Ονομάζεται «νετοραρέτα». Προέρχεται από το ρήμα «νετόρου», το οποίο προέρχεται με τη σειρά του από δυο άλλα ρήματα, το «νέρου» που σημαίνει «ξαπλώνω», «κοιμάμαι» και το «τόρου» που σημαίνει «παίρνω». Περί τίνος πρόκειται σε απλά ελληνικά; Για την τελευταία ερωτική τάση στην Ιαπωνία, μια φαντασίωση που παράγει επί του παρόντος πλήθος ερωτικών μυθιστορημάτων, μάνγκα, άνιμε και βίντεο ακατάλληλων διά ανηλίκους. Η φαντασίωση μιας απώλειας που γεμίζει ταυτόχρονα τον φαντασιωνόμενο πόνο και ηδονή.

Μια τυπική ιστορία «νετοραρέτα» ξεκινάει πάντα με ένα ζευγάρι, έναν άνδρα και μια γυναίκα, παντρεμένους ή όχι δεν έχει σημασία. Η γυναίκα δεν είναι από εκείνες που δίνουν προτεραιότητα στο σεξ, ο σύντροφός της την ενθαρρύνει να αποκτήσει εξωσυζυγικές, εντός ή εκτός εισαγωγικών, σχέσεις. Εκείνη δεν θέλει, ντρέπεται, έχει αναστολές, αλλά τελικά γοητεύεται από την ιδέα κι έπειτα σιγά σιγά την κάνει πράξη και καταλήγει να αντλεί ιδιαίτερη ικανοποίηση. Ο σύντροφος την παρακολουθεί, κρυφοκοιτάζει. Η γυναίκα μετατρέπεται, σταδιακά, από χειραγωγούμενο αντικείμενο σε αυτόνομο υποκείμενο. Και παράλληλα ο άνδρας βυθίζεται σε ένα σύμπαν όπου τα γεγονότα τον ξεπερνούν, όπου δεν είναι παρά το ανίσχυρο παιχνιδάκι – διότι ο εραστής στα χέρια του οποίου έσπρωξε τη γυναίκα του καταλήγει να την πάρει μακριά του.

Δεν είναι φυσικά πρωτότυπη αυτή η φαντασίωση ούτε στην Ιαπωνία ούτε στη Δύση. Αρκεί να διαβάσει κανείς τις «Αναίσχυντες εξομολογήσεις» του Τζουνίτσιρο Τανιζάκι (1886-1965) για να το καταλάβει. Κι αυτό που καλείται στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου «νετοραρέτα» καλείται στα αγγλικά «cuckold» και στα γαλλικά «candaulisme». Το πρωτότυπο είναι το εύρος του φαινομένου στην Ιαπωνία. Οπως γράφει στη γαλλική «Λιμπερασιόν» η Ανιές Ζιάρ, αρκεί να πληκτρολογήσει κανείς στο Ιντερνετ «νετοραρέτα» (με τα ιαπωνικά ιδεογράμματα κάντε μια προσπάθεια) και έχει 2,5 εκατομμύρια απαντήσεις. «Αυτή η θεματική έχει τόσο μεγάλη επιτυχία στα μυθιστορήματα, που κάποια βιβλία φέρουν πλέον σφραγίδα «νετοραρέτα»», λέει ο Ακίρα Ιγκαράσι, υπεύθυνος του ερωτικού ιστοτόπου Web Sniper. «Ολος ο κόσμος στην Ιαπωνία δείχνει ενδιαφέρον και πιστεύω πως αυτή η τάση ξεπερνά τα συνήθη όρια του είδους. Δεν αφορά μόνο στους σαδομαζοχιστές και τους «διεστραμμένους». Αφορά στους άνδρες γενικώς στη χώρα μας. Θέλουν να μπουν στη θέση της γυναίκας προκειμένου να αντλήσουν ηδονή».

Ζητείται όμως επειγόντως ψυχίατρος, ψυχαναλυτής, κάποιος ειδικός τέλος πάντων για να το εξηγήσει. Γιατί γοητεύονται τόσο πολλοί άνδρες στην Ιαπωνία από το μελαγχολικό (για αυτούς) τέλος των σεναρίων «νετοραρέτα»; Οχι διότι κατά βάθος επιθυμούν να τους αφήσουν, να τους εγκαταλείψουν, επιχειρεί μια ερμηνεία η Ανιές Ζιάρ. Αλλά γιατί επιθυμούν να αφήσουν, να εγκαταλείψουν οι ίδιοι αυτή την ενδεχομένως πολύ βαριά ταυτότητα του ρωμαλέου και ισχυρού αρσενικού. «Θέλουν απλώς να γίνουν μια γυναίκα που ανοίγει τα φτερά της στον ορίζοντα της έκστασης». Ποιος ξέρει; Αβυσσος η ψυχή του ανθρώπου – ανδρός και γυναικός.