Περισσότεροι από 1 εκατ. καταναλωτές έχουν ενταχθεί στα προγράμματα διακανονισμών για την εξόφληση ληξιπρόθεσμων χρεών που παρέχει η ΔΕΗ στους πελάτες της, απάντησε με επιστολή της η ΔΕΗ στην πρόσφατη σύσταση που της απηύθυνε ο Συνήγορος του Καταναλωτή, ζητώντας να μην προχωρά σε διακοπή της ηλεκτροδότησης σε οικονομικά ευάλωτα νοικοκυριά και επιχειρήσεις

Στην απάντηση της η ΔΕΗ επισημαίνει ακόμη ότι το πρόγραμμα διακανονισμών, δηλαδή ο αριθμός των δόσεων, το ύψος της προκαταβολής κ.λπ., είναι άμεσα συνδεδεμένο με τη συνέπεια που επιδεικνύουν οι καταναλωτές, καθώς ένα ενιαίο οριζόντιο σύστημα διακανονισμών στην πραγματικότητα θα επιβράβευε τους πλέον ασυνεπείς πελάτες σε σχέση με τους συνεπείς.

«Με τη μεγάλη πλειοψηφία των καταναλωτών να είναι συνεπείς, πρόταση για επέκταση των πολύ ευνοϊκών ρυθμίσεων και σε πελάτες που κατ’ επανάληψη αθετούν διακανονισμούς, προβαίνουν σε παραβιάσεις μετρητή ή κλοπές ρεύματος, εκτός του ότι θέτουν σε σοβαρότατο κίνδυνο τη σωματική τους ακεραιότητα, συνιστούν άδικη και άνιση μεταχείριση προς την πλειοψηφία των καταναλωτών», τονίζει η ΔΕΗ. Μάλιστα στην ανακοίνωσή της σημειώνει ότι ουδέποτε αρνήθηκε την ένταξη καταναλωτή στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο, ενώ προσφέρει διακανονισμούς που ξεπερνούν και τις 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις για ευάλωτους καταναλωτές.

Υπογραμμίζει επίσης ότι ενθαρρύνει την ένταξη καταναλωτών στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο, στο οποίο έχουν ήδη ενταχθεί πάνω από 430.000 καταναλωτές οι οποίοι αυτοδίκαια χαρακτηρίζονται και ως ευάλωτοι.