Μηδενικό αποτέλεσμα στην ανάπτυξη της αγοράς μεταφορών έχει επιφέρει μέχρι τώρα η απελευθέρωση του κλάδου των φορτηγών Δ.Χ., καθώς ελάχιστες είναι οι νέες εταιρείες μεταφορών που δημιουργήθηκαν αξιοποιώντας το νέο θεσμικό καθεστώς, υποστηρίζουν από την πλευρά τους οι μεταφορείς.

Την ίδια στιγμή, η ύφεση έχει οδηγήσει πολλές επιχειρήσεις σε κατακόρυφη μείωση τζίρου, δρομολογίων, ακόμη και σε ακινησία φορτηγών οχημάτων. Οπως επεσήμανε πρόσφατα στο πλαίσιο του 15ου Πανελληνίου Συνεδρίου Logistics ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς, Ιωάννης Σιαμάς, από την απελευθέρωση στον κλάδο των μεταφορών επηρεάστηκε μόνο η άυλη αξία των Δ.Χ. οχημάτων και τίποτα παραπάνω, καθώς η νέα νομοθεσία δεν περιέχει καμία πρόβλεψη για την οργάνωση των εμπορευματικών μεταφορών, ούτε περιλαμβάνει στρατηγική για συνεργασίες – συνέργειες μεταξύ των μεταφορικών επιχειρήσεων.

Οπως ο ίδιος ανέφερε, με το νέο καθεστώς δεν έχουν δημιουργηθεί παραπάνω από 50 μεταφορικές εταιρείες πανελλαδικά.