Επιμένουν οι Έλληνες στη μόδα των φυσικών καλλυντικών, ακόμη και εν μέσω κρίσης. Την ώρα που οι περισσότερες κατηγορίες καλλυντικών εμφανίζουν πτώση πωλήσεων έως και 8% στα επώνυμα, η ζήτηση για φυσικά προϊόντα αυξάνεται.


«Τα φυσικά καλλυντικά αναπτύσσονται παρά την οικονομική αβεβαιότητα περισσότερο από ό,τι οι άλλες κατηγορίες καλλυντικών», επισημαίνει ο κ. Παναγιώτης Σπυρόπουλος, γενικός διευθυντής της εταιρείας Κορρές και προσθέτει: «Άλλωστε, το κανάλι του φαρμακείου, όπου πωλούνται κυρίως τα φυσικά καλλυντικά, δεν έχει πληγεί αισθητά από την κρίση». Όπως παρατηρούν στελέχη της αγοράς, οι εξελίξεις οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στην πιο προσιτή τιμή των φυσικών καλλυντικών σε σύγκριση με τα ακριβά και επώνυμα, τα οποία άλλωστε «βλέπουν» πτώση στις πωλήσεις, η οποία εκτιμάται από στελέχη της αγοράς γύρω στο 8%. Λόγω της δύσκολης οικονομικής κατάστασης, οι καταναλωτές μειώνουν τις «περιττές» και ακριβές αγορές και στρέφονται από τα ακριβά καλλυντικά στα φυσικά, εξηγούν στελέχη της αγοράς.

Επιπλέον, στον τομέα των φυσικών καλλυντικών, όπου η εκπροσώπηση από ελληνικές εταιρείες είναι σημαντική, η ζήτηση διατηρείται ζωηρή, διότι τα προϊόντα αυτά διατίθενται στο κλειστό κανάλι του φαρμακείου που προσδίδει κύρος και εξασφαλισμένη κίνηση πελατών. Ο τζίρος της αγοράς καλλυντικών μέσα από τα περίπου 7.000 φαρμακεία που λειτουργούν στην ελληνική αγορά κινείται γύρω στα 70 – 80 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, τα φυσικά καλλυντικά, έχοντας επιδείξει τα τελευταία χρόνια διψήφια ποσοστά ανάπτυξης στην ελληνική αγορά, έχουν πλέον αποκτήσει φανατικούς οπαδούς και στη χώρα μας. Παρά την κρίση φαίνεται να διατηρούν τη δυναμική τους, καθώς «ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές αναζητούν τη σύσταση των καλλυντικών», παρατηρεί στέλεχος της αγοράς. Εξ ου και η προσπάθεια ολοένα και περισσότερων εταιρειών να εντάξουν στο «χαρτοφυλάκιό» τους φυσικά καλλυντικά, όπως η γαλλική L΄ Οreal, στην οποία ανήκουν τα φυσικά καλλυντικά Κiehl΄s. Στην ελληνική αγορά τα συγκεκριμένα καλλυντικά έχουν τοποθετηθεί στο κατάστημα Ηondos του Κολωνακίου. Αν και οι καταναλωτές μπορούν να τα αγοράσουν μόνο από ένα σημείο πώλησης, οι εν Ελλάδι πωλήσεις των Κiehl΄s κινούνται σε «ικανοποιητικά επίπεδα».

Καλές προοπτικές για το 2010

Ανάλογες των φετινών αναμένεται να είναι οι επιδόσεις των φυσικών καλλυντικών και την επόμενη χρονιά. Όπως παρατηρεί ο κ. Σπυρόπουλος, «εκτιμάμε ότι η κατάσταση στην αγορά το 2010 θα κινηθεί στα φετινά επίπεδα». Άλλωστε, όπως επισημαίνει, και διεθνώς τα φυσικά καλλυντικά έχουν επηρεαστεί σε μικρότερο βαθμό σε σύγκριση με άλλες κατηγορίες από την πτώση της κατανάλωσης. Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν μάλιστα ότι τα φυσικά καλλυντικά θα επανέλθουν σε δυναμικούς ρυθμούς ανάπτυξης σχετικά σύντομα. Σύμφωνα με πρόσφατες προβλέψεις ειδημόνων, η ετήσια αύξηση των φυσικών καλλυντικών θα κινηθεί γύρω στο 15% διεθνώς, ενώ αντίθετα τα συμβατικά καλλυντικά ενδέχεται να εμφανίσουν τα επόμενα χρόνια μείωση κατά 2%.

ΗΠΑ και Γερμανία τα σκήπτρα

Η μεγαλύτερη ζήτηση παγκοσμίως για φυσικά καλλυντικά καταγράφεται στη Βόρεια Αμερική, όπου πωλείται το 65% των εν λόγω προϊόντων, τάση που αναμένεται να ευνοήσει τις πωλήσεις των καλλυντικών Κορρές μετά τη συμφωνία με τον όμιλο Johnson & Johnson για τη διανομή τους στις αγορές της Βόρειας και της Νότιας Αμερικής. Μάλιστα, στις ΗΠΑ η αγορά των φυσικών καλλυντικών περιποίησης μαλλιών αυξάνεται με ρυθμό 24% ετησίως. Στην Ευρώπη τα φυσικά καλλυντικά αντιστοιχούν στο 28% της παγκόσμιας αγοράς, με τη Γερμανία να κρατά τα σκήπτρα της κατανάλωσης, αφού εκεί πραγματοποιείται το 45%- 50% των συνολικών πωλήσεων της ευρωπαϊκής αγοράς.

Η ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΟΥΣ

οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην πιο προσιτή τιμή τους σε σύγκριση με τα ακριβά και επώνυμα