Για ακόμη μια φορά η VW πραγματοποίησε με επιτυχία μια μεταμόσχευση καρδιάς: αυτήν τη φορά το γνώριμο ΤSi μοτέρ του γε ρμανικού ομίλου των 1,8 λίτρων με τους 160 ίππους… χτυπά με γρήγορους παλμούς κάτω από το καπό του Seat Leon και προσφέρει αξιοζήλευτες επιδόσεις.


Το ενδιαφέρον για το νέο Seat Leon 1.8 ΤSi επικεντρώνεται στη νέα έκδοση των 1,8 λίτρων με τους 160 ίππους, την οποία και οδηγήσαμε σε εντατικούς ρυθμούς στο ποικιλόμορφο οδικό δίκτυο της χώρας μας. Το όμορφο σπορ αισθητικά μοντέλο μας συντρόφευσε σε διαδρομές στην πόλη, στον αυτοκινητόδρομο και πιο δύσκολους επαρχιακούς δρόμους για αρκετά χιλιόμετρα. Η προσοχή μας επικεντρώθηκε στον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1,8 λίτρων που προσφέρει κάτι παραπάνω από αυτό που επιθυμεί ο μέσος οικογενειάρχης. Το ατού του συγκεκριμένου κινητήρα είναι ότι η λειτουργία του είναι γραμμική ενώ σου δίνει την αίσθηση ότι η ροπή φθάνει και περισσεύει ακόμη και με πλήρες φορτίο (τέσσερα άτομα με αποσκευές). Αρπάζει εύκολα, σπάει τα νεύρα των… αντιπάλων στο φανάρι και στρίβει στα βουνά χωρίς το πόδι να χρειάζεται να βρίσκεται στο φρένο. Με αγωνιστική «καρδιά» το Leon 1.8 ΤSi έστω και αν το περιτύλιγμα (δηλαδή, η εξωτερική εμφάνιση) δεν το προδίδει. Η ποιότητα κύλισης δεν μας παίδεψε αν και στα σαμαράκια οι 17άρες ζάντες- της πλούσιας έκδοσης- θα τα βρουν σκούρα. Καλό είναι οι υποψήφιοι αγοραστές να προσα

ΤΙ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

● Το ρεπρίζ του κινητήρα

● Η πρόσφυση στις στροφές

● Η τιμή πώλησης

TI ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

● Η έλλειψη άνεσης με τις 17άρες ζάντες

● Στενό άνοιγμα πορτ μπαγκάζ

νατολιστούν στην έκδοση με τις 16άρες ζάντες που φιλτράρουν καλύτερα τα άφθονα αγκάθια των ελληνικών δρόμων. Από την άλλη, η σφιχτή ανάρτηση το κρατά ακλόνητο στις στροφές τις Εθνικής Οδού ενώ η άνεση δεν θυσιάζεται σε μεγάλο βαθμό. Το άκαμπτο πλαίσιο συνεργάζεται άψογα με την καλοστημένη ανάρτηση, το τιμόνι εκτελεί τέλεια τις εντολές του οδηγού, ενώ ο επιλογέας ταχυτήτων είναι ακριβής. Κανένα παράπονο δεν είχαμε από τις αναρτήσεις ενώ στις στροφές πλέει ελάχιστα. Το μικρομεσαίο μοντέλο έχει αρκετά καλές επιδόσεις, με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 8,0 δεύτερα και την τελική να αγγίζει τα 213 χλμ./ώρα. Όσο για την κατανάλωση, αυτή κυμάνθηκε από τα 8,5 έως και τα 10 λίτρα/100 χλμ. σε μεικτές διαδρομές. Αν και η βασική έκδοση του 1.8 ΤSi (Stylance) δεν διαθέτει ΕSΡ (μόνο σύστημα πρόσφυσης), το ισπανογερμανικό μοντέλο σπινάρει σπάνια. Το εσωτερικό του είναι το γνώριμο από το απλό Leon με φιλική θέση οδήγησης, χώρους για τέσσερις επιβάτες και χώρο αποσκευών που αγγίζει τα 341 λίτρα. Ο πίνακας οργάνων με τον κόκκινο φωτισμό, το με καλή αίσθηση και απόκριση τιμόνι, η πλήρως εργονομική κεντρική κονσόλα αποτελούν τα ατού του μοντέλου. Η τιμή του είναι καλή- 19.900 ευρώ για τη βασική έκδοση- ενώ προσφέρεται με 2 χρόνια μηχανική εγγύηση.

Tεχνικά χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.798 κ.εκ.

Ισχύς: 160 ίπποι/5.000 σ.α.λ. Ροπή στρέψης: 250 Νm. στις 1.500-4.200 σ.α.λ.

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Τελική ταχύτητα: 213 χλμ./ώρα, 0-100 χλμ./ώρα: 8,0”.

Μέση κατανάλωση: 7,4 λίτρα/100 χλμ. (τιμή κατασκευαστή).

Χώρος αποσκευών: 341 λίτρα.

Βάρος: 1.320 κιλά.

ΤΙΜΗ – ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Η βασική έκδοση Stylance, με τιμή 19.900 ευρώ, περιλαμβάνει στον εξοπλισμό της ΑΒS και σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ΤCS, αερόσακους οδηγού και συνοδηγού, πλευρικούς αερόσακους, αερόσακους οροφής, σπορ ανάρτηση, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους