Κωμικοτραγικές διαστάσεις έχει λάβει η διαμάχη που ξέσπασε στη ζούγκλα του Διαδικτύου για το ζήτημα… «πόσα είναι τα φωνήεντα», στο βιβλίο Γραμματικής της Ε’ και ΣΤ’ Τάξης του Δημοτικού και ξεκίνησε από την επιπολαιότητα και την άγνοια μιας δασκάλας.

Η συζήτηση συγκεντρώνει εκατοντάδες μηνύματα – ορισμένα εκ των οποίων ζητούν να αποσυρθεί πάραυτα το βιβλίο – ενώ στην υπόθεση αναγκάστηκαν να παρέμβουν διαδοχικά ο γλωσσολόγος, πρώην υπουργός Παιδείας, Γ. Μπαμπινιώτης, ο πρόεδρος του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας Ιω. Καζάζης, και χθες να εκδώσουν ανακοίνωση υποστήριξης του βιβλίου 140 πανεπιστημιακοί, καθηγητές γλωσσολογίας από πανεπιστήμια της Ελλάδας και του εξωτερικού! Μάλιστα, ο βουλευτής Βύρων Πολύδωρας έφτασε να καταθέσει ερώτηση στη Βουλή, ζητώντας διευκρινίσεις από τον υπουργό Παιδείας!

Ολα αυτά εξαιτίας άρθρου που δημοσίευσε σε ιστοσελίδα συλλόγου εκπαιδευτικών μία – και μόνη – δασκάλα από σχολείο της Ραφήνας, με τον τίτλο «Η ελληνική γλώσσα πρέπει να μείνει ανέπαφη». Στο άρθρο αυτό η δασκάλα κατηγόρησε τους συγγραφείς του σχολικού εγχειριδίου ότι καταργούν από την ελληνική γλώσσα τα φωνήεντα ήτα, ύψιλον και ωμέγα, καθώς και τα σύμφωνα ξι και ψι, ενώ προσθέτουν τον «δίφθογγο» ου καθώς και τα δίψηφα μπ, ντ και γκ.

Ομως, κατά τους γλωσσολόγους, η δασκάλα, από άγνοια, απλώς… μπέρδεψε τους φθόγγους (τους γλωσσικούς ήχους με τους οποίους εκφωνούνται οι λέξεις) με τα γράμματα (τα γραπτά σύμβολα που αναπαριστούν τους φθόγγους στον γραπτό λόγο) παραβλέποντας ότι στο βιβλίο καταγράφονται όλα τα γράμματα, ενώ το σημείο όπου εστίασε την κριτική της αναφερόταν στα φωνήματα και όχι στα γράμματα…

Και όμως: από τη στιγμή που δημοσιεύτηκε το άρθρο, στις 28 Ιουνίου στον ιστότοπο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Αλέξανδρος Δελμούζος», άρχισε να αναπαράγεται στο Διαδίκτυο με ιλιγγιώδη ταχύτητα – και διανθισμένο με πληθώρα ανακριβειών, όπως ότι ο Σύλλογος εκπαιδευτικών διεξάγει ψηφοφορία με σκοπό την απόσυρση του εγχειριδίου Γραμματικής.

Κατόπιν αυτών, ο Σύλλογος αναγκάστηκε να εκδώσει ανακοίνωση ότι δεν υπάρχει καμιά καταγγελία του για το θέμα, ούτε έχει προκηρυχθεί καμιά ψηφοφορία ή συλλογή υπογραφών και δεν έχει γίνει κανένα αίτημα προς το υπουργείο Παιδείας για να αποσυρθεί το βιβλίο, αλλά το άρθρο εκφράζει προσωπικές απόψεις της δασκάλας…

Ισως το σημαντικότερο, και πιο σοβαρό, από την απίστευτη διαμάχη που ξέσπασε για ένα ανύπαρκτο θέμα είναι αυτό που επισημαίνουν στη χθεσινή τους ανακοίνωση οι 140 πανεπιστημιακοί:

«Αναρωτιόμαστε πώς είναι δυνατόν μια εκπαιδευτικός που δεν παραδέχεται στοιχειώδεις αρχές της γλωσσικής επιστήμης, όπως είναι η διαφορά μεταξύ ήχων και γραμμάτων, βασιζόμενη σε παρανοήσεις και αβάσιμα συμπεράσματα να αμφισβητεί την εγκυρότητα ενός διδακτικού εγχειριδίου, που έχει εγκριθεί από τους αρμόδιους φορείς της Πολιτείας και αποτελεί έργο ειδικών επιστημόνων και το οποίο, ως δασκάλα, καλείται να διδάξει. Θεωρούμε θλιβερό το γεγονός ότι ένα άρθρο με τόσο φτωχά, εσφαλμένα και αντιεπιστημονικά επιχειρήματα αναπαράγεται και να διαδίδεται άκριτα στο Διαδίκτυο και στα ΜΜΕ και αναγορεύεται σε μείζον θέμα συζήτησης».