Το νέο Wrangler Unlimited δελεάζει με τέσσερις πόρτες, σύστημα ευστάθειας ΕSΡ και υψηλότερη άν εση, ενώ για πρώτη φορά θα προβλέπονται και ντιζελοκίνητες εκδόσεις
▅ Η ανανέωση ενός μύθου μόνο εύκολη υπόθεση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. Στην περίπτωση όμως του Wrangler οφείλουμε να βγάλουμε το καπέλο στους υπεύθυνους της Jeep, αφού κατάφεραν να διατηρήσουν αλώβητο τον χαρακτήρα του, όμως ταυτόχρονα παρουσίασαν και μία καινούργια έκδοση, την Unlimited, η οποία ανοίγει νέους ορίζοντες στο καθαρόαιμο τετρακίνητο. Οι καινοτομίες της πλησιάζουν τα όρια της επανάστασης για ένα τόσο καλτ και παραδοσιακό μοντέλο, καθώς το Wrangler Unlimited διαθέτει τέσσερις πόρτες, στάνταρ σύστημα ευστάθειας και θα εφοδιάζεται για πρώτη φορά και με πετρελαιοκινητήρα.

Το σχήμα του αμαξώματος παραμένει ως είχε, το ίδιο και ο αεροδυναμικός συντελεστής (c =0,495), παρόμοιος δηλαδή με εκείνον της… πρόσοψης ενός κτιρίου. Έγιναν πάντως κάποιες παρεμβάσεις, ώστε να μειωθούν τα επίπεδα θορύβου κατά 20%, όπως ο ανασχεδιασμός του παρμπρίζ, οι νέες τσιμούχες στις πόρτες και η καλύτερη εφαρμογή της κουκούλας στο πλαίσιο. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι το Wrangler Unilimited έγινε αθόρυβο, όμως τώρα πλέον καταλαμβάνουν οι αεροδυναμικοί θόρυβοι την τέταρτη θέση στην κατάταξη της ηχορρύπανσης μετά τους θορύβους των αξόνων, τον μηχανικό ήχο κινητήρα και σαζμάν και τον θόρυβο κύλισης των ελαστικών.

Η εντυπωσιακή αύξηση των διαστάσεων και των διαθέσιμων χώρων θα δικαιολογούσε τον χαρακτηρισμό του νέου μοντέλου της Jeep ως… Grand Wrangler, αφού προσφέρονται 13,1 επιπρόσθετα εκατοστά στο ύψος των ώμων, 11,8 εκατοστά για τους γοφούς και- χάρη στο κατά μισό μέτρο μακρύτερο μεταξόνιο- ένας μεγάλος χώρος αποσκευών με μάξιμουμ όγκο 1.315 λίτρα. Αυτά είναι τα καλά νέα, που θα χαροποιήσουν όσους οικογενειάρχες με υψηλή δοσολογία αδρεναλίνης απέρριπταν μέχρι σήμερα το Wrangler εξαιτίας της έλλειψης χώρων και των σκληρών αναρτήσεών του. Τα κακά νέα εντοπίζονται στην αυξημένη διάμετρο ολικής στροφής (12,25 μ. αντί 10,36 μ. του δίθυρου), στην πιο ράθυμη απόκριση του αυτοκινήτου στις εντολές του τιμονιού και σε εντονότερες ταλαντώσεις και κλίσεις του αμαξώματος. Εννοείται ότι παραμένουν οι άκαμπτοι άξονες, όμως οι αναρτήσεις είναι νέες και διαθέτουν μαλακότερα ελατήρια και αμορτισέρ υψηλότερης αποτελεσματικότητας. Η βελτίωση της κατευθυντικότητας είναι πλέον εμφανής και οφείλεται μεταξύ άλλων και στην υψηλότερη ακαμψία του αμαξώματος, γι΄ αυτό και δεν απαιτούνται συνεχείς διορθώσεις με το τιμόνι σε ευθεία πορεία, ούτε ελλοχεύει ο κίνδυνος άμεσης ανατροπής στις γρήγορες στροφές. Βεβαίως υπάρχουν ακόμη πολλά περιθώρια βελτίωσης (π.χ. στα φρένα, που χάνουν σε αποτελεσματικότητα ύστερα από σκληρή χρήση), όμως το- στάνταρσύστημα ευστάθειας βγάζει τα κάστανα από τη φωτιά, όποτε κριθεί κάτι τέτοιο αναγκαίο.

Οι ευτυχείς κάτοικοι εκτός ευρύτερων περιοχών Αθηνών και Θεσσαλονίκης θα μπορούν εξάλλου να παραγγείλουν το Wrangler Unlimited από τον ΦεβρουάριοΤο

Τεχνικά χαρακτηριστικά

▅ V6 βενζινοκινητήρας, 3.778 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 198 ίπποι, μεγίστη ροπή στρέψης 237 Νm στις 4.000

σ.α.λ., μόνιμη τετρακίνηση, κιβώτιο έξι σχέσεων, μήκος/πλάτος/ύψος 4.404/1.877/1.798 κ.εκ., μεταξόνιο 2.946 χιλιοστά, απόσταση από το έδαφος 259 χιλιοστά, βάρος (κενό) από 1.875 κιλά, χωρητικότητα ρεζερβουάρ 79,5 λίτρα.

▅ Επιδόσεις:0-100 χλμ. /ώρα σε 10,1”, τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 13,8 λίτρα ανά 100 χλμ.

Μάρτιο με έναν μοντέρνο πετρελαιοκινητήρα 2,8 λίτρων, που αποδίδει 177 ίππους και απαιτείσύμφωνα με το εργοστάσιο- μόνον 10,9 λίτρα μαύρου χρυσού ανά 100 χλμ. Για τους υπόλοιπους αποτελεί μονόδρομο ο V6 βενζινοκινητήρας των 3,8 λίτρων με 198 ίππους μέγιστη ισχύ, σπιρτόζες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,1”, τελική ταχύτητα 180 χλμ. /ώρα), αλλά και βουλιμία στην κατανάλωση βενζίνης (13,8 λίτρα ανά 100 χλμ.). Και οι δύο κινητήρες συνεργάζονται στάνταρ με εξατάχυτα χειροκίνητα σαζμάν ή κατόπιν παραγγελίας με αυτόματα κιβώτια τεσσάρων ταχυτήτων. Όσο για τις τιμές, είναι ακόμη άγνωστες και πρόκειται να ανακοινωθούν στο επόμενο δίμηνο.