Σύγχυση προκάλεσε στις τάξεις των ακαδημαϊκών η διαρροή εγγράφου το οποίο παρουσιάστηκε ως «η γνωμοδότηση της Ακαδημίας Αθηνών προς το υπουργείο Παιδείας» σχετικά με το βιβλίο Ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού.


«Σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί την οριστική θέση της Ακαδημίας σχετικά με το ζήτημα», δήλωσε χθες στα «ΝΕΑ» ο ακαδημαϊκός, καθηγητής Φυσικής, Δημήτρης Νανόπουλος.

Ο κ. Νανόπουλος μετείχε στην κλειστή συνεδρίαση της Ολομέλειας της Ακαδημίας την περασμένη Τετάρτη, όπου συζητήθηκε- για άλλη μία φορά το τελευταίο διάστημα- το θέμα του βιβλίου Ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού μετά και το αίτημα γνωμοδότησης που έχει υποβάλει η υπουργός Παιδείας Μαριέττα Γιαννάκου. «Ελήφθησαν κάποιες αποφάσεις. Ωστόσο, η Ακαδημία δεν έχει ακόμη καταλήξει

ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ

Δημοσιεύτηκε έγγραφο που παρουσιάστηκε ως «η γνωμοδότηση της Ακαδημίας Αθηνών» για το βιβλίο Ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού

σε τελικό κείμενο. Με το ζήτημα ασχολείται ειδική συντονιστική επιτροπή και οι σχετικές οριστικές αποφάσεις θα δημοσιοποιηθούν επισήμως».

Το κείμενο παρουσιάστηκε σε χθεσινό τετρασέλιδο δημοσίευμα των εφημερίδων «Το Παρόν» και «Το Άρθρο». Σε αυτό, το βιβλίο χαρακτηρίζεται «ανιστόρητο» και οι συγγραφείς του «ιστορικοί χωρίς ιστορική κρίση».

«Δεν έχει εγκριθεί»

Σημειώνεται ότι «ΤΑ ΝΕΑ» επικοινώνησαν με αρκετά μέλη της Ακαδημίας. Σε όλες τις περιπτώσεις οι ακαδημαϊκοί- ορισμένοι εκ των οποίων δεν επιθυμούν τη δημοσιοποίηση των ονομάτων τους- εξέφραζαν την έκπληξή τους, σημειώνοντας ότι το τελικό κείμενο που θα σταλεί τις επόμενες ημέρες στην κ. Γιαννάκου δεν έχει ακόμα εγκριθεί. Προσέθεταν μάλιστα ότι δεν έχουν πάρει ακόμη απόφαση για την αποστολή του σχετικού κειμένου στο υπουργείο Παιδείας.

Για «αποκύημα φαντασίας» έκανε λόγο με δήλωσή του στα «ΝΕΑ» μέλος της Ακαδημίας Αθηνών, από την Πρώτη Τάξη των Θετικών Επιστημών. Όπως είπε ο διακεκριμένος ακαδημαϊκός, «τα αρμόδια όργανα της Ακαδημίας δεν έχουν ακόμη καταλήξει σε οριστικό πόρισμα για το θέμα. Οποιοδήποτε δημοσίευμα εμπλέκει την Ακαδημία στο ζήτημα του βιβλίου Ιστορίας ανήκει στη σφαίρα του φανταστικού».

Πολλές συνεδριάσεις

Ακαδημαϊκός- μέλος της επιτροπής επί των δημοσιευμάτων της Ακαδημίας- ανέφερε χθες στα «ΝΕΑ» πως έχουν γίνει πολλές συνεδριάσεις για το θέμα του βιβλίου, ωστόσο «δεν έχει φτάσει σ΄ εμάς κάποιο τελικό κείμενο προς έγκριση».

Άγνοια για το κείμενο που δημοσιεύτηκε δήλωνε και ο ακαδημαϊκός κ. Κωνσταντίνος Δεσποτόπουλος, ο οποίος ανέφερε ότι το μόνο που γνωρίζει είναι ότι επρόκειτο να ετοιμαστεί ένα κείμενο σχετικά με το βιβλίο.

Μέλη της Ακαδημίας έλεγαν χθες στα «ΝΕΑ» ότι το θέμα του βιβλίου συζητήθηκε στην Ολομέλεια και την προπερασμένη Τετάρτη. «Συζητήθηκε εκτενώς και ένα κείμενο. Όμως ακόμη δεν έχει γίνει γνωστό εάν πρόκειται για το τελικό ή εάν θα υπάρξει άλλο νεώτερο». Η Ακαδημία Αθηνών εξέδωσε χθες ανακοίνωση στην οποία ανέφερε: «Η Ακαδημία Αθηνών σε ουδεμία ανακοίνωση προέβη σχετικά με το βιβλίο της Ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού. Εντός της προσεχούς εβδομάδας θα γνωρίζει εγγράφως τις απόψεις της στην υπουργό Παιδείας».

Χαρακτηρίζει το βιβλίο «ελαττωματικό, με αδυναμίες και ασάφειες»


«ΕΛΑΤΤΩΜΑΤΙΚΟ» χαρακτηρίζει το βιβλίο της Ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού ο συντάκτης του «ακαδημαϊκού» κειμένου. Επιπλέον, αναφέρει ότι «έχει αδυναμίες, ασάφειες και αντιφάσεις», ενώ κάνει αναφορές σε συγκεκριμένες ιστορικές περιόδους επί των οποίων γίνονται επιμέρους παρατηρήσεις. Σε άλλο σημείο γίνονται και παιδαγωγικές παρατηρήσεις, όπου αναφέρεται ότι το συγκεκριμένο βιβλίο δεν επιδιώκει τους παιδαγωγικούς σκοπούς που θα έπρεπε, ενώ το κείμενο καταλήγει τονίζοντας ότι το βιβλίο κλονίζει την εμπιστοσύνη μαθητών, δασκάλων και γονέων. Στα συμπεράσματα του κειμένου ασκείται δριμεία κριτική εναντίον των συγγραφέων. «Οι συγγραφείς δεν έχουν αρκετές ιστορικές γνώσεις και καθόλου ιστορική κρίση. Ούτε εμπειρία συγγραφής βιβλίων έχουν», αναφέρεται χαρακτηριστικά.