Η Daihatsu κατασκεύαζε ανέκαθεν γ ερά και ποιοτικά αυτοκίνητα. Τώρα αποφάσισε να μην αδικούνται πλέον από την εμφάνισή τους, απόδειξη το νέο μίνι Μateria με το εξαιρετικά ενδιαφέρον ντιζάιν
▅ Εδώ και δεκαετίες ειδικεύεται η Daihatsu στην κατασκευή μικρών και αξιόπιστων αυτοκινήτων, τα οποία όμως δεν διεκδικούσαν βραβεία σε καλλιστεία ομορφιάς. Τα τελευταία χρόνια είναι εμφανής η προσπάθεια της θυγατρικής εταιρείας της Τoyota να ντύσει τα νέα μοντέλα της με ελκυστικότερες… συσκευασίες. Κλασικά παραδείγματα είναι τόσο το νέο τετρακίνητο Τerios, όσο και τo Sirion τελευταίας γενιάς και το κουκλίστικο ρόουντστερ Copen, που ξεκίνησε την καριέρα του ως αυστηρά δεξιοτίμονο για να αποκτήσει και αριστεροτίμονες εκδόσεις εξαιτίας της ζήτησης από την ευρωπαϊκή αγορά.

Την άνοιξη του 2007 θα κάνει την εμφάνισή του στους ευρωπαϊκούς δρόμους άλλο ένα νέο μικρό μοντελάκι της Daihatsu, το οποίο φέρει την ονομασία Μateria. Εξωτερικά μοιάζει με αμερικανικό Ηotrod της δεκαετίας του ΄50, το οποίο μπήκε στο πλύσιμο και ξεχωρίζει με ένα σχήμα αμαξώματος, το οποίο παραπέμπει σε… κουτί. Πρόκειται για έναν τολμηρό σχεδιασμό με όλες τις προϋποθέσεις να κλέψει τις καρδιές ενός νεανικού κοινού, που δίνει έμφαση όχι μόνον στο ντιζάιν, αλλά και στις πρακτικές αξίες. Και τέτοιες διαθέτει το Μateria ουκ ολίγες. Έτσι βλέπουμε ότι τα πίσω καθίσματα είναι κυλιόμενα έως και 16 εκατοστά εμπρός/πίσω, ενώ όταν διπλώσουν σχηματίζουν μαζί με εκείνα του οδηγού και του συνοδηγού δύο διπλά κρεβάτια. Ανάλογα πάντως με τη θέση των πίσω καθισμάτων αυξομειώνεται και ο όγκος του χώρου φόρτωσης, ο οποίος κυμαίνεται μεταξύ 181 και 619 λίτρων.

Οι υποψήφιοι αγοραστές του Μateria θα μπορούν να επιλέξουν μεταξύ δύο κινητήρων 1,3 και 1,5 λίτρων, οι οποίοι αποδίδουν 91 και 103 ίππους αντίστοιχα. Μάλιστα μέχρι το καλοκαίρι θα κυκλοφορήσει και τετρακίνητη εκδοχή του μήκους 3,80 μ. μίνι, η οποία θα εφοδιάζεται αποκλειστικά με τον μεγαλύτερο κινητήρα των 103 ίππων, κάτι που ισχύει και για τις εκδόσεις με αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων. Πάντως οι διαφορές στις επιδόσεις κρίνονται μάλλον αμελητέες (βλέπε σχετικό πίνακα), γι΄ αυτό και η έκδοση των 1,3 λίτρων ενδέχεται να κεντρίσει το ενδιαφέρον των περισσότερων αγοραστών. Αποκλειστικό προνόμιο του Μateria 1.5 παραμένουν όμως τα φωτιζόμενα μπλε πλαίσια γύρω από τα μπροστινά ηχεία και τις λαβές των θυρών, στα οποία μπορεί να διακόψει ο οδηγός τον φωτισμό τους.

Οι πρώτες δοκιμαστικές διαδρομές με το Μateria 1.5 επιβεβαίωσαν τις αξιοπρεπείς επιδόσεις, που αναφέρονται στις εργοστασιακές μετρήσεις, ενώ ο τετρακύλινδρος κινητήρας αποδείχθηκε και αρκετά ελαστικός και με άμεση απόκριση στο γκάζι, αν και στις υψηλές περιστροφές ανεβάζει τους… τόνους. Στα αναμενόμενα επίπεδα της κατηγορίας βρίσκονται το σύστημα διεύθυνσης, οι αναρτήσεις και η ευελιξία του ιαπωνικού αυτοκινήτου. Μένει μόνον να απαντηθεί το ερώτημα αν και πότε θα το δούμε και στην Ελλάδα και βέβαια σε ποιες τιμές θα διατίθεται.