Σε νέα... Κηφισίας μετατρέπεται η Λεωφόρος Καβάλας. Κτίρια μεγαθήρια κατασκευάζονται το ένα μετά το άλλο, οικόπεδα αλλάζουν χέρια μέσα σε μια νύχτα, ενώ η φυσιογνωμία της ευρύτερης περιοχής γύρω από τη Λεωφόρο μοιάζει να αντιστρέφεται. Από «πίσω αυλή της Αθήνας», όπως την ονόμαζαν οι πολεοδόμοι, κοντεύει πλέον να γίνει το σαλόνι της.
Τα μεσιτικά γραφεία της Αθήνας υπολογίζουν ότι η αξία των οικοπέδων έχει διπλασιαστεί μέσα σε δέκα χρόνια. «Δεν είναι υπερβολή. Πλέον όποιος θέλει να αγοράσει στην Καβάλας, πρέπει να πληρώσει όσο θα πλήρωνε για ένα οικόπεδο στη Λεωφόρο Κηφισίας, 1.000 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο», λέει στα «ΝΕΑ» ο σύμβουλος

ΕΛΛΗΝΙΚΗ «WΑLL SΤRΕΕΤ»

Πολλές επιχειρήσεις επιλέγουν να κατασκευάσουν καινούργια γραφεία κοντά στο νέο Χρηματιστήριο

επενδύσεων ακινήτων κ. Νίκος Γιαννουδέλης.

«Η αλλαγή αυτή γίνεται με εξαιρετικά γρήγορο ρυθμό, σχεδόν βίαια. Δημιουργείται ένα νέο επιχειρηματικό, εμπορικό και οικονομικό κέντρο στην πόλη», υπογραμμίζει ο αρχιτέκτων κ. Γιώργος Τζιρτζιλάκης. Αυτή τη στιγμή είναι σε φάση σχεδιασμού ή κατασκευής κτίρια συνολικής έκτασης μεγαλύτερης των 50.000 τετραγωνικών μέτρων, ενώ σύντομα θα αρχίσει η κατασκευή και άλλων.

Η αρχή έγινε απο το Χρηματιστήριο, αφού η ανώνυμη εταιρεία που το διαχειρίζεται αποφάσισε να αξιοποιήσει οικόπεδο που είχε στην ιδιοκτησία του. Ο νέος «ναός του χρήματος» βρίσκεται στο τελικό στάδιο της κατασκευής από την εταιρεία Βωβός και σε τέσσερις μήνες αναμένεται να λειτουργήσει.

Η εταιρεία Βωβός που έχει έντονη παρουσία στην περιοχή, κατασκευάζει εκεί και ένα εμπορικό κέντρο 1.500 τετραγωνικών μέτρων που έχει αρχίσει να προσελκύει πολυεθνικές εμπορικές φίρμες. Σύμφωνα με στελέχη της Βωβός, στο εμπορικό κέντρο που θα είναι έτοιμο πριν από το καλοκαίρι πολλές από αυτές τις εταιρείες θα κάνουν το ντεμπούτο τους στην ελληνική αγορά. Η μεγάλη ασφαλιστική εταιρεία Αλιάνζ μετακομίζει από τους Αμπελοκήπους στην περιοχή, ενώ για λογαριασμό της Εθνικής Τράπεζας κατασκευάζεται νέο κτίριο 20.000

τετραγωνικών μέτρων. Μάλιστα, η τράπεζα σχεδιάζει να εγκαταλείψει πολλά από τα κτίρια που στεγάζουν εδώ και δεκαετίες υπηρεσίες της στο κέντρο της Αθήνας.

