Τα σκάνδαλα εμπνέουν την τηλεοπτική παραγωγή. Την αμερικανική φυσικά. Γιατί μπορεί και η εγχώρια αγορά σκανδάλων να είναι πλουσιότατη, αλλά η σεναριακή παραμένει τόσο φτωχή, διστακτική και εξαρτημένη από «συνταγές», που μοιάζει να μην την αφορά η πραγματικότητα του τόπου.

Σε πλήρη αντίθεση η αμερικανική παραγωγή πραγματεύεται τα σημεντικότερα σύγχρονα προβλήματα. Για παράδειγμα η σειρά «The good wife» (Η καλή σύζυγος) – η οποία προβάλλεται ήδη τρεις σεζόν στην αμερικανική τηλεόραση και είδαμε να έχει ενταχθεί φέτος στο πρόγραμμα του Σκάι – είναι εμπνευσμένη από τα ερωτικά σκάνδαλα που συγκλόνισαν τα τελευταία χρόνια τον αμερικανικό δημόσιο βίο και για την ακρίβεια από τη στάση των προδομένων συζύγων οι οποίες στάθηκαν ακλόνητες στο πλευρό των απίστων.

Οι παραγωγοί (Ρόμπερτ και Μισέλ Κινγκ) θεώρησαν ότι ο τρόπος με τον οποίο τα ζευγάρια (από τους Κλίντον ώς τους Εντουαρντς) αντιμετώπισαν την κρίση και η δημόσια εικόνα τους κατά τη διάρκειά της αντανακλούσαν ένα βαθύ στοιχείο της αμερικανικής κουλτούρας: ο άνδρας στον ρόλο του απολογούμενου για το «μοιραίο λάθος» και η σύζυγος στο πλευρό του να τον στηρίζει – αυτή ήταν το μοντέλο της ιδανικής συζύγου.

Το ερέθισμα για τη δημιουργία της σειράς ήταν η απορία «τι μπορεί να σκέφτονται οι σύζυγοι εκείνες τις ώρες». Και αποφάσισαν ότι θα απαντήσουν με τη σειρά «The good wife». Στην πραγματικότητα η ιδιότητα των συζύγων – ήταν όλες δικηγόροι – πρόσφερε την έμπνευση για τον κεντρικό χαρακτήρα της σειράς, την Αλίσια Φλόρικ, που επιστρέφει στη δικηγορία όταν ο σύζυγός της εισαγγελέας εκπίπτει από το αξίωμά του και βρίσκεται φυλακή μπλεγμένος σε ένα σκάνδαλο διαφθοράς και σεξ. Αυτή είναι η αφορμή για μια σειρά δικαστικών δραμάτων που πραγματεύεται σύγχρονα ηθικά και κοινωνικά διλήμματα. Προσφιλές φόντο τηλεοπτικών σειρών η απονομή δικαιοσύνης, καθώς προσφέρει την ευκαιρία να αναδειχτούν χαρακτήρες, συγκρούσεις, προσωπικά και κοινωνικά δράματα αλλά και μεγάλα ιδεολογικά ζητήματα του αμερικανικού συστήματος, όπως για παράδειγμα σε ένα από τα πρόσφατα επεισόδια του «The good wife» (που προβλήθηκε από τον Σκάι) το θέμα της θανατικής καταδίκης.

Βραβευμένη ήδη με EMMY και Χρυσή Σφαίρα η Τζουλιάνα Μαργκιούλις (Juliana Margulies) για τον ρόλο της Αλίσια Φλόρικ, της δικηγόρου που ξεκινάει από την αρχή την καριέρα της ενώ γύρω της μαίνεται η βαριά ατμόσφαιρα του συζυγικού σκανδάλου, προστίθεται στον κατάλογο των ηθοποιών που έχουν ερμηνεύσει με επιτυχία ρόλους δικηγόρων σε δικαστικές σειρές, από την Κάντις Μπέρκγεν στο έξοχο «Boston Legal» μέχρι τον Τζον Λι Μίλερ στο πρωτότυπο «Eli Stone» αλλά και τη μοναδική Κάθι Μπέιτς στο «Harry’s Law». Κάθε σειρά διαφορετική, όλες με πολλά κοινά στοιχεία στη διαπραγμάτευση κοινωνικών και ιδεολογικών ζητημάτων.

Ομως το θέμα που απασχολεί περισσότερο είναι η κοινωνική ανοχή, καθώς επανέρχεται με πολλούς διαφορετικούς τρόπους και από διαφορετικές πτυχές σε όλες τις δικαστικές σειρές, όπως και το θέμα της πίστης στον Θεό, σε μια ανώτερη δύναμη ή στις αξίες της δημοκρατίας, αλλά καταγγέλλεται ο φανατισμός.

Η πίστη αντιμετωπίζεται σαν μια κατάσταση που διασφαλίζει την ψυχική συγκρότηση και την ικανότητα της σύνθεσης των διαφορών σε έναν κόσμο πολύπλοκο με δαιδαλώδη προβλήματα.

Ειδικώς ο χαρακτήρας της Αλίσια Φλόρικ, ο μοναδικός στην πραγματικότητα εμπνευσμένος από τα ερωτικά σκάνδαλα του αμερικανικού πολιτικού βίου και μόνο ως προς την οικογενειακή της κατάσταση – προδομένη πλην πιστή σύζυγος, αν και στον τρίτο κύκλο της σειράς συνάπτει τρυφερή σχέση με συνάδελφό της – δίνει την αφορμή σε κάθε επεισόδιο να αναπτυχθούν παράλληλα με την κεντρική υπόθεση και προβλήματα της εργαζόμενης μητέρας, ζητήματα που αφορούν το μεγάλωμα των παιδιών και τις ανησυχίες της εφηβείας.