Το Μazda ΒΤ-50 μπορεί να εργάζεται άφοβα και τις επτά ημέρες της εβδομάδας τόσο σαν αγροτικό όσο και σαν οικογ εν ειακό μοντέλο, αρκεί στη δεύτερη περίπτωση να επιλέξeτε την τετρακίνητη διπλοκάμπινη έκδοση…


▅ Στην πρώτη πανελλαδική παρουσίαση του νέου pick-up στην Κρήτη πήραμε μια γεύση από τις ικανότητές του τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα. Από τα νέα σημεία του ξεχωρίζει η εξωτερική εμφάνιση που μοιράζεται πολλά στοιχεία με το αδελφάκι του Ford Ranger, καθώς και η εργονομία που παραπέμπει σε επιβατικό όχημα.

Η μονοκάμπινη έκδοση απευθύνεται σε επαγγελματίες που θέλουν έναν ικανοποιητικό χώρο φόρτωσης και δεν έχουν την ανάγκη να το χρησιμοποιήσουν και για τις μετακινήσεις της οικογενείας τους. Αντιθέτως, στην διπλοκάμπινη έκδοση, ο χώρος φόρτωσης μπορεί να περιορίζεται (κυρίως στο μήκος της καρότσας) όμως στο εσωτερικό μπορούν να βολευτούν με άνεση τέσσερις έως και πέντε επιβάτες. Η θέση οδήγησης είναι εργονομική, με χειριστήρια που θυμίζουν τα επιβατικά μοντέλα της ιαπωνικής εταιρείας.

Επίσης υπάρχουν πάρα πολλές λύσεις, όπως ένα πτυσσόμενο τραπεζάκι για τον συνοδηγό που βγαίνει από το ταμπλό και το οποίο μπορεί να χρησιμεύσει για σύντομες εργασίες εν κινήσει.

Η επιλογή της αγοράς ενός pick-up μοντέλου δεν είναι εύκολη υπόθεση, αφού οι διαφορές στις τιμές ανάμεσα στις πιο απλές εκδόσεις (μονοκάμπινες χωρίς τετρακίνηση) και τις πλούσιες σε εξοπλισμό διπλοκάμπινες εκδόσεις είναι σημαντικές. Για παράδειγμα η δικίνητη έκδοση Regular Cab ξεκινά από τα 14.990 ευρώ ενώ η αντίστοιχη τετρακίνητη κοστίζει 18.990 ευρώ. Οι πιο πλούσιες4Χ4- εκδόσεις, όπως για παράδειγμα η Rab Cab κοστίζει από 21.490 ευρώ και περιλαμβάνει τα πάντα στον τομέα της άνεσης (4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέπτες, κεντρικό κλείδωμα) αλλά δεν περιλαμβάνει κλιματισμό! Η διπλοκάμπινη έκδοση κοστίζει 26.990 ευρώ και περιλαμβάνει τα πάντα. Η ασφάλεια ενισχύεται από τους δύο αερόσακους (προαιρετικά και πλευρικοί) ενώ το ΑΒS υπάρχει μόνο στις διπλοκάμπινες εκδόσεις και την έκδοση Rab Cab Μid. Τo μοτέρ των 2.5 λίτρων με τους 143 ίππους κινεί το διπλοκάμπινο μοντέλο με ευκολία τόσο στην εθνική όσο και στο χωματόδρομο. Η τετρακίνητη έκδοση με το κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού μπορεί να κινηθεί σε οποιοδήποτε έδαφος (με χιόνι, λάσπες) ενώ άκρως εντυπωσιακές είναι και οι δυνατότητες αναρρίχησης σε δύσβατα σημεία. Στα αρνητικά σημειώστε το ελαφρύ τιμόνι στον αυτοκινητόδρομο και κάποιες αναπηδήσεις του πίσω άξονα στον χωματόδρομο, πιθανόν από την απουσία φορτίου στην καρότσα. Ανάλογα με την έκδοση, οι αγρότες- επαγγελματίες έχουν τη δυνατότητα να το φορτώσουν από ένα τόνο έως και 1.200 κιλά. Σε γενικές γραμμές αποτελεί μια ιδανική λύση τόσο για τους επαγγελματίες όσο και για τους οικογενειάρχες που βλέπουν το ΒΤ-50 ως πρώτο αυτοκίνητο!

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας Τετρακύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος ντίζελ

Κυβισμός 2.499 κ.εκ.

Μεγίστη ισχύς 143 ίπποι στις 3.500 σ.α.λ. Μεγίστη ροπή στρέψης 330 Νm στις 1.800 σ.α.λ Τελική ταχύτητα 170 χλμ./ώρα Κατανάλωση 8,3 λίτρα ντίζελ ανά 100 χλμ