Η πρώτη του συνάντηση με τον τότε γερουσιαστή της Μασαχουσέτης Τζον Κένεντι και την κομψή σύζυγό του Τζάκι έγινε το 1959. Τη χρονιά, δηλαδή, που ο 38χρονος νεοϋορκέζος φωτογράφος Μαρκ Σο –γνωστός ήδη για τις σημαντικές προσωπικότητες που είχε απαθανατίσει με τον φακό του, μεταξύ των οποίων ο Πάμπλο Πικάσο, η Μπριζίτ Μπαρντό και η Ελίζαμπεθ Τέιλορ –αναλαμβάνει να φωτογραφίσει το διάσημο ζευγάρι για λογαριασμό του περιοδικού «Life».

Από εκείνη τη στιγμή τίποτα δεν είναι ίδιο για την καριέρα του Μαρκ Σο, αφού η σχέση φιλίας και εμπιστοσύνης που κατάφερε να δημιουργήσει με τους Κένεντι του άνοιξε τις πύλες του Λευκού Οίκου μετατρέποντάς τον με τα χρόνια σε ανεπίσημο φωτογράφο της οικογένειας και στενό οικογενειακό φίλο.

Ωστόσο, παρά τις καλές σχέσεις που διατηρούσε η Τζάκι Κένεντι με τον φωτογράφο, δεν μπόρεσε ποτέ να κρύψει την αντιπάθεια που έτρεφε για τον Τύπο. Η ίδια, άλλωστε, έχοντας δουλέψει ως περιπλανώμενη φωτορεπόρτερ για λογαριασμό της εφημερίδας «Washington Times – Herald», ήξερε από πρώτο χέρι το παιχνίδι που παιζόταν στον βωμό της αποκλειστικότητας. Σύμφωνα μάλιστα με τον Κλιντ Χιλ, τον πράκτορα των μυστικών υπηρεσιών που είχε γίνει σκιά της προκειμένου να την προστατεύει διακριτικά σε κάθε της βήμα, στην πρώτη τους συνάντηση η Τζάκι Κένεντι του ζήτησε μία και μοναδική χάρη: να μη νιώσουν στιγμή ούτε η ίδια ούτε η οικογένειά της όπως τα ζώα στον ζωολογικό κήπο.

Εγκυος ακόμη στον Τζον Κένεντι τζούνιορ ήξερε ότι από τη στιγμή που το μωρό θα ερχόταν στον κόσμο τα μίντια θα προσπαθούσαν με κάθε τρόπο –νόμιμο ή μη –να κλέψουν και να δημοσιοποιήσουν στιγμές από την οικογενειακή τους ζωή. «Ημουν μία από αυτούς κάποτε και ξέρω πολύ καλά πώς λειτουργεί το σύστημα», έλεγε και ξανάλεγε σε ανθρώπους του περιβάλλοντός της δίνοντάς τους να καταλάβουν ότι γνώριζε καλά τη δύναμη που έκρυβαν οι φωτογραφίες που «διέρρεαν» παρουσιάζοντάς την αγκαλιά με τον σύζυγό της.

Το στοιχείο ωστόσο που ξεχωρίζει στις φωτογραφίες που τράβηξε ο Μαρκ Σο, οι οποίες κυκλοφορούν σε μορφή πολυτελούς λευκώματος με τον τίτλο «The Kennedys», είναι η στενή σχέση που συνέδεε το ζευγάρι. Μια σχέση αγάπης, γεμάτη οικειότητα, που για καλή τύχη των διαχρονικών θαυμαστών του ζευγαριού αποτυπώθηκε σε μεγάλο βαθμό και στον φωτογραφικό φακό του καλλιτέχνη.

Ξεφυλλίζοντας το λεύκωμα συγκρίνει κανείς συνειρμικά τις εικόνες του με τις κλασικές «σκηνοθετημένες» φωτογραφίες κάθε Πρώτης Οικογένειας των Ηνωμένων Πολιτειών. Στη συγκεκριμένη όμως περίπτωση πρόκειται για κάτι διαφορετικό, και ειδικότερα για ένα πολυτελές πορτφόλιο αυθόρμητων οικογενειακών φωτογραφιών με γερές δόσεις γκλάμουρ και ομορφιάς. Ασπρόμαυρα στιγμιότυπα του ζευγαριού την ώρα που έπαιζε με τα παιδιά του στην παραλία ή της Τζάκι που ποζάρει στο ιδιόκτητο γιοτ του Τζιάνι Ανιέλι, του μεγιστάνα της Φίατ, το καλοκαίρι του 1962 ρίχνουν φως στις αθέατες πλευρές δύο ανθρώπων που κινούνταν μεταξύ μύθου και πραγματικότητας.

