μειωθεί στις 3 ώρες 30 λεπτά από το 2016, με την ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής γραμμής Τιθορέας – Δομοκού, προϋπολογισμού 415 εκατ. ευρώ. Μειοδότρια του έργου αναδείχθηκε χθες από την ΕΡΓΟΣΕ η κοινοπραξία Ακτωρ ΑΤΕ –J&Ρ Αβαξ ΑΕ – Τέρνα ΑΕ. Η νέα χάραξη μήκους 120 χιλιομέτρων έχει σχεδιαστεί για ταχύτητες 160-200 χλμ./ώρα και αντικαθιστά το ορεινό τμήμα της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής. Το πρώτο τμήμα Τιθορέας – Λειανοκλαδίου περιλαμβάνει τη δίδυμη σήραγγα Καλλιδρόμου μήκους 9,036 χλμ., ενώ το δεύτερο Λειανοκλαδίου – Δομοκού διασχίζει το όρος Οθρυς με δίδυμη σήραγγα μήκους 6,38 χλμ. και μέσω της αποξηραμένης λίμνης Ξυνιάδας καταλήγει στον σταθμό του Δομοκού. Το σύνολο του έργου θα είναι έτοιμοσε 32 μήνες.