Μια νέα εφημερίδα πανεθνικής κυκλοφορίας απέκτησε στα μέσα Μαΐου η Γαλλία, για πρώτη φορά έπειτα από δύο δεκαετίες. Ονομάζεται «Η Γνώμη», είναι πνευματικό παιδί του Νικολά Μπεϊτού, πρώην διευθυντή της «Φιγκαρό» και έχει στόχο να συγκεντρώσει την προτίμηση ενός εκατομμυρίου μοναδικών επισκεπτών μηνιαίως στην ιστοσελίδα της και 50.000 αγοραστών της έντυπης έκδοσης. Βασίζεται στον μικρό αριθμό των συνεργατών της, αντιγράφοντας ένα μοντέλο που ξεκίνησε στις ΗΠΑ και τείνει να γίνει η νέα τάση στο χώρο της ενημέρωσης.
Σχεδόν 40 άτομα, εκ των οποίων περίπου 30 δημοσιογράφοι, υπογράφουν τα κείμενα της εφημερίδας «L' Opinion» η οποία ξεκίνησε με κεφάλαιο 12 με 15 εκατομμύρια ευρώ, ποσό ικανό για την επιβίωσή της περίπου τρία χρόνια. Εχει συντηρητική ιδεολογική τοποθέτηση, είναι φιλοευρωπαϊκή, ασχολείται ιδιαίτερα με επιχειρηματικά θέματα και χρηματοδοτείται, σύμφωνα με πληροφορίες, από τον Μπερνάρ Αρνό του οίκου Luis Vuitton αλλά και άλλους μεταξύ των οποίων ο Κλοντ Περντριέλ, ιδιοκτήτης του «Νουβέλ Ομπσερβατέρ».
 Ο Νικολά Μπεϊτού είναι ένας από τους γνωστούς δημοσιογράφους της Γαλλίας και υπήρξε διευθυντής της εφημερίδας «Les Echos» από το 1996 έως το 2004, όταν έγινε διευθυντής στη «Φιγκαρό», μια θέση που κράτησε έως το 2007, οπότε εντάχθηκε στον όμιλο ΜΜΕ που ανήκει στην εταιρεία ειδών πολυτελείας LVMH του Αρνό. Ηταν μεταξύ των προσκεκλημένων, στις 6 Μαΐου 2007, στο περίφημο πάρτι στο πολυτελές Φουκέ του Νικολά Σαρκοζί για τη νίκη του στις προεδρικές εκλογές. Κατηγορήθηκε έντονα για την παρουσία του εκεί, αλλά εκείνος δεν αισθάνθηκε ποτέ άσχημα.
Η «Opinion» είναι άραγε μια εφημερίδα με 8 έως 12 σελίδες γεμάτες απόψεις συνοδευόμενη από μια διαδικτυακή έκδοση ή συνοδεύει εκείνη την ομώνυμη ιστοσελίδα; «Είναι ένα συνολικό πορτφόλιο», εξηγεί ο Μπεϊτού. «Ακολουθούμε μια απλή εμπορική πολιτική, καθώς ο Τύπος βρίσκεται σε μια μεταβατική περίοδο. Δεν θέλαμε να κάνουμε μόνο έντυπη έκδοση ή μόνο διαδικτυακή, γι' αυτό και διαλέξαμε τη διπλή προσέγγιση».
Στην πραγματικότητα, είναι η πρώτη εθνικής εμβέλειας και γενικού ενδιαφέροντος εφημερίδα η οποία κυκλοφορεί στη Γαλλία από το 1994, όταν είχε βγει η «InfoMatin». Πωλείται έναντι 1,5 ευρώ στα περίπτερα, ενώ 21 ευρώ είναι η μηνιαία συνδρομή για την έντυπη και την ψηφιακή έκδοση.
Αν και κυκλοφορεί λίγο καιρό, ο υπόλοιπος Τύπος δεν δίστασε να τη χαρακτηρίσει «δεξιά», καθώς πολλοί πολλοί πιστεύουν ότι το εγχείρημα έχει να κάνει με τις μελλοντικές πολιτικές φιλοδοξίες του Νικολά Σαρκοζί, ο οποίος μπορεί να διεκδικήσει και πάλι την προεδρία της Γαλλίας το 2017.
Πάντως ο Μπεϊτού αναφέρει ως έμπνευση για την «Opinion» το αμερικανικό «Politico», το οποίο ξεκίνησε το 2007 από πρώην εργαζομένους στην «Ουάσιγκτον Ποστ» και από 12 εργαζομένους έφθασε να έχει 150 μέσα σε έξι χρόνια. Η συνταγή; Μια πολύ δημοφιλής ιστοσελίδα υποστηρίζεται από μια έντυπη έκδοση και διερευνά όσα γίνονται στην πολιτική ζωή της χώρας.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από