Προκρατήσεις προϊόντων σε εκπτωτικές τιμές, ευκολίες πληρωμής, προσωπικές επιστολές για εκπτώσεις έως 40% σε συγκεκριμένα είδη, αλλά και άτοκες δόσεις έως 36 μήνες έχουν επιστρατεύσει οι έμποροι, για να προσελκύσουν πελάτες και να τονωθεί η αγορά, λίγες ημέρες πριν αρχίσουν επισήμως οι xειμερινές εκπτώσεις.

Ταμπέλες που δεν αναφέρουν τη λέξη «εκπτώσεις», αλλά... κλείνουν το μάτι στους καταναλωτές, αναγράφοντας «50% κάτω», «όλα μισή τιμή», προκρατήσεις προϊόντων σε εκπτωτικές τιμές, ευκολίες πληρωμής και άτοκες δόσεις πολλών μηνών είναι μερικές από τις επινοήσεις του εμπορικού κόσμου, 4 ημέρες πριν αρχίσουν και επίσημα οι εκπτώσεις.

«Αυτό ζητά η αγορά και οι καταναλωτές. Άλλωστε, καλύτερες τιμές κάνουμε όλο τον χρόνο». Με αυτό το επιχείρημα, πολλοί έμποροι άρχισαν και φέτος νωρίτερα τις εκπτώσεις- από τις 5 Ιανουαρίου-, προσπαθώντας να μετριάσουν τις «απώλειες» από τον τζίρο που ανέμεναν να κάνουν κατά την περίοδο των εορτών, αλλά οι προσδοκίες τους διαψεύστηκαν. Δεν είναι μόνο οι σιωπηρές μειώσεις που κάνουν οι έμποροι της Αθήνας και αγγίζουν το 40%, αλλά και οι μεγάλοι του λιανικού εμπορίου, με άλλοθι τις εγκυκλίους του υπουργείου Ανάπτυξης, επιδίδονται σε έναν πόλεμο μάρκετινγκ, προσπαθώντας να κερδίσουν όσο το δυνατόν νωρίτερα τους καταναλωτές.

Νομικά τεχνάσματα
Περίπου έναν χρόνο μετά την αλλαγή του καθεστώτος σε ό,τι αφορά τον καθορισμό των εκπτώσεων και τον περιορισμό της διάρκειάς τους, ο εμπορικός κόσμος αντιδρά στο ισχύον καθεστώς και επιστρατεύει τεχνάσματα για να προσελκύει πελάτες, προσπαθώντας την ίδια στιγμή, να μην παραβιάζεται η νομοθεσία για τις εκπτώσεις. Την έναρξη των σιωπηρών εκπτώσεων κήρυξε τόσο ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας Παναγής Καρέλας, παρουσιάζοντας και σχετική έρευνα, σύμφωνα με την οποία οι έμποροι ζητούν οι χειμερινές εκπτώσεις να αρχίζουν αμέσως μετά τις γιορτές, στις 10 Ιανουαρίου, κάτι που υποστηρίζει και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδος. Μάλιστα, οι έμποροι ζητούν να επιτραπεί η λειτουργία των καταστημάτων, εκτός από μιας επιπλέον Κυριακής τον Δεκέμβριο στη διάρκεια των γιορτών, και την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων- και των χειμερινών και των θερινών.

Το υπουργείο Ανάπτυξης έχει ήδη παραπέμψει 11 επιχειρήσεις στον εισαγγελέα, επειδή πραγματοποιούσαν εκπτώσεις νωρίτερα από την επίσημη έναρξη που είναι τη Δευτέρα.

Δεν πούλησαν παλτά
Αρκετά καταστήματα στο κέντρο, στην Αιόλου, την Ερμού, την Αγ. Μάρκου, αλλά και στην Πατησιών, το Κολωνάκι, μπορεί να μην έχουν στις βιτρίνες τους τη λέξημαγνήτη για τους καταναλωτές, «εκπτώσεις», ωστόσο προσελκύουν τους πελάτες με άλλες ταμπέλες όπως «όλα μισή τιμή», «τώρα όλα 20 ευρώ», ή «όλα 50, 40, 30% κάτω». Για τους εμπόρους, οι χειμερινές εκπτώσεις έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα και όλοι- μικροί και μεγάλοι λιανέμποροι- έχουν εναποθέσει τις ελπίδες τους σε αυτές, καθώς η έλλειψη ρευστότητας στην αγορά έχει προκαλέσει σημαντικά προβλήματα. Μάλιστα, η καλοκαιρία τον φετινό χειμώνα έχει δημιουργήσει ακόμα περισσότερα προβλήματα, καθώς τα...λεγόμενα βαριά ρούχα, π.χ. παλτά, δεν πουλήθηκαν. Χωρίς ένδειξη
Ήδη, μεγάλες αλυσίδες ένδυσης και γυναικείων αξεσουάρ με πανελλαδικό δίκτυο προσφέρουν στους πελάτες τους εκπτώσεις από 30% έως 40%: χωρίς όμως στις βιτρίνες των καταστημάτων τους να υπάρχει η παραμικρή ένδειξη. Πολυκατάστημα ενημερώνει τους τακτικούς του πελάτες ότι μπορούν να επιλέξουν τα είδη που θα αγόραζαν στις εκπτώσεις από τώρα. Τα προϊόντα θα κρατηθούν στα καταστήματά του, ώστε να πληρωθούν με την τιμή της έκπτωσης μετά τις 22 Ιανουαρίου. Επιπλέον, ειδικές τιμές για συγκεκριμένα προϊόντα κάνει ξένη αλυσίδα, ενώ μεγάλη αλυσίδα ένδυσης έχει στείλει προσωπικές επιστολές στους πελάτες της, ενημερώνοντας για την έναρξη των εκπτώσεων από τις αρχές του μήνα.

Καλύτερη τιμή
Όσο για τις μικρές επιχειρήσεις, που φοβούμενες τους ελέγχους του υπουργείου δεν προχωρούν από μόνες τους σε εκπτώσεις, «υποχωρούν» εύκολα στο αίτημα των καταναλωτών για «μια καλύτερη τιμή».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από