«Δεν λέω ανέκδοτα. Δεν τα θυμάμαι και όταν τα ακούω με πιάνει άγχος, καθώς φοβάμαι μήπως γελάσω σε λάθος σημείο ή μήπως δεν καταλάβω την τελευταία ατάκα», λέει ο Μπεν Στίλερ, ο ηθοποιός που καθιερώθηκε ως κωμικός στο «Κάτι τρέχει με τη Μαίρη» στο πλευρό της Κάμερον Ντίαζ. Και αν ακολούθησαν αρκετές ακόμη επιτυχίες, με αποκορύφωμαμέχρι στιγμής- το «Μια νύχτα στο μουσείο», που στις Ηνωμένες Πολιτείες μέσα σε δώδεκα μέρες, έφερε στα ταμεία 1 30 εκατ . δολάρια, ο 4 1χρονος ηθοποιός φαίνεται να φοβάται ακόμη την κωμωδία.

«Είμαι ήσυχος τύπος. Ξέρω ότι ο κόσμος περιμένει να δει κάτι άλλο, αλλά δεν μπορώ να είμαι σαν τον Ρόμπι Ουίλιαμς , για παράδειγμα.

Δεν είμαι από εκείνους που με το που θα μπουν σε έναν χώρο, θα κάνουν τον κόσμο να γελάσει. Γενικά πιστεύω πως είναι πολύ δύσκολο να παίξει κάποιος κωμωδία. Είναι ένα υποκειμενικό είδος τέχνης, καθώς ο καθένας έχει τη δική του αίσθηση χιούμορ. Εκπλήσσομαι με ορισμένους ανθρώπους που μπορούν να γελάνε περισσότερο με έναν άνθρωπο παρά με ένα γεγονός.

Είναι ένα μυστήριο που παραμένει ανεξήγητο για μένα», λέει ο ηθοποιός που υποστηρίζει πως

ΙΝFΟ

Η ταινία «Μια νύχτα στο μουσείο» προβάλλεται ήδη στις ελληνικές αίθουσες

έχει επηρεαστεί από κωμικούς τής σταντ απ κόμεντι, όπως ο Ρόμπερτ Κλάιν , αλλά και από τον Σ τιβ Μάρτιν .

Γ ια πρώτη φορά με συμπρωταγωνιστές του ειδικά εφέ και όχι αληθινούς ηθοποιούς, ο Μπεν Σ τίλερ δηλώνει πως δεν είχε και την καλύτερη εμπειρία. «Προτιμώ να παίζω με ανθρώπους.

Είναι δύσκολο να καταλάβεις αν μια σκηνή είναι πολύ ή λίγο κωμική, όταν έρχεσαι πρόσωπο με πρόσωπο με τον άλλο.

Φανταστείτε όταν έχεις απέναντί σου μια οθόνη ή μια κούκλα», εξηγεί. Παρόλο πάντως που μάλλον τα βρήκε δύσκολα στο πλατό, η εμπορική επιτυχία της ταινίας δείχνει ότι τα κατάφερε και ίσως ρόλο να έπαιξαν οι παιδικές του αναμνήσεις, καθώς ήταν θαμώνας του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας. «Ήταν το αγαπημένο μου μουσείο», θυμάται. «Το Μοma με έκανε να χασμουριέμαι, αλλά τα μαμούθ και οι δεινόσαυροι με εντυπωσίαζαν, γι΄ αυτό και είπα αμέσως ναι, όταν μου πρότειναν το σενάριο».

Όσο για το μέλλον του, ο Μπεν Στίλερ το βλέπει στη σκηνοθεσία.

«Βλέπω τον Κλιντ Ίστγουντ που βελτιώνεται με τον καιρό. Η υποκριτική περιορίζεται στα όρια ενός ρόλου, ενώ υπάρχουν χιλιάδες τρόποι να σκηνοθετήσεις. Η σκηνοθεσία διαθέτει ένα δημιουργικό πεδίο που πάντα αφήνει περιθώρια εξερεύνησης».