«Κάνουμε ποδήλατο γυμνοί για να εντυπωσιάσουμε». Ο 33χρονος Κωνσταντίνος Τερζόπουλος, διοργανωτής της 1ης Γυμνής Ποδηλατοδρομίας στη Θεσσαλονίκη, που τελικά έγινε με ημίγυμνους ποδηλάτες, εκφράζει τη βεβαιότητα πως το μήνυμα έχει σταλεί. «Άσεμνες είναι οι εξατμίσεις των αυτοκινήτων και όχι τα γυμνά σώματα» επιμένει, επισημαίνοντας πως με την εκδήλωση ξεκίνησε ένα τοπικό κίνημα ποδηλατών.


Βγήκατε ημίγυμνοι στους δρόμους της Θεσσαλονίκης. Άξιζε το τόλμημα;

Άξιζε διότι ακόμη και ημίγυμνη, η ποδηλατοδρομία κατάφερε να φέρει στην επιφάνεια πολλά προβλήματα της ελληνικής κοινωνίας εκτός από το ποδήλατο.

Θα προτιμούσατε να ήσασταν εντελώς γυμνοί;

Θα το προτιμούσα κυρίως για λόγους συμβολισμού. Σίγουρα το γυμνό κορμί είναι πιο φυσικό και όμορφο, σε αντίθεση με τις εξατμίσεις των αυτοκινήτων.

Είναι ευκολότερο να γδύνεσαι σε μια ξένη χώρα;

Ναι, γιατί δεν σκέφτεσαι ότι μπορεί να σε δει ο κοινωνικός σου περίγυρος.

Σας άφησαν μία πικρία οι απαγορεύσεις της Αστυνομίας και της Εισαγγελίας για να μην προσβάλλετε τη «δημόσια αιδώ»;

Ακόμη δεν μπορώ να καταλάβω σε ποια βάση η Εισαγγελία Θεσσαλονίκης διατύπωσε προληπτικά απειλές συλλήψεων που πραγματοποίησε η Αστυνομία.

ΤΑ ΜΑΤ απέναντι στους ποδηλάτες;

Μου θυμίζει κάτι πολύ παιδικό που συνέβαινε στο σχολείο. Όσοι έκαναν τους νταήδες στους αδύναμους έκαναν επίδειξη δύναμης.

Τελικά η δημόσια αιδώς και η

δημόσια υγεία ήταν απέναντι σ΄ αυτή την εκδήλωση;

Τελικά τι είναι πιο άσεμνο, το φυσικό γυμνό σώμα ή το αυτοκίνητο που ρυπαίνει και σκοτώνει έμμεσα 2.000 Έλληνες πολίτες, από καρκίνο και αναπνευστικά προβλήματα;

Το γυμνό όμως προκαλεί…

Δεν μπορώ να καταλάβω πώς είναι δυνατόν να χρησιμοποιούν όλοι το γυμνό, στην τηλεόραση, στον κινηματογράφο, σε περιοδικά, σε εφημερίδες, σε διαφημίσεις, για να πουλήσουν και να ενοχλεί μια ειρηνική γυμνή διαμαρτυρία για το περιβάλλον και μάλιστα εν κινήσει. Ποιος θα προλάβει και θα δει τι;

Μήπως προβάλλετε το γυμνό για λόγους εντυπωσιασμού;

Μα δεν κρύψαμε ποτέ ότι ένας από τους βασικούς λόγους που γίνεται διεθνώς η γυμνή ποδηλατοδρομία είναι ο εντυπωσιασμός ώστε να μας προσέξει ο κόσμος, οι ιθύνοντες και τα ΜΜΕ.

Γιατί η πρώτη γυμνή ποδηλατοδρομία στην Ελλάδα έγινε στη Θεσσαλονίκη;

Γιατί είναι μια καθαρά ιδιωτική και προσωπική πρωτοβουλία που πήρα επειδή ζω στη Θεσσαλονίκη και γιατί η Θεσσαλονίκη είναι πρώτη σε συγκέντρωση μικροσωματιδίων στην Ευρώπη.

