Οι εικόνες του Μουαμάρ Καντάφι λίγο πριν και λίγο μετά το βίαιο τέλος του είναι μεν κατά γενική ομολογία φρικιαστικές, εντούτοις δημοσιεύτηκαν και προβλήθηκαν από αναρίθμητες εφημερίδες και τηλεοπτικά δίκτυα ανά τον κόσμο. Λίγες ημέρες αργότερα, τα διεθνή ΜΜΕ κάνουν την αυτοκριτική τους και νιώθουν την ανάγκη να δώσουν εξηγήσεις. Για το Γαλλικό Πρακτορείο και το Αλ Τζαζίρα, τα πρώτα που μετέδωσαν «παγωμένες εικόνες» και βίντεο του λίβυου συνταγματάρχη, τα επιχειρήματα είναι δύο: ο θάνατος του Καντάφι έπρεπε να πιστοποιηθεί και τα πειστήρια ήταν «άξια δημοσίευσης».

«Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πως οι εικόνες του νεκρού Καντάφι έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην επιβεβαίωση του θανάτου του, δεδομένης ιδιαίτερα της έλλειψης αξιοπιστίας του Εθνικού Μεταβατικού Συμβουλίου», σημείωσε η ειδησεογραφική ιστοσελίδα The Atlantic Wire. «Οσο πιο άτσαλη είναι μια εικόνα τόσο μεγαλύτερη αυθεντικότητα αποπνέει», σχολίασε στο 20minutes.fr ο γάλλος καθηγητής ιστορίας της φωτογραφίας Μισέλ Πουαβέρ.

«Η συνειδητοποίηση του θανάτου του Καντάφι περνά μέσα από αυτές τις εικόνες. Γράφουν και αποτελούν την ιστορία. Επιτρέπουν επίσης να γίνει αντιληπτή η βία του πολέμου, η φρίκη, ο παροξυσμός, οι ανεξέλεγκτες στιγμές που δημιουργούνται. Το να κρύψουμε αυτές τις εικόνες σχεδόν θα ισοδυναμούσε με παραπληροφόρηση», αιτιολόγησε την απόφασή της η γαλλική εφημερίδα «Liberation».

Για τον αρθρογράφο του Ρόιτερ Τζακ Σέιφερ, πάντως, όλη αυτή η συζήτηση στις αίθουσες σύνταξης για το αν και ποιες εικόνες του Καντάφι έπρεπε να βγουν προς τα έξω «μοιάζει, στην εποχή του Ιντερνετ, ελαφρώς γραφική…».