«Εύχομαι στο τέλος να καταφέρετε να δείτε μια γυναίκα που μπορεί να είναι πολλά διαφορετικά πράγματα και που γίνεται επιθετική μόνο επειδή προστατεύει τον εαυτό της. Θα χρειαστεί να λύσετε μόνοι σας τον γρίφο για το ποια πραγματικά είναι η κακιά μάγισσα Maleficent», δήλωσε πέρυσι, λίγο πριν από την έναρξη των γυρισμάτων, η Αντζελίνα Ζολί με αφορμή τον ρόλο της κακιάς μάγισσας που θα υποδυθεί για πρώτη φορά το 2014 στην κινηματογραφική μεταφορά του παραμυθιού «Η ωραία κοιμωμένη».

Οπως πολλοί ισχυρίζονται, ο ρόλος της Ζολί δεν είναι τυχαίος. Ισα ίσα. Είναι κομμένος και ραμμένος στα πρότυπα που τελευταία έχει υιοθετήσει το Χόλιγουντ. Σύμφωνα με τα οποία παραμύθια και διαχρονικοί παιδικοί ήρωες ζωντανεύουν στο κινηματογραφικό πανί «κουβαλώντας» εμφανείς διαφορές συγκριτικά με την πλοκή των κλασικών παραμυθιών.

Το κόνσεπτ είναι απλό και σαφές: οι χαριτωμένες νεαρές και αμόλυντες ηρωίδες περνούν πλέον σε δεύτερη μοίρα, δίνοντας χώρο και χρόνο στις μοχθηρές βασίλισσες να απολαύσουν τα κινηματογραφικά φώτα που πέφτουν για πρώτη φορά επάνω τους προκειμένου να παρουσιάσουν μια άλλη, διαφορετική εκδοχή των παιδικών ιστοριών. Αυτή που ορίζει ότι ο καλός του παραμυθιού δεν είναι αναγκαστικά αυτός που φέρνει και τις (απαραίτητες) εισπράξεις στα ταμεία του κινηματογράφου.

Την αρχή έκανε το 2012 η Universal με το «Η Χιονάτη και ο κυνηγός». Μια ταινία βασισμένη στο παραμύθι των Αδελφών Γκριμ με πρωταγωνίστρια στον ρόλο της Χιονάτης την Κρίστεν Στιούαρτ και τη Σαρλίζ Θερόν ως κακιά μάγισσα. Για πολλούς το κλασικό παραμύθι δεν είχε καμία σχέση με την κινηματογραφική του μεταφορά. Το Χόλιγουντ, από τη μεριά του, δεν το αρνείται. Αυτό άλλωστε ήταν το ζητούμενο, σύμφωνα με τον παραγωγό της ταινίας, Τζο Ροθ, ο οποίος εξήγησε γιατί αποφάσισε να κάνει την κινηματογραφική προσαρμογή της ιστορίας των γερμανών παραμυθάδων του 19ου αιώνα. «Ολοι μας γνωρίζουμε την ιστορία και έχουμε συναισθηματικό δεσμό με τη Χιονάτη. Αναθέτοντας τα γυρίσματα σε έναν σκηνοθέτη με καλπάζουσα φαντασία και σε σπουδαίους ηθοποιούς το παραμύθι αποκτά μια άλλη διάσταση, αξιοποιώντας από τη μια τις σύγχρονες τεχνικές γυρισμάτων και διατηρώντας από την άλλη το συναισθηματικό δέσιμο».

Ακολούθησε, σχεδόν ταυτόχρονα, η Τζούλια Ρόμπερτς στο «Καθρέφτη, καθρεφτάκι μου», ταινία που βασίστηκε στο παραμύθι «Η Χιονάτη και οι επτά νάνοι», επίσης των Αδελφών Γκριμ. Ο ινδός σκηνοθέτης της ταινίας Τάρσεμ Σινγκ, ο οποίος προσπάθησε να δημιουργήσει μια κωμική εκδοχή του παραμυθιού αναθέτοντας ακόμα και ρόλους κλέφτη στους νάνους, διευκρίνισε τους λόγους που τον οδήγησαν στην Τζούλια Ρόμπερτς για τον ρόλο της μοχθηρής βασίλισσας. «Η βασίλισσα δεν θα έπρεπε να είναι η τυπικά κακιά βασίλισσα του παραμυθιού. Θα έπρεπε να είναι ευχάριστα κακιά. Ε, δεν μπορούσα να σκεφτώ άλλη ηθοποιό έκτος από την Τζούλια», είπε.

Στην περίπτωση της Αντζελίνα Ζολί με το «Maleficent» (κάτι σαν «Κάκιστη»), το οποίο πρόκειται να βγει στις αίθουσες το επόμενο καλοκαίρι και μάλιστα σε 3D, τα πράγματα δεν είναι διαφορετικά. Υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Ρόμπερτ Στρόμπεργκ, η διάσημη ηθοποιός θα υποδυθεί τη μοχθηρή Κακιά Νεράιδα αφήνοντας τον κεντρικό ρόλο της νεαρής πριγκίπισσας στη νεόκοπη Ελ Φάνινγκ. Στο πλευρό της Ζολί θα βρίσκεται και η τετράχρονη κόρη της Βιβιέν Ζολί Πιτ, η οποία θα υποδυθεί την Ωραία Κοιμωμένη ως παιδί αφού, σύμφωνα με τους παραγωγούς, ήταν αδύνατον να βρουν άλλη μικρή πρωταγωνίστρια που… να μη φοβάται την Κακιά Νεράιδα – Ζολί.

Ρόλο κακιάς πρωταγωνίστριας ανέλαβε όμως και η Κέιτ Μπλάνσετ στην ταινία «Σταχτοπούτα» του σκηνοθέτη Κένεθ Μπράνα (η πρεμιέρα της αναμένεται το 2015). Η αυστραλιανή ηθοποιός θα υποδυθεί την κακιά μητριά της Σταχτοπούτας ενώ στον πρωταγωνιστικό ρόλο το κοινό θα δει τη Βρετανίδα Λίλι Τζέιμς, γνωστή από τον ρόλο της Λέιντι Ρόουζ ΜακΚλερ στη δημοφιλή σειρά εποχής ο «Πύργος του Ντάουντον». Πριγκιπικά καθήκοντα στην ταινία θα έχει, τέλος, ο Ρίτσαρντ Μάντεν, διάσημος για την ερμηνεία του στη σειρά «Game of Thrones».