Ηλεκτρονικά «έξυπνα» εισιτήρια- κάρτες που θα χρεώνουν τους επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας ανάλογα με τη διανυόμενη απόσταση και το μέσο μεταφοράς, προωθεί το υπουργείο Μεταφορών.


Η αλλαγή του τρόπου τιμολόγησης των μετακινήσεων στο Λεκανοπέδιο που σχεδιάζεται για το 2008 μέσω της καθιέρωσης του νέου Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ), αναμένεται ότι θα αυξήσει το κόστος των μετακινήσεων σε αρκετά δρομολόγια. Το νέο σύστημα θα καλύψει σταδιακά το σύνολο των μέσων μαζικής μεταφοράς, ειδικώς τα μπλε λεωφορεία, τα τρόλεϊ, τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, το Μετρό, το τραμ και τον προαστιακό σιδηρόδρομο.

Στόχος του υπουργείου και του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας

ΠΙΟ ΑΚΡΙΒΕΣ ΟΙ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ

Το νέο σύστημα που θα εφαρμοστεί το 2008 αναμένεται ότι θα αυξήσει το κόστος των μετακινήσεων σε αρκετά δρομολόγια

(ΟΑΣΑ) είναι η αντικατάσταση του σημερινού συστήματος των χάρτινων εισιτηρίων από το ΑΣΣΚ, που θα λειτουργεί με τη χρήση της «έξυπνης» κάρτας, η οποία θα έχει ενσωματωμένο ένα μικροτσίπ. Εκτός από το «έξυπνο» εισιτήριο, το ΑΣΣΚ θα περιλαμβάνει και μηχανές που θα διαβάζουν τη διαδρομή που έχει διανύσει ο επιβάτης και θα αφαιρούν την ανάλογη αξία (μονάδες) από την κάρτα. Αυτό θα γίνεται βάσει της νέας τιμολογιακής πολιτικής που ήδη επεξεργάζεται ο ΟΑΣΑ για όλα τα Μέσα.

Με την πολιτική αυτή, αναφέρουν στελέχη του Οργανισμού, θα γίνει εξορθολογισμός του συστήματος τιμολόγησης και αντιμετώπιση των στρεβλώσεων στις χρεώσεις. Χαρακτηριστικά, αναφέρουν τα δρομολόγια των μπλε λεωφορείων για Αρτέμιδα και Σαρωνίδα, περίπου ίσης απόστασης από το Κέντρο, όπου στο πρώτο το εισιτήριο κοστίζει 0,45 ευρώ και στο δεύτερο 1,20 ευρώ, χωρίς να υπάρχει κλιμάκωση του εισιτηρίου ανάλογα με την απόσταση. Ήδη, από τον ΟΑΣΑ εξετάζεται η χρέωση του εισιτηρίου να γίνεται σύμφωνα με τα διανυόμενα χιλιόμετρα, π.χ. σε ζώνες των δρομολογίων.

Με το νέο σύστημα ηλεκτρονικής είσπραξης των εισιτηρίων, ο επιβάτης θα έχει δυνατότητα προεπιλογής του δρομολογίου του ή του συνδυασμού δρομολογίων με μετεπιβίβαση στα μέσα μεταφοράς που θα χρησιμοποιήσει για να φτάσει στον προορισμό του και η τιμολόγηση του εισιτηρίου θα γίνεται αυτόματα. Νέοι λεωφορειόδρομοι

Το πρόγραμμα επέκτασης των λεωφορειοδρόμων στην πρωτεύουσα που «θυσίασε» προεκλογικά ο απόστρατος πρώην διοικητής του ΟΑΣΑ για χάρη των ταξιτζήδων, θα επαναφέρει σε ισχύ ο υπουργός Μεταφορών Κ. Χατζηδάκης.

Σε πρώτη φάση θα προχωρήσουν οι μελέτες για τη δημιουργία νέων λεωφορειολωρίδων συνολικού μήκους περίπου 5 χιλιομέτρων στις οδούς Θησέως στην Καλλιθέα, Εθνάρχου Μακαρίου και Ποσειδώνος στο Νέο Φάληρο, Εθνάρχου Μακαρίου στο Περιστέρι και Ηπείρου στην Αθήνα.