Όλοι γνωρίζουν πλέον τον πραγματικό χαρακτήρα της κυβέρνησης της Ν.Δ., λέει ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ και τέως υπουργός Μεταφορών Χρίστος Βερελής και προσθέτει: «Το ΠΑΣΟΚ δεν έχει δικαίωμα να απογοητεύσει την ελπίδα. Δεν έχουμε δικαίωμα να μην κερδίσουμε μια τόσο κακή κυβέρνηση».


Πάλι Ελλάδα με τρομοκρατία; Εξαιρετικά δυσάρεστο αποτέλεσμα μιας προσπάθειας που εγκαταλείφθηκε μετά τους Ολυμπιακούς, μιας Αντιτρομοκρατικής Υπηρεσίας που διαλύθηκε.

Και οι συνέπειες; Θα δεχθούμε επιθετικό κύμα από τις ΗΠΑ. Η χώρα, το κύρος της, ο τουρισμός και η οικονομία. Θα λένε ότι Αθήνα ίσον Τζακάρτα. Πρέπει να αντιμετωπισθεί με άμεσες και κυρίως αποτελεσματικές κινήσεις.

Η αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος, άλλο ένα πεδίο εσωτερικής αναμέτρησης για το ΠΑΣΟΚ. Οι βουλευτές ελεύθερα, κατά την κρίση τους, συνεισφέρουν στον δημόσιο διάλογο.

Ώς τον Φεβρουάριο που αναμένεται η σχετική ψηφοφορία, το ΠΑΣΟΚ θα μπορέσει να πείσει ότι δεν ταυτίζεται με τις θέσεις της Ν.Δ. για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια;

Το ΠΑΣΟΚ δεν έχει ως θέση τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Σε αντίθεση με τη Ν.Δ. Γι΄ αυτό θεωρώ αναγκαίο να καταθέσουμε το σχέδιό μας για το αναθεωρημένο άρθρο 16 και τον εκτελεστικό νόμο. Έτσι, τα πράγματα θα είναι σαφή και δεν θα βρεθούμε να ψηφίζουμε ένα μαύρο κουτί.

Εσείς, τι θα ψηφίσετε; Η αναθεώρηση μόνο ένα σκοπό πρέπει να εξυπηρετήσει: την επιβολή κανόνων στα παραρτήματα των ξένων, συνήθως τρίτης κατηγορίας, ιδρυμάτων. Μόνο αυτό αποδέχομαι ως περιεχόμενο.

Μόνο έτσι γίνεται με απόλυτο τρόπο σαφές ότι δεν θα πληγεί η ανώτατη δημόσια εκπαίδευση. Τι αρνητικό βρίσκετε στον τρόπο λειτουργίας τους; Ο ιδιοκτήτης- επιχειρηματίας επιλέγει όποιον θέλει για καθηγητή και φοιτά οποιοσδήποτε μπορεί να πληρώνει.

Πόσο έτοιμο είναι σήμερα το κόμμα για το ενδεχόμενο πρόωρων εκλογών;

Σε οργανωτικό επίπεδο, νομίζω πως είμαστε καλά. Τα ουσιώδη αναμένονται στο τέλος του μήνα που θα ανακοινωθούν οι προγραμματικές θέσεις.

Οι τελευταίες αλλαγές προσώπων στο ΠΑΣΟΚ θεωρείτε ότι ήταν κινήσεις ουσίας ή απέφεραν κυρίως επικοινωνιακά οφέλη;

Οι αλλαγές πάντα δημιουργούν κατ΄ αρχήν μια προσδοκία και ελπίδα, γι΄ αυτό γίνονται θετικά δεκτές. Σε κανένα κόμμα δεν αρκούν τα πρόσωπα. Απαιτείται πειστικός, αλλά και οραματικός πολιτικός λόγος.

