Καλά διαβάσατε, Ρiaggio ΜΡ3. Μόνο που δεν πρόκειται για ΜΡ3 player, αλλά για το νέο τρίτροχ ο της Ρiaggio. Η σύντομη γνωριμία μαζί του μας εντυπωσίασε: οδηγ είται σαν σκούτερ, στρίβει και φρενάρει υποδειγματικά με απίστευτη ασφάλεια, ενώ στέκεται όρθιο στο φανάρι χ ωρίς να κατεβάσετε τα πόδια σας από τα μαρσπιέ!


▅ Μέχρι σήμερα γνωρίζαμε τρίτροχα σκούτερ με δύο τροχούς στο πίσω μέρος, που λόγω της περιορισμένης χρήσης τους από συγκεκριμένο κοινό (συνήθως delivery) ποτέ δεν κατόρθωσαν να αποκτήσουν θέση στην αγορά. Άλλωστε έμοιαζαν- και αντιμετωπίζονταν- περισσότερο σαν παιδικά παιχνίδια και λιγότερο σαν πρακτικά οχήματα ευρείας χρήσης. Μόνο που πλέον θα χρειαστεί να αναθεωρήσουμε τις απόψεις αυτές, γιατί τα πράγματα σοβαρεύουν!

Η- πατενταρισμένη- ιδέα της Ρiaggio να τοποθετήσει δύο τροχούς εμπρός, με έναν πολύ έξυπνα σχεδιασμένο τρόπο στήριξης – ανάρτησης, αλλάζει άρδην τα δεδομένα. Παρ΄ ότι η όλη κατασκευή φαντάζει αρκετά πολύπλοκη και αξιοπερίεργη, στη πράξη αν τη μελετήσει κανείς δείχνει σαν… το αυγό του Κολόμβου! Ακόμα περισσότερο εντυπωσιάζει η οδήγηση του ΜΡ3, όχι τόσο γιατί μπορεί και στέκεται σε στάση ή μέχρι τα 23 χιλιόμετρα ταχύτητας όρθιο ή υπό κλίση- ανάλογα με τη θέση που έχει όταν πατήσει το σχετικό μπουτόν ο αναβάτης, «κλειδώνοντας» την εμπρός ανάρτηση- αλλά γιατί κατά τα άλλα οδηγείται σαν ένα απόλυτα φυσιολογικό σκούτερ χωρίς να αντιλαμβάνεται ο αναβάτης την ύπαρξη των δύο τροχών εμπρός! Εκείνοι που σίγουρα εντυπωσιάζονται περισσότερο είναι οι γύρω θεατές στην όψη του τρίτροχου που στρίβει και γέρνει (με σεβαστές κλίσεις μέχρι και 40+ μοίρες), ενώ δημιουργείται η οφθαλμαπάτη ότι οι τροχοί δεν βρίσκονται στην ίδια ευθεία.

Εμείς πάντως εντυπωσιαστήκαμε από την απίστευτη πρόσφυση που προσφέρουν οι δίδυμοι τροχοί εμπρός και από την κορυφαία απόδοση των φρένων, που μεταφράζεται σε αποστάσεις ακινητοποίησης κατά 20%-25% μικρότερες από οποιοδήποτε σκούτερ κυκλοφορεί (συμπεριλαμβανομένων και αυτών που διαθέτουν ΑΒS), ακόμη και σε χειρίστης ποιότητας οδόστρωμα.

Αν δε ανησυχείτε για τις διαστάσεις, θα σας πληροφορήσουμε ότι το ΜΡ3 είναι ένα… κανονικό σκούτερ, με πλάτος που δεν ξεπερνά αυτό των megascooter. Η απόσταση ανάμεσα στους εμπρός – 12άρηδες- τροχούς είναι μόλις 42 εκατοστά και το μέγιστο πλάτος 77 εκατοστά, που σημαίνει ότι ελίσσεται όπως ένα μεγάλο σκούτερ. Οι δύο εμπρός τροχοί- ανηρτημένοι μέσω ενός ανεξάρτητου σπαστού παραλληλογράμμου – έχουν τη δυνατότητα να στρέφονται ταυτόχρονα αλλά και να γέρνουν ανεξάρτητα, ενώ δεν είναι απαραίτητο κατά τη χρήση να κλειδώνεται το σύστημα, απαιτώντας φυσικά στο σταμάτημα να κατεβάσει ο αναβάτης το πόδι του.

Κατά τα υπόλοιπα, φανταστείτε ένα Χ-8 250 με διαφορετικό εμπρόσθιο μέρος, χαμηλό ύψος σέλας, εύκολη ισορροπία και επιβράδυνση, χώρο για δύο μεγάλα κράνη κάτω από τη σέλα, άνεση στο παρκάρισμα (στέκεται και μόνο του παρ΄ ότι υπάρχει κεντρικό σταντ) και πλήρη προστασία από τα στοιχεία της φύσης.

Το μέλλον θα δείξει αν το ΜΡ3 θα φέρει την επανάσταση στη μετακίνηση· σίγουρα πάντως πρόκειται για επαναστατική ιδέα με εξαιρετικά προσεγμένη και απλή στη χρήση της υλοποίηση. Εμείς πάντως εντυπωσιαστήκαμε. Το ΜΡ3 διατίθεται προς το παρόν μόνο σε έκδοση 250 κυβικών με τιμή στα 5.699 ευρώ, ενώ έπονται το 125άρι και το 400άρι.