Για έναν παράξενο λόγο, ο εικονιζόμενος γερμανός μπασοβαρύτονος Τόμας Κουάστχοφ, είχε στο ενεργητικό του μια εντυπωσιακή – και πολυγραφότατη δισκογραφικά – καριέρα τεσσάρων δεκαετιών δίχως να υπερισχύσει η εμφάνισή του: είναι νάνος και γεννήθηκε με παραμορφωμένα χέρια εξαιτίας της χρήσης θαλιδομίδης από τη μητέρα του στη διάρκεια της εγκυμοσύνης, το 1959. Ηταν η ζεστή και «σαν κρέμα» φωνή του, ιδανική για τα λίντερ του ρομαντισμού, που υπερίσχυε πάντοτε. Και στις αίθουσες συναυλιών και στη δισκογραφία. Αν και απέδειξε ότι ήταν εξίσου καλός στο μπαρόκ, ακόμη και στην τζαζ. Εκείνο επίσης που υπερίσχυσε, κατά τον ίδιο, ήταν τα υψηλά στάνταρντς που έθετε ο ίδιος για τις ερμηνείες του. Ωσπου, ύστερα από 40 χρόνια, η υγεία του, που επιδεινώνεται σταδιακά, δεν τον βοηθά να φτάνει αυτά τα στάνταρντς, όπως τουλάχιστον δηλώνει μέσω των εκπροσώπων του. Κι έτσι ανακοίνωσε πως θα αποσυρθεί πλέον. Κι ας είχε πολλά ακόμη να δώσει, όπως λένε οι μουσικοκριτικοί. Ο κόσμος της μουσικής χάνει έναν «μαχητή» όχι μόνον στον στίβο της ζωής και της τέχνης, αλλά και της πολιτικής – καθώς ο Κουάστχοφ είχε πολεμήσει με τον τρόπο του τον πόλεμο στο Ιράκ, αλλά και την ισραηλινή στάση στη Δυτική Οχθη.