Με διφορούμενα συναισθήματα αναμένουν κάθε χρόνο οι εταιρείες αυτοκινήτων την αξιολόγηση των μοντέλων τους από τον γερμανικό οργανισμό TUV, όπως προκύπτει έπειτα από εκατομμύρια τεχνικούς ελέγχους. Η έκθεση του 2012 βασίζεται στον τεχνικό έλεγχο σχεδόν οκτώ εκατομμυρίων Ι.Χ. το διάστημα μεταξύ του Ιουλίου του 2010 και του Ιουνίου του 2011, ενώ τα οχήματα χωρίζονται σε πέντε διαφορετικές κατηγορίες ανάλογα με την ηλικία τους. Μια καλή θέση στην κατάταξη αποτελεί το διαβατήριο για επιτυχημένη εμπορική πορεία, καθώς οι στατιστικές βλαβών του TUV θεωρούνται εξαιρετικά αξιόπιστες, επηρεάζουν σε σημαντικό βαθμό την τελική επιλογή πολλών υποψήφιων αγοραστών, ενώ δίνουν λάμψη στο γόητρο της κατασκευάστριας εταιρείας. Αντίθετα, οι τελευταίες θέσεις στη λίστα αξιολόγησης λειτουργούν αρνητικά στη συνείδηση των καταναλωτών και γρατσουνίζουν την εικόνα της μάρκας. Ακόμη όμως και σε αυτές τις περιπτώσεις, αναδεικνύουν και επισημαίνουν αδυναμίες και ουσιαστικά υποχρεώνουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να βελτιώσουν την αξιοπιστία των μοντέλων τους. Η ετήσια έκθεση του TUV βρίσκεται πολύ ψηλά στην εκτίμηση και όσων ενδιαφέρονται να αγοράσουν ένα μεταχειρισμένο Ι.Χ., όπου το θέμα της αξιοπιστίας «καίει» ίσως περισσότερο σε σχέση με την αγορά ενός καινούργιου αυτοκινήτου με εργοστασιακή εγγύηση.

Εξαιρετικά αποτελέσματα πέτυχε εφέτος η Toyota με οκτώ αξιολογημένα μοντέλα, που πλασαρίστηκαν 19 φορές στο τοπ τεν (υπολογίστε ότι το ίδιο μοντέλο (π.χ. το Yaris) μπορεί να συμμετέχει σε πέντε διαφορετικές κατηγορίες ανάλογα με την ηλικία του. Μάλιστα, το υβριδικό Toyota Prius αποτελεί το πιο αξιόπιστο μοντέλο όλων των κατηγοριών με ποσοστό βλαβών μόλις 1,9% για αυτοκίνητα ηλικίας έως τριών ετών. Πολύ καλά τα πήγαν εξάλλου η Mazda με οκτώ πλασαρίσματα των ισάριθμων μοντέλων της στις πρώτες δέκα θέσεις, η Volkswagen που κατέλαβε με τα 12 μοντέλα της έξι φορές μία θέση στο τοπ τεν, ενώ η Porsche μετρά τρεις πρωτιές στις κατηγορίες 6-7, 8-9 και 10-11 ετών με την 911. Τα στελέχη του γερμανικού TUV υπογραμμίζουν πάντως ότι ακόμη και το πιο αξιόπιστο μοντέλο απαιτεί σωστή και τακτική συντήρηση, ώστε να μειωθούν οι πιθανότητες βλάβης του.