Με φυσικό αέριο θα κινείται μέσα στο 2014 τουλάχιστον ένα από τα πλοία της ελληνικής ακτοπλοΐας. Αυτό υπόσχεται το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου το οποίο ξεκινάει ήδη τις σχετικές διαδικασίες για την υλοποίηση του στόχου αυτού.

Ηδη ο υπουργός Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης αποδέχθηκε σχετική εισήγηση στελέχους μεγάλης ακτοπλοϊκής εταιρείας και ενθαρρυνόμενος από το γεγονός ότι το κόστος της μετατροπής του καυσίμου από πετρέλαιο σε φυσικό αέριο επιδοτείται κατά 50% από την Ευρωπαϊκή Ενωση προχωρεί στη σύσταση σχετικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων οι οποίοι θα υποβάλουν σύντομα τις σχετικές τους προτάσεις. Πάντως από την πλευρά των ακτοπλοϊκών εταιρειών υπάρχει επιφυλακτικότητα για το κατά πόσον το κόστος των απαραίτητων μετατροπών που πρέπει να υποστεί ένα πλοίο είναι οικονομικά αποδεκτό.

Σε κάθε περίπτωση οι έλληνες ακτοπλόοι δεν έχουν προς το παρόν προχωρήσει στις απαραίτητες τεχνικοοικονομικές μελέτες για την εισαγωγή του φυσικού αερίου στα πλοία τους. Αλλωστε πρόκειται για μια τεχνολογία που ακόμη βρίσκεται στο αρχικό της στάδιο και τα πλοία που χρησιμοποιούν για την κίνησή τους φυσικό αέριο είναι πολύ λίγα σε παγκόσμιο επίπεδο.

Είναι σαφές πάντως ότι το ακριβό σήμερα πετρέλαιο σε συνδυασμό με τους πολύ χαμηλούς λόγω ύφεσης τζίρους πιέζουν τις ελληνικές ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις στην αναζήτηση λύσεων για φθηνότερη ενέργεια.

Μία από τις λύσεις αυτές θα μπορούσε να είναι υπό όρους και το φυσικό αέριο, που εκτός από τα αυτονόητα περιβαλλοντικά του οφέλη μπορεί να μειώσει σημαντικά το ενεργειακό κόστος ενός πλοίου που σήμερα για να το αντιμετωπίσουν κατεβάζουν ολοένα και περισσότερο ταχύτητες.