Αλλαγές σε έξι σημεία του νομοσχεδίου για την απελευθέρωση του κλάδου των ταξί παρουσίασε χθες στο Υπουργικό Συμβούλιο ο υπουργός Μεταφορών Γιάννης Ραγκούσης. Με το νομοσχέδιο περιορίζεται κατά 1½ χρόνο η μεταβατική περίοδος για το άνοιγμα του επαγγέλματος των φορτηγών και βυτιοφόρων ΔΧ, των οποίων οι άδειες απελευθερώνονται πλήρως από την 1η Ιανουαρίου 2012.
Η πρώτη από τις αλλαγές που παρουσίασε ο κ. Ραγκούσης προβλέπει ότι το πρώτο εξάμηνο εφαρμογής του νέου νόμου θα υπάρχει δυνατότητα να δοθούν πανελλαδικά νέες άδειες ταξί που θα αντιστοιχούν στο 30% των σημερινών. Το αρχικό σχέδιο δεν προέβλεπε περιορισμό στη χορήγηση νέων αδειών. Σήμερα, σε όλη τη χώρα υπάρχουν περίπου 28.500 άδειες ταξί, αυτό σημαίνει ότι συνολικά οι νέες άδειες που θα δοθούν - αναλογικά, με βάση τις υπάρχουσες σε κάθε περιοχή - θα είναι περίπου 8.550 έως 10.000.
Η ρύθμιση αυτή, όπως επισήμανε ο κ. Ραγκούσης, τελεί υπό την έγκριση της τρόικας. Σε περίπτωση που τελικά εγκριθεί, οι νέες άδειες θα δοθούν κατ' απόλυτη προτεραιότητα σε μακροχρόνια ανέργους με ετήσιο εισόδημα κάτω των 8.000 ευρώ.
Μετά την παρέλευση του εξαμήνου, τον λόγο για τη χορήγηση των νέων αδειών ταξί θα έχει αρμόδια Επιστημονική Επιτροπή του υπουργείου Μεταφορών, η οποία θα αποφασίζει κατά περιφέρεια εάν θα χορηγούνται νέες άδειες και σε ποιο αριθμό.
Η δεύτερη αλλαγή αφορά το ύψος του παραβόλου που θα πληρώνει ο ενδιαφερόμενος προκειμένου να αποκτήσει την Αδεια Παροχής Υπηρεσιών (ΑΠΥ) ταξί. Το παράβολο αυτό δεν θα ξεπερνά τις 5.000 ευρώ, σε αντίθεση με το αρχικό σχέδιο που προέβλεπε ότι θα κυμαινόταν μεταξύ 15.000 και 40.000 ευρώ.
Για τα δίκυκλα μοτοταξί, η άδεια δεν θα ξεπερνά τα 2.000 ευρώ. Τη δραστική μείωση του παραβόλου επέβαλε η τρόικα προκειμένου η ένταξη στο επάγγελμα να είναι ευκολότερη για περισσότερους ενδιαφερομένους.
Η τρίτη αλλαγή προβλέπει ότι νέες άδειες ταξί θα μπορούν να αποκτούν και τα φυσικά πρόσωπα και όχι μόνο οι Ανώνυμες Εταιρείες (ΑΕ) και οι Εταιρείες Περιορισμένης Ευθύνης (ΕΠΕ), όπως προβλεπόταν αρχικά.
Η τέταρτη αλλαγή αφορά τον αριθμό των αδειών. Στα φυσικά πρόσωπα θα χορηγείται μόνο μία άδεια, ενώ στις εταιρείες (ΑΕ και ΕΠΕ) μέχρι 10. Αυτό κρίθηκε αναγκαίο προκειμένου να αποτραπεί η δημιουργία καρτέλ.
Η πέμπτη αλλαγή αφορά τους σημερινούς ιδιοκτήτες και το δικαίωμά τους να μεταβιβάζουν τις άδειες των ταξί στα παιδιά τους. Με τη συνταξιοδότησή τους οι άδειες θα επιστρέφονται στο Δημόσιο. Ωστόσο, τα παιδιά όσων κατείχαν άδεια ταξί έως τις 2 Ιουλίου 2011, όταν ενηλικιωθούν θα μπορούν να λάβουν δωρεάν μία νέα άδεια.
Στις αλλαγές - η έκτη - περιλαμβάνεται και η λήψη ειδικής μέριμνας για όσους μπήκαν στον κλάδο τα τελευταία 10 χρόνια, αφού θα υπάρξουν φορολογικές ελαφρύνσεις για την απόσβεση της άυλης αξίας των αδειών που απέκτησαν. Το φορολογικό καθεστώς θα ρυθμιστεί στο νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών τον Νοέμβριο.
Οι νέες άδειες θα είναι αμεταβίβαστες και θα αποκτώνται και από φυσικά πρόσωπα έναντι παραβόλου περίπου 5.000 ευρώ. Επίσης, θα υπάρχει δυνατότητα μετατροπής των αδειών από φορτηγά σε βυτιοφόρα και αντίστροφα.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από