«Κοσμογονία»
«Οι προαναφερόμενες κατασκευές αφορούν μόνο οικόπεδα επί της Λεωφόρου. Αν λάβει κανείς υπ΄ όψιν ότι στην ευρύτερη περιοχή κατασκευάζονται το νέο γήπεδο του Παναθηναϊκού, ο κεντρικός σταθμός των υπεραστικών λεωφορείων και τουλάχιστον τρία μεγάλα πολυκαταστήματα, τότε μιλάμε για πραγματική... κοσμογονία», υπογραμμίζει ο κ. Γιαννουδέλης. «Έως πριν από λίγα χρόνια κατά μήκος της Λεωφόρου συναντούσες μόνο αποθήκες, συνεργεία αυτοκινήτων και πρατήρια βενζίνης. Στα εμπορικά κέντρα θα ανοίξουν τις πύλες τους πολυτελή και πανάκριβα εστιατόρια, όταν η έως τώρα διατροφική... πρόταση της Λεωφόρου περιοριζόταν στις καντίνες. Ήδη τρεις μεγάλες τράπεζες έχουν ανοίξει υποκαταστήματα επί της Λεωφόρου και άλλες τόσες αναζητούν ακίνητα για να κάνουν το ίδιο», συμπληρώνει.

«Η Κηφισίας που παραμένει για εμάς εξαιρετικά ενδιαφέρων δρόμος, έχει κορεστεί. Η επίσης πάντα ενδιαφέρουσα Συγγρού παρουσιάζει πλέον περιορισμένες ευκαιρίες. Ομως ο Βοτανικός, ειδικότερα η Λεωφόρος Καβάλας προσφέρονται απλόχερα για επενδύσεις» λέει ο κ. Χρ. Ράπτης, διευθυντής Δημοσίων Σχέσεων της κατασκευαστικής εταιρείας Βωβός.

Έχει κορεστεί η Κηφισίας
Ο κ. Τζιρτζιλάκης υπογραμμίζει πάντως ότι το μεγάλο στοίχημα είναι η μορφή που θα πάρει η περιοχή έπειτα από λίγα χρόνια. «Θα έχει την όψη της Κηφισίας ή θα αποκτήσει τα δικά της ιδιαίτερα χαρακτηριστικά; Στα κτίρια θα κυριαρχεί το ατσάλι ή το γυαλί; Θα δημιουργηθεί μια περιοχή με γραφεία και επαγγελματικούς χώρους, που θα ερημώνει όμως τα βράδια και τα Σαββατοκύριακα; Είναι προβληματισμοί που ζητούν απάντηση. Είναι ίσως η πρώτη φορά που μια ολόκληρη περιοχή στην Αθήνα διαμορφώνεται μόνη της- χωρίς την παρέμβαση του κράτους και με μόνη κινητήριο δύναμη τις διαθέσεις της αγοράς», συμπληρώνει ο αρχιτέκτων.
Ολυμπιακή «κληρονομιά»

ΔΥΟ ΕΙΝΑΙ οι βασικοί λόγοι που οδήγησαν σε αυτήν την «έκρηξη κατασκευών». «Τα πρόσφατα μεγάλα οδικά έργα των Ολυμπιακών Αγώνων κατέστησαν το σημείο αυτό κομβικό. Σε δέκα λεπτά, μέσω της Λεωφόρου Κηφισού βρίσκεται κανείς στην παραλία, στα νότια προάστια, στον Πειραιά. Δέκα λεπτά επίσης χρειάζονται μέχρι την είσοδο της Αττικής Οδού στη Μεταμόρφωση, ενώ από τον Μάρτιο θα λειτουργούν στην ευρύτερη περιοχή δύο νέοι σταθμοί του Μετρό. Ταυτόχρονα, αντιμετωπίζονται πολεοδομικά προβλήματαιδιοκτησιακό καθεστώς, σχέδιο πόλης του Ελαιώνα, επιτρεπόμενο ύψος κτιρίων- που εμπόδιζαν την οικοδομική δραστηριότητα έως και σήμερα» επισημαίνει ο κ. Γιαννουδέλης.

Ακολουθήστε τα ΝΕΑ στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στα ΝΕΑ