Μήπως η επόμενη σχεδιάζεται

να διοργανωθεί στην Αθήνα;

Δεν υπάρχει συγκεκριμένο πλάνο ακόμη.

Μπορεί ν΄ αποτελέσει αφορμή για την οργάνωση ενός κινήματος και στην Ελλάδα;

Μα το κίνημα ξεκίνησε ήδη μετά το τέλος της 1ης Ποδηλατοδρομίας στη Θεσσαλονίκη! Πριν γίνει η ποδηλατοδρομία κανείς δεν ήξερε περί τίνος πρόκειται και αν αξίζει να γίνει κάτι τέτοιο. Τώρα όλοι είναι σίγουροι και ενθουσιασμένοι και θέλουν να βοηθήσουν.

Με τέτοιες κινήσεις θα αλλάξει η εικόνα με τη ρύπανση που προκαλούν τα αυτοκίνητα;

Πιστεύω πως όπως και εγώ, έτσι και άλλος κόσμος κάποια στιγμή με ένα ερέθισμα θα ξυπνήσει και θα απεγκλωβιστεί από την κουλτούρα του αυτοκινήτου.

Μείνατε ικανοποιημένοι από την ανταπόκριση του κόσμου στους δρόμους;

Μας υποδέχθηκαν πραγματικά με ενθουσιασμό, με μπράβο, με γέλια, με χειροκροτήματα!

Ωστόσο ελάχιστοι σας αποδοκίμασαν…

Μικροπρέπεια και δειλία κρύβει μια τέτοια κίνηση.

Είδατε κανέναν παράγοντα της πόλης να ευαισθητοποιείται;

Ο δήμαρχός μας δήλωσε ότι θα κάνει πολλά πράγματα για το ποδήλατο. Αντίθετα ο νομάρχης καταστρέφει τις ελπίδες μας λέγοντας ότι δεν μπορούν να γίνουνε ποδηλατόδρομοι στην πόλη.

Στη Θεσσαλονίκη το ποδήλατο

μπορεί να γίνει συνείδηση;

Χρειάζεται μια σειρά από ενέργειες. Η απαραίτητη παιδεία από το σχολείο για να μην εγκαταλείψουν τα παιδιά το ποδήλατο μόλις μεγαλώσουν. Τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά κοινωνικά σποτ. Το ποδήλατο πρέπει να γίνει μόδα.

Είναι επικίνδυνο να κυκλοφορεί κανείς με ποδήλατο σε μια μεγαλούπολη;

Χωρίς υποδομές το ποδήλατο είναι επικίνδυνο λίγο περισσότερο από ένα μηχανάκι.

Μήπως κρύβονται συμφέροντα πίσω από τον περιορισμό των ποδηλάτων στις πόλεις;

Φοβάμαι ότι οι μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες αλλά και η αυτοκινητοβιομηχανία προσπαθούν να συντηρήσουν την κουλτούρα του αυτοκινήτου για ευνόητους λόγους. Προτείνετε συγκεκριμένα μέτρα;

Κατασκευή δικτύου ποδηλατοδρόμων, ευνοϊκές ρυθμίσεις στον ΚΟΚ για τη διευκόλυνση κυκλοφορίας του ποδηλάτου, δημιουργία δημοτικών σταθμών ενοικίασης ποδηλάτων σε όλη την πόλη, δημιουργία ειδικών σημείων στάθμευσης ποδηλάτων, ειδικό βαγόνι μεταφοράς ποδηλατών στο Μετρό, προώθηση- διαφήμιση της χρήσης του ποδηλάτου από το κράτος.

Είστε έτοιμος να οργανώσετε και άλλες κινητοποιήσεις, έστω ντυμένοι;

Θα με ενδιέφερε σίγουρα να οργανώσω και άλλες με στόχο πάντα την αφύπνιση όλων.