Αργά το απόγευμα της περασμένης Τρίτης, 24 Ιανουαρίου, κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας του «Η άλλη θάλασσα» ένα μηχανάκι παρέσυρε τον σκηνοθέτη Θόδωρο Αγγελόπουλο, ο οποίος υπέκυψε λίγες ώρες αργότερα. Την επομένη ο κινηματογραφικός κριτικός των «ΝΕΩΝ» Δημήτρης Δανίκας, παρά την πίεση του χρόνου, δημοσίευε ένα αναλυτικό και σε προσωπικούς τόνους πρώτο απολογιστικό σημείωμα για τον μεγάλο εκλιπόντα, το έργο του, τις βραβεύσεις του, αλλά και πιο προσωπικές στιγμές του, ακόμη και για τον χαρακτήρα του – έγραψε ότι υπήρξε «τσιγκούνης» και «αλαζόνας». Οι δύο αυτοί χαρακτηρισμοί την επομένη ξεσήκωσαν θύελλα διαμαρτυριών. Ο Δ. Δανίκας κατηγορήθηκε για αδιακρισία και για βεβήλωση της μνήμης του νεκρού. Αθελά του, ο Θόδωρος Αγγελόπουλος ξεσήκωσε ακόμη και με τον θάνατό του μια θυελλώδη συζήτηση. Τι επιτρέπεται και τι είναι ανεπίτρεπτο να γράφεται, ιδίως την κρίσιμη στιγμή του θανάτου ενός ανθρώπου; Η συζήτηση, έστω και υπό τη φόρτιση του τραγικού συμβάντος, άρχισε – και θα ήταν υποκριτικό να μην την κάνουμε. Ακολουθούν οι αντιδράσεις δύο καλλιτεχνών και δύο συντακτών των «ΝΕΩΝ» στο επίμαχο κείμενο του Δημήτρη Δανίκα.