Γυρνώντας σήμερα πίσω στον χρόνο, η Πατ Σουζούκι, ηθοποιός και τραγουδίστρια, θυμάται την Πρώτη Οικογένεια να ταξιδεύει με το σκάφος της και μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα να βρίσκεται περικυκλωμένη από φωτογράφους που σχεδόν έδιναν τη ζωή τους για μια εικόνα από τις ιδιωτικές διακοπές της.

«Οταν τελικά αποβιβαστήκαμε από το σκάφος, η Τζάκι Κένεντι πλησίασε τον κόσμο που είχε μαζευτεί και γνώρισε αρκετούς από αυτούς θέλοντας να τους αποδείξει ότι δεν είναι ούτε απόμακρη ούτε ερημίτισσα». Ο Κλιντ Χιλ, από τη μεριά του, ο φύλακας-άγγελος της Πρώτης Κυρίας, τη θυμάται πάντα χαρούμενη όταν ταξίδευε με το σκάφος. «Ενιωθε χαλαρή και απελευθερωμένη. Δεν δίσταζε μάλιστα κάπου κάπου να παίρνει στα χέρια της την κάμερα του Μαρκ Σο και να φωτογραφίζει ό,τι της έκανε κέφι».

Ξεχωριστή θέση στο λεύκωμα έχει η φωτογραφία της Τζάκι Κένεντι με το ροζ φόρεμα και το μαργαριταρένιο κολιέ, γεγονός που οφείλεται στο ότι πρόκειται για μία από τις πρώτες φωτογραφίες του ζευγαριού που τράβηξε ο Μαρκ Σο για λογαριασμό του περιοδικού «Life». Η συγκεκριμένη όμως εικόνα κρύβει και ένα πολύ ιδιαίτερο νόημα: χαμογελώντας η Τζάκι κατάματα στον φακό την ώρα που ο υποψήφιος πρόεδρος αχνοφαίνεται στο βάθος του πλάνου αναδεικνύεται το πόσο σημαντική θεωρούνταν την εποχή εκείνη η παρουσία της για τη μελλοντική πορεία του συζύγου της.

Οχι πολύ αργότερα, σε μια επίσκεψη που πραγματοποίησε στη Γαλλία έχοντας πλέον αναδειχθεί πρόεδρος, ο Κένεντι υπαινίχθηκε χιουμοριστικά στους συνομιλητές του ότι η πραγματική σταρ στη σχέση τους δεν είναι άλλη από την αγαπημένη του: «Εγώ είμαι ο άντρας που συνόδευσε τη Ζακλίν Κένεντι στο Παρίσι και είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος γι’ αυτό».

Στο Χαϊάνις Πορτ, από την άλλη, τον καλοκαιρινό προορισμό της οικογένειας, ο Μαρκ Σο βρέθηκε πολλές φορές με τον φακό ανά χείρας απαθανατίζοντας στιγμές απόλυτης χαλάρωσης και ξέγνοιαστου παιχνιδιού. «Ποτέ δεν πιέζονταν από τον χρόνο όταν έπαιζαν με τα παιδιά τους», σχολίαζε σε σημειώσεις του ο φωτογράφος, ο οποίος πέθανε το 1969 σε ηλικία 47 ετών. «Τους άρεσε μάλιστα πολύ οτιδήποτε είχε σχέση με το διάβασμα και τις συζητήσεις γενικού ενδιαφέροντος. Ηταν οικογένεια πολύ δεμένη που δεν παρέλειπε να γιορτάζει γενέθλια και επετείους, αλλά και να ζει την πραγματική ζωή όπως κάθε φυσιολογικός άνθρωπος. Τα περισσότερα απογεύματα στο Χαϊάνις Πορτ τα περνούσαν παίζοντας με τα παιδιά στη θάλασσα».

Για πολλούς η σχέση εμπιστοσύνης που δημιούργησε ο νεαρός τότε φωτογράφος με την προεδρική οικογένεια ήταν θέμα που δημιουργούσε μάλλον πολλά ερωτήματα. Στην πραγματικότητα όμως δεν υπήρχε τίποτα το μεμπτό. Το αντίθετο, θα έλεγε κάνεις. «Ηθελα να τους κάνω να νιώσουν ότι τους φωτογραφίζει ένας φίλος και όχι ένας επαγγελματίας φωτογράφος. Η ατμόσφαιρα που κατάφερνα να δημιουργήσω ήταν αυτή που τους κέρδιζε», είχε δηλώσει παλαιότερα ο Μαρκ Σο, ο οποίος συνδεόταν με τον Κένεντι με έναν ακόμη κρίκο. Και οι δύο ήταν παρασημοφορημένοι βετεράνοι του πολέμου: ο μεν φωτογράφος στην Αεροπορία, ο δε πρόεδρος στο Πολεμικό Ναυτικό.