Η εξωτική σε εμφάνιση και σχεδίαση RΧV της Αprilia αποτελεί μια μοτοσυκλέτα-σταθμό, αφού είναι η πρώτη καθαρόαιμη εντούρο με δικύλινδρο κινητήρα. Δοκιμάζουμε τη μικρότερη έκδοση στα βουνά της Αττικής
▅ Τα πάνω- κάτω στον χώρο των μοτοσυκλετών χώματος φέρνει η τολμηρή κίνηση της Αprilia με την παρουσίαση των RΧV, προσπαθώντας να ξεφύγει από το κατεστημένο των μονοκύλινδρων κινητήρων. Πραγματικά κοσμήματα με πρωτοποριακή σχεδίαση, βάρος λίγο υψηλότερο από τις- πανάλαφρες- μονοκύλινδρες καθαρόαιμες και μακράν καλύτερες επιδόσεις, λόγω του δικύλινδρου κινητήρα τους, αποτελούν μοτοσυκλέτεςσταθμούς στην κατηγορία.

Η πρόκληση φυσικά στο όλο εγχείρημα ονομάζεται V-2 κινητήρας με βάρος μονοκύλινδρου, με σαφή πλεονεκτήματα στην ευστροφία και στην ιπποδύναμη, αλλά και στην ομαλότητα, με την οποία αποδίδεται αυτή η δύναμη. Η διαφορετική διάταξη ενός τέτοιου κινητήρα απαιτεί και τελείως διαφορετική σχεδίαση πλαισίου, που να συνδυάζει ακαμψία αλλά και σωστή κατανομή μαζών. Η Αprilia είναι η πρώτη εταιρεία που τολμά κάτι τέτοιο και το αποτέλεσμα δείχνει να τη δικαιώνει 100%.

Το μέγεθος του κινητήρα έχει διατηρηθεί σε εξωπραγματικά χαμηλά επίπεδα και είναι μικρότερο από αυτό αρκετών μονοκύλινδρων, αφού βρίσκεται κάτω από τα 40 κιλά. Οι κύλινδροι (με περιεχόμενη γωνία 77 μοιρών) είναι ενσωματωμένοι στα κάρτερ, κάθε κεφαλή διαθέτει 4 βαλβίδες τιτανίου, κινούμενες από έναν εκκεντροφόρο, δεν υπάρχει αντικραδασμικός άξονας – αλλά ούτε και κραδασμοί λόγω διάταξης- και φυσικά ψεκασμός και κιβώτιο μόνον 5 ταχυτήτων. Αντίστοιχο αριστούργημα σχεδίασης- και υλοποίησης- είναι το πλαίσιο, το οποίο αποτελείται από μείγμα ατσάλινου χωροδισελίδα κτυώματος στο εμπρός μέρος και χυτού κράματος αλουμινίου στο πίσω, με ένα ανάλογο χυτό ψαλίδι- κομψοτέχνημα!

Στη «μικρή» έκδοση των 450 κυβικών της δοκιμής μας, χωρίς να ανακοινώνεται, η ιπποδύναμη φημολογείται κοντά στους 55 ίππους και αρκεί μια οποιαδήποτε βόλτα για να το πιστοποιήσει με τον καλύτερο τρόπο.

Με το που ανεβαίνεις διαπιστώνεις ότι τα 99 εκατοστά που απέχει η σέλα από το έδαφος τη συγκαταλέγουν ανάμεσα στις ψηλότερες μοτοσυκλέτες παραγωγής. Η αίσθηση είναι αυτή μιας συμπαγούς κατασκευής, λίγο βαρύτερης από ό,τι έχουμε συνηθίσει, μόνον που ύστερα από μερικά μέτρα μεταβάλλεται σε σιγουριά ότι τίποτα δεν θα ανακόψει την πορεία, ασχέτως των πιθανών ανωμαλιών. Από το ελάχιστο άνοιγμα του γκαζιού η δύναμη εμφανίζεται ξερά, ακαριαία και αποδίδεται εντελώς γραμμικά και απρόσκοπτα μέχρι τις 13.000 στροφές, απαιτώντας εξαιρετικά προσεκτική μεταχείρηση του γκαζιού ειδικά σε ανηφορικά και γλιστερά κομμάτια. Το πίσω λάστιχο παλεύει να βρει πρόσφυση, και όταν τη βρει ο εμπρός τροχός διανύει αρκετά μέτρα στον αέρα. Η δύναμη είναι τόση που μακραίνει τα χέρια και γενικά η RΧV απαιτεί σεβασμό και εξοικείωση από τους λιγότερο έμπειρους αναβάτες στο χώμα (όπως εμείς), ενώ αποτελεί πραγματικό εργαλείο στα χέρια κάποιου καταξιωμένου «χωματερού» αναβάτη, που θα εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις δυνατότητές της. Αρωγοί φυσικά στην τιθάσευση της δύναμης είναι το άκαμπτο σύνολο πλαισίου και ψαλιδιού, αλλά και το καλοστημένο σύνολο εμπρός και πίσω ανάρτησης. Εξαιρετικά σε απόδοση είναι και τα φρένα, με το πίσω να μπλοκάρει ευκολότερα από ό,τι θα έπρεπε.

Σίγουρα πρόκειται για μια εντελώς εξειδικευμένη και αριστουργηματικά υλοποιημένη κατασκευή που απευθύνεται στον έμπειρο αναβάτη, απαιτώντας διαφορετικό στυλ οδήγησης λόγω της ακαριαίας απόκρισης και της περισσής δύναμης του κινητήρα. Η ποιότητα και η μοναδικότητα της RΧV δικαιολογούν και τα 8.880 ευρώ που κοστίζει, ενώ για ακόμη πιο απαιτητικούς υπάρχει και η RΧV 550!