Δείχνει μεγαλύτερο απ΄ ό,τι είναι στην πραγματικότητα, είναι ευκολοδήγητο
και δελεαστικό, αποτελώντας συνάμα άριστο δάσκαλο σε εξορμήσεις σε χ ωμάτιν ες διαδρομές
για κάθε ηλ ικίας… πιτσιρικάδες
▅ Μπορεί η μικρή ισπανική εταιρεία με το περίεργο όνομα να παρέμενε άγνωστη στη χώρα μας μέχρι πρόσφατα που ανέλαβε την αντιπροσώπευση των προϊόντων της η Κymco, είναι όμως από τις παλαιότερες στον τομέα της με παραπάνω από 60 χρόνια ιστορία στην αγορά της Ιβηρικής Χερσονήσου. Με μακροχρόνια εξειδίκευση στις μικρές και ποιοτικές μοτοσυκλέτες, έχει φροντίσει ώστε και το τετράχρονο εντούρο της των 125 κυβικών να διατηρεί στο ακέραιο αυτά τα χαρακτηριστικά. Το ΜRΧ 125 φυσικά απευθύνεται κυρίως στους κατόχους διπλωμάτων Α1, αλλά και στους ήδη υπάρχοντες πελάτες των… 50 κυβικών, που κλείνοντας τα 18 αναζητούν κάτι πιο γρήγορο. Βέβαια, εκτός από την καθημερινή χρήση, έχει σαφώς και προσανατολισμό offroad.

Το ΜRΧ διαθέτει ατσάλινο, ανοικτό στο κάτω μέρος του, πλαίσιο τύπου Deltabox και χρησιμοποιεί τετράχρονο κινητήρα 125 κυβικών- που είναι ο ίδιος που κινεί τα ΧΤ 125 της Υamaha και αποτελεί προϊόν ιταλο-ιαπωνικής συνεργασίας αφού κατασκευάζεται στην Ιταλία από την Μinarelli. Διαθέτει 12,5 ίππους, αριθμός αρκετά μικρός λόγω του αναγκαίου φιμώματος που επιβάλλουν οι προδιαγραφές Εuro 2. Οι επιδόσεις του ΜRΧ βρίσκονται λίγο πιο πάνω από τον μέσον όρο της κατηγορίας· και ο εντελώς γραμμικός στη λειτουργία του κινητήρας κινεί με αρκετή ευεξία τα (λίγα) κιλά της μικρής μοτοσυκλέτας ακόμα και με την ύπαρξη συνεπιβάτη. Παρά το φίμωμα που έχει υποστεί- κυρίως λόγω του εξαιρετικά ήσυχου τελικού της εξάτμισης- στο άνοιγμα του γκαζιού δείχνει αρκετή αμεσότητα, επιταχύνοντας σβέλτα μέχρι τα 80 χλμ./ώρα, βοηθούμενος και από τη κοντή τελική σχέση μετάδοσης και τις σωστά κλιμακωμένες σχέσεις του πεντατάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων. Τα πραγματικά 100 χλμ./ώρα χρειάζονται λίγη υπομονή, με αρκετή φασαρία από την κύλιση των on-off ελαστικών στην άσφαλτο. Όσο αρκείται κανείς σε χαλαρούς ρυθμούς βόλτας, η ροπή είναι αρκετή ώστε να μη χρειάζεται σοβαρή ενασχόληση με το κιβώτιο. Εάν όμως ανέβουν οι απαιτήσεις και θέλεις να κινηθείς σβέλτα, τότε το γκάζι είναι συνέχεια στο τέρμα.

Όμως κατά γενική ομολογία το ΜRΧ αδικείται από τον μικρό κινητήρα, μιας και το συνολικό στήσιμό του σίγουρα σηκώνει και τη διπλάσια ιπποδύναμη. Η αίσθηση στην οδήγηση δίνει την εντύπωση ενός άκαμπτου και καλοζυγισμένου συνόλου με αρκετά σφιχτές αναρτήσεις και καλό κράτημα. Η χρήση τροχών μεγάλων διαστάσεων, δηλαδή 21 ιντσών εμπρός και 17 ιντσών πίσω με τα ημιτρακτερωτά λάστιχα παραπέμπει μεν σε χρήση εκτός δρόμου· όμως το ΜRΧ προορίζεται φυσικά για χρήση εντός πόλης, ως μέσου καθημερινής μετακίνησης. Χάρη όμως στους μεγάλους τροχούς, το μικρό Rieju παραμένει απόλυτα σταθερό υπό οποιεσδήποτε συνθήκες, ενώ η συμπεριφορά του εμπνέει οικειότητα και δεν πρόκειται να φοβίσει ακόμα και τους πιο άπειρους αναβάτες. Εκείνο πιθανόν που θα προβληματίσει είναι το αρκετά μεγάλο ύψος της σέλας, κάτι δεδομένο σε μοτοσυκλέτες που προορίζονται και για χώμα. Τα φρένα, δύο μονοί δίσκοι 260 και 200 χιλ. εμπρός-πίσω αντίστοιχα, είναι πολύ αποτελεσματικά για τα μόλις 110 κιλά του ΜRΧ, χωρίς να είναι απότομα στη λειτουργία τους, δημιουργώντας έτσι αίσθημα ασφάλειας στον αναβάτη.

Στους δρόμους της πόλης πάντως απεδείχθη τρομερά ευέλικτo αλλά και ευχάριστo στην οδήγηση, ενώ το ίδιο ευχάριστα θα εξελιχθεί και κάποια κυριακάτικη περιήγηση στο βουνό μέσω ήπιας μορφής χωματόδρομων. Στα πλην θα αναφέρουμε το δύσχρηστο αναδιπλούμενο πλευρικό σταντ και τα σχετικά αδύναμα φώτα. Σε γενικές γραμμές αποτελεί έναν ιδανικό σύντροφο για καθημερινή μετακίνηση είτε αρχαρίων που δεν τους αρέσουν τα παπιά ή τα scooters, είτε των εμπειρότερων που αναζητούν μια φθηνή αλλά και ποιοτική μοτοσυκλέτα. Στα παραπάνω προσθέστε και τα παιχνίδια στο χώμα, αλλά και τη δελεαστική τιμή του, μόλις 3.050 ευρώ!