ΣΕ ΔΙΚΗ παραπέμπονται η διευθύντρια του εξεταστικού κέντρου της Πυλαίας και οκτώ βαθμολογήτριες, που κατηγορούνται ότι άλλαξαν τις βαθμολογίες των υποψηφίων για τις πανελλαδικές εξετάσεις στο μάθημα των αγγλικών, ύστερα από «άνωθεν εντολή», όπως έχουν πει και οι ίδιες, προκειμένου να μειώσουν τις αποκλίσεις στις βαθμολογίες των γραπτών. Ο εισαγγελέας Πρωτοδικών Λάμπρος Τσόγκας, που πήρε τη δικογραφία ύστερα από την

ΕΝΝΕΑ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΕΣ

Παραπέμπονται 8 βαθμολογήτριες για πλαστογραφία και η διευθύντρια για ηθική αυτουργία

προανάκριση, τις παρέπεμψε να δικαστούν από Τριμελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης με την κατηγορία της πλαστογραφίας κατ΄ εξακολούθηση για τις οκτώ βαθμολογήτριες και την κατηγορία της ηθικής αυτουργίας για τη διευθύντρια του εξεταστικού κέντρου.

Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, οι βαθμολογήτριες ύστερα από εντολή της διευθύντριας του εξεταστικού κέντρου, που φέρεται να τους είχε τηλεφωνήσει προσωπικά για να συγκεντρωθούν, άλλαξαν τους βαθμούς που αρχικά είχαν βάλει σε 33 γραπτά που είχαν αποκλίσεις μεγαλύτερες των 12 μονάδων από τον δεύτερο βαθμολογητή. Χαρακτηριστικό είναι ότι τα γραπτά αυτά αναβαθμολογήθηκαν, λόγω των αποκλίσεων που έφταναν μέχρι και τις 22 μονάδες και τελικά μέτρησε ο βαθμός του αναβαθμολογητή.

Οι βαθμολογήτριες ομολόγησαν στην προανάκριση πως συγκεντρώθηκαν στο εξεταστικό κέντρο έπειτα από κλήση της διευθύντριάς τους, η οποία τους μετέφερε ότι έπρεπε να αλλάξουν τις βαθμολογίες για να μην καταγραφούν μεγάλες αποκλίσεις και τόνιζε ότι λειτουργούσε κατ΄ εντολή του υπουργείου Παιδείας. Ωστόσο, η ίδια αρνείται πως έχει εμπλακεί στην αλλαγή των βαθμολογιών, υποστηρίζοντας ότι δεν έδωσε καμία εντολή ούτε δέχτηκε κάποια προφορική οδηγία από το υπουργείο Παιδείας.

Επιβεβαιώνονται

Οι ισχυρισμοί όμως των οκτώ βαθμολογητριών, που επικαλούνται ότι δεν μπορούσαν να παραβούν την εντολή της διευθύντριας, επιβεβαιώνονται και από άλλους βαθμολογητές που ήταν παρόντες. Ήδη για την υπόθεση πολλοί υποψήφιοι έχουν προσφύγει στα διοικητικά δικαστήρια ζητώντας την ακύρωση των εξετάσεων και ειδικά των βαθμολογιών που έλαβαν στα αγγλικά, καθώς τονίζουν ότι έγινε αλλοίωση του αποτελέσματος, με συνέπεια να μην εισαχθούν στις σχολές που επιθυμούσαν.