Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα αναλυτικά αποτελέσματα της αξιολόγησης του TUV ανά κατηγορία. Κατ’ αρχάς επιβεβαιώνεται το αυτονόητο, ότι δηλαδή όσο μεγαλώνει η ηλικία ενός αυτοκινήτου τόσο αυξάνεται και ο αριθμός των σημαντικών βλαβών του. Στην κατηγορία μέχρι τρία χρόνια το 5,9% των ελεγχθέντων οχημάτων εμφανίζει σημαντικές βλάβες, στην κατηγορία από τέσσερα έως πέντε έτη το ποσοστό ανεβαίνει στο 10,3% για να εκτοξευθεί στο 26,8% στα μοντέλα δεκαετίας και ενδεκαετίας! Οταν αναφέρονται οι Γερμανοί σε σημαντικές βλάβες, αυτό σημαίνει ότι το όχημα «κόβεται» κατά τον τεχνικό έλεγχο, οπότε πρέπει να επισκευαστεί και να επιστρέψει εκ νέου για επανέλεγχο.

Το σύστημα φωτισμού παραμένει διαχρονικά το πιο αδύνατο σημείο στα αυτοκίνητά μας, μάλιστα αυτό ισχύει ανεξάρτητα από την ηλικία των οχημάτων. Ακολουθούν ο μπροστινός και πίσω άξονας, επίσης σε όλες τις ηλικιακές κατηγορίες, ενώ όσο γερνά το όχημα αυξάνουν θεαματικά οι βλάβες στο σύστημα εξάτμισης και η σκουριά στο πλαίσιο και σε φερόμενα μέρη του αμαξώματος. Οι ελεγκτές του TUV αναρωτιούνται μάλιστα πώς είναι δυνατόν να κόβονται τόσα αυτοκίνητα εξαιτίας ελλείψεων στο σύστημα φωτισμού, το οποίο μπορεί να ελεγχθεί πανεύκολα, ενώ επισημαίνουν ότι οι υπόλοιπες πηγές βλαβών οφείλονται σε σημαντικό βαθμό σε κατασκευαστικές ατέλειες και σε φυσιολογική φθορά.

Οι τεχνικοί έλεγχοι ξεκίνησαν στα γερμανικά ΚΤΕΟ πριν από 60 χρόνια και από τότε προσαρμόζονται συνεχώς στις εξελίξεις στον τομέα της αυτοκίνησης. Μια ανάλογη εφαρμογή θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Απριλίου του 2012, οπότε θα παρεμβαίνουν οι ελεγκτές στον εγκέφαλο και στα ηλεκτρονικά των οχημάτων για να διαπιστώνουν αν λειτουργούν σωστά το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των φρένων (ABS) και το σύστημα ευστάθειας (ESP). Ως αιτία αναφέρεται ο εφοδιασμός σχεδόν όλων των νέων μοντέλων με τέτοιου είδους ηλεκτρονικά βοηθήματα, οπότε θα ελέγχονται και αυτά στο μέλλον.