Καταναλωτικό παράδεισο για τους κατοίκους παραμεθόριων περιοχών της Βόρειας Ελλάδας αποτελούν οι αγορές των Σκοπίων και της Βουλγαρίας όπου καθημερινά χιλιάδες περνούν τα σύνορα των γειτονικών χωρών για να αγοράσουν τρόφιμα, ποτά, τσιγάρα, ακόμη και ψωμί, και να εξυπηρετηθούν σε οδοντιατρεία και κομμωτήρια, εκμεταλλευόμενοι τις χαμηλές τιμές σε προϊόντα και υπηρεσίες.

Οι τιμές σε βασικά είδη ξεπερνούν σε ορισμένες περιπτώσεις και το 50%, σε σχέση με αυτές αντίστοιχων προϊόντων στην Ελλάδα, ενώ σχεδόν όλοι οι εκτός συνόρων καταναλωτές όταν επιστρέφουν στην Ελλάδα φουλάρουν και τα ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων τους, καθώς οι τιμές της αμόλυβδης βενζίνης στην ΠΓΔΜ και στη Βουλγαρία είναι κατά 30% χαμηλότερες (1,25 – 1,35 κυμαίνεται η τιμή της). Την ίδια ώρα χιλιάδες εμπορικά καταστήματα και επιχειρήσεις στους παραμεθόριους νομούς της Μακεδονίας και της Θράκης έβαλαν λουκέτο, ή στην καλύτερη περίπτωση αντιμετωπίζουν πρόβλημα ρευστότητας, αφού είναι αδύνατον να αντεπεξέλθουν στον ανταγωνισμό.

Χαρακτηριστικό είναι ότι το ψωμί στην πόλη των Σκοπίων πωλείται προς 20 δηνάρια το κιλό (περίπου 32 λεπτά), το λίτρο παστεριωμένου γάλακτος 52 λεπτά, όταν στη Θεσσαλονίκη, στις Σέρρες και στο Κιλκίς οι τιμές είναι διπλάσιες. Το γεγονός εκμεταλλεύονται ιδιοκτήτες σούπερ μάρκετ αλλά και εκπρόσωποι πολυεθνικών οι οποίοι άνοιξαν τους τελευταίους μήνες υποκαταστήματα σε παραμεθόριες περιοχές, ενώ τυπώνουν ακόμα και διαφημιστικά φυλλάδια στην ελληνική γλώσσα.

Η Φλώρινα είναι μια από τις πόλεις της Βόρειας Ελλάδας που πληρώνει το τίμημα της εξόδου των ελλήνων καταναλωτών στο εξωτερικό για ψώνια. Οπως είπε χαρακτηριστικά στα «ΝΕΑ» το μέλος της διοίκησης του τοπικού εμπορικού και βιοτεχνικού επιμελητηρίου Κώστας Νικολαΐδης, κάθε Παρασκευή η πόλη ερημώνει, καθώς οι κάτοικοι πηγαίνουν με τα αυτοκίνητά τους στο γειτονικό Μοναστήρι της ΠΓΔΜ, όπου κάθε εβδομάδα αυτή τη μέρα λειτουργεί μεγάλο υπαίθριο παζάρι.

Επίσης ο πρόεδρος του σωματείου βενζινοπωλών Κιλκίς Γιάννης Μαγλουσίδης ανέφερε στα «ΝΕΑ» ότι περίπου 700 πρατήρια παραμεθόριων περιοχών έκλεισαν τα τελευταία δύο χρόνια, ενώ εκτιμά ότι περισσότερα από 10.000 αυτοκίνητα ημερησίως περνούν τα σύνορα Κιλκίς και Σερρών για να εφοδιαστούν οι οδηγοί τους με φθηνή βενζίνη σε Σκόπια και Βουλγαρία.