Το «Downton Abbey» έσπασε ρεκόρ τηλεθέασης στη Μεγάλη Βρετανία και τώρα πλην της Χρυσής Σφαίρας τηλεοπτικής μίνι σειράς κατακτά και την άλλη όχθη του Ατλαντικού. Παρότι είναι σειρά εποχής, που περιγράφει την ζωή μιας βρετανικής αριστοκρατικής οικογένειας επί βασιλείας Γεωργίου Ε’ – ξεκινά με τα νέα για το ναυάγιο του «Τιτανικού» και διαδραματίζεται λίγο πριν και λίγο μετά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο -, έχει ξετρελάνει το αμερικανικό κοινό της δημόσιας τηλεόρασης. Δυο εβδομάδες πριν που ξεκίνησε μάλιστα η δεύτερη σεζόν 4,2 εκατ. θεατές καθηλώθηκαν μπροστά στους τηλεοπτικούς δέκτες.

Το ακόµη πιο περίεργο είναι όµως ότι το «Αββαείο του Ντάουντον» έχει κάνει τους αμερικανικούς εκδοτικούς οίκους να τρίβουν τα χέρια τους από ευχαρίστηση. Ο λόγος; Η σειρά έχει γίνει το τέλειο εργαλείο μάρκετινγκ για την προώθηση βιβλίων που σχετίζονται με εκείνη την εποχή. Αν και τα μέσα Ιανουαρίου δεν είναι καλή εποχή για τις πωλήσεις των βιβλιοπωλείων, όποιος τίτλος σχετίζεται με τον Α’ Παγκόσμιο, τον «Τιτανικό», τη ζωή των βρετανών αριστοκρατών πάει πολύ καλά μιας και οι Αμερικανοί θεατές της σειράς, που οι εκδότες υποστηρίζουν ότι είναι και κοινό που διαβάζει, προσπαθούν να μάθουν όσο περισσότερα μπορούν για μια εποχή της Ευρώπης που δεν κατέχουν και ιδιαίτερα.