Ακόμη και η μεγάλη φετινή αύξηση της τουριστικής κίνησης δεν στάθηκε ικανή να αυξήσει τον αριθμό των επιβατών των πλοίων, καθώς οι περισσότεροι τουρίστες φθάνουν στους τόπους προορισμού τους με πτήσεις τσάρτερ.
Η ύφεση έχει ως αποτέλεσμα να περιοριστεί σημαντικά και η κίνηση επιβατών από και προς τα νησιά του Αιγαίου. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Ναυτιλίας τον Ιούλιο του 2009 από το λιμάνι του Πειραιά είχαν ταξιδέψει 1,25 εκατ. επιβάτες, το 2010 έπεσαν στο 1,14 εκατ., το 2011 ακόμα περισσότερο στο 1,08 εκατ., το 2012 στις 895.298 ενώ φέτος έχουν ταξιδέψει 866.331 επιβάτες.
Πάντως, σε ό,τι αφορά την κίνηση στον Αργοσαρωνικό υπάρχει μια ελαφρά αύξηση στη διακίνηση επιβατών, καθώς  φέτος με τα πλοία ταξίδεψαν 317.947 επιβάτες από 298.831 πέρυσι.
Σύμφωνα με τη φετινή ετήσια έκθεση για την πορεία της ελληνικής ακτοπλοΐας της εταιρείας συμβούλων XRTC «τo μοναδικό καλό σημάδι στην ακτοπλοϊκή αγορά είναι η μείωση των μέσων τιμών του πετρελαίου κατά 10% στο επτάμηνο που πέρασε». Η μείωση αυτή, που ούτως ή άλλως δεν ρίχνει τις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων σε επιθυμητά επίπεδα, δεν αποτελεί επαρκή όρο για να μπορέσουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να ανακάμψουν.
Η έκθεση επισημαίνει ότι «είναι πασίδηλο εδώ και τέσσερα πλέον χρόνια ότι ο κλάδος αδυνατεί να λειτουργεί με όφελος όχι απλώς επιχειρηματικό, αλλά και με όφελος μόνο κοινωνικό, αφού η απουσία ζήτησης για ακτοπλοϊκές μεταφορές καθιστά τη δραστηριοποίηση πλοίων όχι μονάχα σε συγκεκριμένες γραμμές αλλά γενικότερα απαγορευτική τουλάχιστον επιχειρησιακά».
ΣΤΗΝ ΑΔΡΙΑΤΙΚΗ. Σε ό,τι αφορά τις γραμμές της Αδριατικής, όπου πριν από μερικά χρόνια οι ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες έπαιζαν κυρίαρχο ρόλο, σήμερα το πάνω χέρι φαίνεται να παίρνει ο ιταλικών συμφερόντων όμιλος Γκριμάλντι.
Η έκθεση αναφέρει ότι η αλλαγή αυτή οφείλεται στο ότι η ιταλική σημαία είναι πιο ανταγωνιστική από την ελληνική χάριν της υποστήριξης που παρέχει στις ιταλικές εταιρείες το ιταλικό κράτος.
Για παράδειγμα, η ιταλική κυβέρνηση έχει τη δυνατότητα και επιδοτεί τις ασφαλιστικές εισφορές, ενέργεια που είναι απολύτως συμβατή με την κοινοτική νομοθεσία.
Σύμφωνα με υπολογισμούς στους οποίους έχουν προβεί κατά καιρούς οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, το μισθολογικό κόστος των πλοίων που φέρουν την ελληνική σημαία είναι περίπου 50% υψηλότερο από εκείνο των πλοίων που φέρουν την ιταλική σημαία.
«Σε αυτό το πολυσύνθετο επιχειρηματικό παζλ», αναφέρει η έκθεση, «προστίθεται πλέον και η τρόικα η οποία μέσω της εφαρμογής συγκεκριμένων μνημονιακών μέτρων επιδιώκει μονοδιάστατα τον περιορισμό του εργασιακού κόστους, ενώ παράλληλα αδυνατεί να κατανοήσει την ανάγκη λήψης μέτρων ανάπτυξης που αφορούν τη μείωση του ΦΠΑ και του κόστους ταξιδιού, ενέργειες που θα είχαν πολλαπλά θετικά αποτελέσματα, μικρά ή μεγάλα, στην αύξηση της κίνησης και του τουρισμού και στην οικονομική ζωή της χώρας».

Τα δρομολόγια Ελλάδα - Ιταλία
Οι ιταλικές κρατικές επιδοτήσεις στις ασφαλιστικές εισφορές των πληρωμάτων τους «βούλιαξαν» τον ελληνικό στόλο στις γραμμές της Αδριατικής

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από