Mε καθυστέρηση δύο και πλέον ετών παραδίδονται τελικά οι επεκτάσεις του μετρό προς Περιστέρι και Ανθούπολη.

Mε τους νέους σταθμούς ο δήμος Περιστερίου, που είναι από τους μεγαλύτερους της Αθήνας, θα διαθέτει συνολικά τρεις σταθμούς (Άγιος Αντώνιος, Περιστέρι, Ανθούπολη) που θα εξυπηρετούν 75.000 επιβάτες.

Υπολογίζεται ότι οι κάτοικοι του δήμου θα μπορούν να φτάνουν με τους συρμούς του μετρό σε δέκα λεπτά στο Σύνταγμα, όταν με το αυτοκίνητο χρειάζονταν 45 λεπτά.

Θα ακολουθήσουν τον Ιούλιο οι σταθμοί των νοτίων προαστίων (Ηλιούπολη, Άλιμος, Αργυρούπολη, Ελληνικό) και ο μεγάλος κύκλος προβλέπεται να κλείσει τον προσεχή Σεπτέμβριο με την παράδοση του σταθμού στο Χαϊδάρι.

Πρόκειται για έργα που δημιουργούν μεγάλη ανακούφιση στο λεκανοπέδιο Αττικής καθώς προβλέπεται ότι θα εξυπηρετούν 185.000 νέους επιβάτες και που θα συνεχιστούν με τις επεκτάσεις προς Πειραιά που ήδη έχουν μπει σε τροχιά ανάπτυξης.

Η παράδοση των σταθμών είχε βραχυκλώσει εξαιτίας της τεχνολογικής εξάρτισης του μετρό από την Siemens.

Tα συστήματα σηματοδότησης του μετρό ήταν της γερμανικής εταιρείας που μετά το σκάνδαλο με τις μίζες πάγωσαν τις εργολαβίες.

Τα θέμα λύθηκε επί θητείας στο υπουργείο Υποδομών του κ. Μάκη Βορίδη και αυτός ήταν και ο λόγος που στα σημερινά εγκαίνια των σταθμών που πραγματοποίησε ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης παραβρέθηκε και ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας.

«Τα έργα του τραμ, η επέκταση στον Πειραιά, ξεκινάνε. Σιδηροδρομικά έργα ύψους ενός δισεκατομμυρίου ευρώ μπαίνουν στις ράγες αυτό και τον επόμενο μήνα. Και οι αυτοκινητόδρομοι, ένα έργο που είχε κολλήσει για δύο χρόνια, ξεκολλάνε» είπε ο κ. Χατζηδάκης.

Η έναρξη λειτουργίας των νέων σταθμών θα επιφέρει τροποποιήσεις και σε λεωφορειακές γραμμές του ΟΣΥ, οι οποίες κατέληγαν στον σταθμό του Αγίου Αντωνίου.

Αναλυτικά:

Οι λεωφορειακές γραμμές «075-Σταθμ. Αγ.Αντώνιος- Αττικό Νοσοκομείο- Δάσος Χαϊδαρίου» και «731- Ανθούπολη- Στ. Αγ.Αντώνιος» συγχωνεύονται σε μία νέα γραμμή «731- Ανθούπολη- Στ. Μετρό Ανθούπολη-Αττικό Νοσοκομείο-Δάσος Χαϊδαρίου».

Τα δρομολόγια της γραμμής θα εκτελούνται ανά 15'- 20', τις ώρες αιχμής.

Στη γραμμή «748- Χρυσούπολη- Ανθούπολη- Στ.Αγ. Αντώνιος» δεν θα εκτελείται το τμήμα της διαδρομής της επί της οδού Π. Τσαλδάρη, από τον νέο σταθμό «Ανθούπολη» μέχρι τον σταθμό «Αγ.Αντώνιος», ώστε η γραμμή να μετατραπεί σε τροφοδοτική του νέου σταθμού μετρό «Ανθούπολη».

Τα δρομολόγια της γραμμής θα εκτελούνται ανά 10'-15', τις ώρες αιχμής.

Για τις υπόλοιπες γραμμές λεωφορείων και τρόλεϊ δεν προβλέπονται τροποποιήσεις στις υφιστάμενες διαδρομές τους.

Για περισσότερες πληροφορίες, οι επιβάτες θα απευθύνονται στην ηλεκτρονική διεύθυνση του ΟΑΣΑ (www.oasa.gr) και το τηλεφωνικό κέντρο 185.