Ξεπερνώντας την εικόνα που θέλει το ελληνικό ελαιόλαδο να πωλείται χύμα και σε χαμηλές τιμές, οι άνθρωποι αυτοί έβαλαν τον σημαντικότερο ίσως θησαυρό της ελληνικής γης στη συσκευασία που του αξίζει.

Εδωσαν ιδιαίτερη σημασία στην ποιότητα των προϊόντων τους και κατάφεραν να τα πουλήσουν στις απαιτητικές αγορές του εξωτερικού, στηριζόμενοι τόσο στη γεύση όσο και στο design της συσκευασίας τους.

Οι συσκευασίες των προϊόντων τους δεν θυμίζουν σε τίποτα τα ελαιόλαδα που συναντά κανείς στα ράφια των σουπερμάρκετ –ούτε και η τιμή τους, που είναι σημαντικά υψηλότερη και φτάνει ακόμα και τα 39 ευρώ το μπουκάλι.

Ομως, αξιοποιώντας την εξαιρετική ποιότητα, επιχειρούν να ανατρέψουν την εικόνα του ελληνικού ελαιολάδου στο εξωτερικό και παράλληλα να εκπαιδεύσουν και να πείσουν καταναλωτές με υψηλά στάνταρ ότι το ελληνικό ελαιόλαδο «είναι εδώ και είναι το καλύτερο».

Ο Αλέξανδρος Σπηλιάδης, o Γιώργος Κοροπούλης, ο Κώστας Μπαλάφας και ο Δημήτρης Παναγιωτίδης μιλούν στα «ΝΕΑ» για το ταξίδι αυτό με όχημα τον «πράσινο χρυσό» της ελληνικής γης.
Ολοι τους κάνουν λόγο για την ανάγκη να επικεντρωθούν οι έλληνες παραγωγοί στο ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα, δηλαδή την ποιότητα, και να τοποθετήσουν τα προϊόντα τους στις διεθνείς αγορές ως προϊόντα προστιθέμενης αξίας.

«Υπάρχουν τεράστια περιθώρια βελτίωσης, αν αναλογιστούμε πως υπάρχουν αρκετές γεωγραφικές περιοχές που δεν γνωρίζουν τις ευεργετικές ιδιότητες και τις διατροφικές αξίες που προσδίδει το ελαιόλαδο», λέει ο Δημήτρης Παναγιωτίδης της WEP (www.fiveoliveoil.com) που παράγει το ελαιόλαδο Five.

Η Ελλάδα αποτελεί την τρίτη χώρα σε όγκο παραγωγής ελαιολάδου στον κόσμο μετά την Ισπανία και την Ιταλία. Στη χώρα μας καλλιεργούνται περισσότερα από 132 εκατ. ελαιόδεντρα, από τα οποία παράγονται περίπου 350.000 τόνοι ελαιολάδου ετησίως.

Το design, λειτουργώντας ως ένδυμα στο προϊόν είναι σημαντικό γιατί δημιουργεί την πρώτη εικόνα.

«Αν η ψυχή του προϊόντος εκφράζεται μέσω του ενδύματός του, το αποτέλεσμα είναι ισορροπημένο και αναδεικνύεται η ταυτότητά του» λέει ο Γιώργος Κοροπούλης που παράγει το ελαιόλαδο Maleas (www.maleasoliveoil.gr).

«Πρέπει να εκπαιδεύσεις τους καταναλωτές για την αξία του ελληνικού ελαιολάδου. Δεν είναι εύκολο. Ο στόχος μας είναι να μάθουμε τη νοοτροπία, για να καταφέρουμε έτσι να πουλήσουμε τα προϊόντα μας. Ομως, όσο καλό και να είναι το προϊόν σου, δεν ανοίγουν εύκολα οι πόρτες», εξηγεί ο Αλέξανδρος Σπηλιάδης που παράγει το ελαιόλαδο Eleia (www.eleia.gr).

ΥΠΕΡΑΞΙΑ. Στο πλαίσιο αυτό έχει ξεκινήσει μια προσπάθεια από αρκετές επιχειρήσεις να δοθεί μεγαλύτερη υπεραξία στο προϊόν και το ελληνικό ελαιόλαδο να αποκτήσει ταυτότητα ως επώνυμο τυποποιημένο.

«Χρειαζόμαστε μια ιστορία η οποία να εξηγεί στον ξένο καταναλωτή γιατί αξίζει να επιλέξει το ελληνικό προϊόν. Να καθιστά σαφές σε τι διαφοροποιούμαστε. Το βασικό είναι η ποιότητα, αλλά και η συσκευασία του προϊόντος πρέπει να αναδεικνύει την ποιότητα αυτή», λέει ο Κώστας Μπαλάφας της Olive Vision που παράγει το ελαιόλαδο Moria Elea (www.moriaelea.com).