Τυχερός που δεν ζει στον Μεσαίωνα είναι ο πολυβραβευμένος σκηνοθέτης Ρομέο Καστελούτσι καθώς δεν θα γλίτωνε από την Ιερά Εξέταση. Για να παρουσιάζει όμως το έργο του «Το περί της έννοιας του προσώπου του Υιού του Θεού» – που είδαμε το καλοκαίρι στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών – το 2012 δέχεται μόνο επικρίσεις και κινδυνεύει απλώς με λογοκρισία από το Βατικανό. Μπορεί η αιρετική παράσταση να έχει ως κεντρικούς ήρωες έναν γιάπη γιο και τον ηλικιωμένο πατέρα του που πάσχει από ακράτεια. Μπορεί παιδιά να πετροβολούν την εικόνα του Ιησού που δεσπόζει στο φόντο. Μπορεί στο τέλος ο πατέρας να λερώνει με περιττώματα και να ξεσκίζει την εικόνα. Και μπορεί η παράσταση που έχει ήδη παρουσιαστεί σε πολλές χώρες να έχει προκαλέσει αντιδράσεις – κυρίως στη Γαλλία – αλλά δεν κατηγορήθηκε όπως συμβαίνει τώρα στην πατρίδα του σκηνοθέτη. «Προσβλητική για τον Ιησού και τους πιστούς», χαρακτηρίζει το Βατικανό την παράσταση, ενώ ο σκηνοθέτης υποστηρίζει σε συνέντευξή του στην «Κοριέρε ντέλα Σέρα» πως πρόκειται για ένα είδος χριστιανικού φετβά που εκδόθηκε εναντίον του και θεωρεί την κατάσταση πολύ σοβαρή. Ενδιαφέρον σημείο της ιστορίας αποτελεί πως η παράσταση δεν έχει ανέβει ακόμη στο Μιλάνο – κάνει πρεμιέρα την Τρίτη, αλλά προτού τη δει η τοπική εκκλησία αντέδρασε και ζήτησε την παρέμβαση του Βατικανού.