Πού βλέπετε να πηγαίνει σήμερα το ΠΑΣΟΚ;

Όλοι γνωρίζουν πλέον τον πραγματικό χαρακτήρα της κυβέρνησης της Ν.Δ. Το ΠΑΣΟΚ δεν έχει δικαίωμα να απογοητεύσει την ελπίδα. Δεν έχουμε δικαίωμα να μην κερδίσουμε μια τόσο κακή κυβέρνηση.

Τι εξακολουθεί να σας κρατά εκτός των επιτελικών οργάνων του κόμματος;

Προφανώς οι επιλογές του προέδρου του κόμματος, όπως από το καταστατικό έχει δικαίωμα.

Με τον Γιώργο Παπανδρέου πώς τα πάτε;

Σαν άνθρωποι στρατευμένοι, ο καθένας από τη θέση του, στον ίδιο αγώνα.

Πώς βλέπετε το κυβερνητικό εγχείρημα της ιδιωτικοποίησης του ΟΤΕ;

Επανάληψη των πολιτικών Μητσοτάκη 1993. Ευτελές τίμημα και κρυπτόμενη εντολή της κυβέρνησης.

Πού βρίσκεται η δικαστική έρευνα για την υπόθεση εξαγοράς της αλυσίδας Γερμανός από την CosmΟΤΕ; Η υπόθεση άνοιξε με έγγραφη αναφορά μου στην εισαγγελία. Ελπίζω ότι η Δικαιοσύνη θα διαλευκάνει το μεγαλύτερο οικονομικό σκάνδαλο των τελευταίων δεκαετιών.

Έως και ένας μισθός τα πρόστιμα του νέου ΚΟΚ για τις τροχαίες παραβάσεις. Τελικά, αυτή είναι η λύση για τη ζούγκλα της ασφάλτου;

Δυστυχώς, το μήνυμα είναι «πληρώνω και σκοτώνω»… Αρκούν μόνο οι παρεμβάσεις μέσω του ΚΟΚ για τον περιορισμό του αίματος στους δρόμους;

Φυσικά όχι. Απαιτείται εκπαίδευση. Και δυστυχώς από τα 90 πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής που παραδώσαμε, τα 80 χορταριάζουν.

Η Ολυμπιακή σε τροχιά αποσύνθεσης;

Ενσυνείδητης απαξίωσης, αφού οι ανταγωνιστές της απαιτούν να μην έχουν ανταγωνισμό και να εισπράττουν δωρεάν τα μερίδια αγοράς που χάνει καθημερινά. Έχετε καταλάβει, τελικά, ποιο είναι το σχέδιο της κυβέρνησης για την εταιρεία;

Η λύση διά της σήψης, ενώ απαιτείται και είναι απολύτως εφικτή η άμεση ιδιωτικοποίηση της εταιρείας.

Τραμ και προαστιακός, «κολλημένα» στις ράγες του 2004;

Σε 30 μήνες, κάναμε 26 χιλιόμετρα τραμ. Στους επόμενους 30 μήνες η Ν.Δ.

κατάφερε να συζητήσει μόνο για 6 χιλιόμετρα, χωρίς να κάνει τίποτε. Ο προαστιακός δεν πηγαίνει ακόμη σε Πειραιά, Θήβα, Χαλκίδα, Κιάτο.

Τι φταίει και δεν τα χρησιμοποιεί ο κόσμος; Ο κόσμος τα θέλει, παρ΄ όλο που η Αθήνα είναι η μόνη από τις 420 πόλεις του κόσμου με τραμ που ούτε το αναπτύσσει ούτε του δίνει προτεραιότητα στις διασταυρώσεις, και που ο προαστιακός εξυπηρετεί τόσα λίγα σημεία ακόμη.

Αφήσατε πίσω σας χρονοδιαγράμματα ανέφικτα; Κάναμε μια τεράστια αλλαγή στα δημόσια μέσα μεταφοράς. Η προσπάθεια δεν τελειώνει. Να καταλάβουν όλοι ότι το μέλλον ανήκει στα μέσα μαζικής μεταφοράς.