Η κηδεία του θα γίνει αύριο, στις 1 4.00, από το Νεκροταφείο του Βύρωνα

Η θεατρική οικογένεια θρηνεί την απώλεια ενός από τα πολύ άξια και αγαπημένα της μέλη. Ο Τάσος Μπαντής , ηθοποιός, σκηνοθέτης, ιδρυτικό μέλος της «Σκηνής», των «Μορφών» και του «Εμπρός», νικήθηκε από τη μάχη που έδινε τους τελευταίους μήνες με τον καρκίνο. Χθες το απόγευμα έπεσε σε κώμα και έπειτα από λίγες ώρες «έφυγε». Η είδηση έφτασε ταχύτατα στους συναδέλφους του της σκηνής, που συγκλονισμένοι, λίγα λεπτά αργότερα έπαιζαν, αφιερώνοντας τις παραστάσεις στη μνήμη του και κάνοντας τους θεατές κοινωνούς αυτής της απώλειας.

Γ εννημένος στην Κωνσταντινούπολη το 1 950 ο Τάσος Μπαντής έζησε εκεί ώς τα 14 του χρόνια, οπότε εγκαταστάθηκε με την οικογένειά του στη Θεσσαλονίκη. Πλάσμα φιλοπρόοδο, με μεγάλες ευαισθησίες και βαθύτατη καλλιέργεια, αφιέρωσε πολλά από τα χρόνια της νεότητάς του στις σπουδές. Απόφοιτος της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ, της Δραματικής Σχολής του Κ. Χαρατσάρη, έφυγε για σπουδές θεατρολογίας στο Λονδίνο.

Επιστρέφοντας στην Ελλάδα συνεργάστηκε αρχικά ως ηθοποιός με το ΚΘΒΕ. Με τη μεταπολίτευση κατέβηκε στην Αθήνα και συνεργάστηκε με τον Μάνο Χατζιδάκι στο Γ΄ Πρόγραμμα. Ως ηθοποιός δούλεψε με το «Ανοιχτό Θέατρο» του Γ ιώργου Μιχαηλίδη και τον θίασο Καρέζη-Καζάκου.

Στις αρχές της δεκαετίας του ΄80 συμμετείχε στην ίδρυση της «Σκηνής» και έπαιξε στην πρώτη παράστασή της, στη «Σπασμένη Στάμνα» του Κλάιστ . Μετά την αποχώρηση του Βασίλη Παπαβασιλείου από την ομάδα, συνυπέγραψε με τον Λευτέρη Βογιατζή τις παραστάσεις «Αγροίκοι» του Γ κολντόνι, «Συφορά από το πολύ μυαλό» του Γκριμπογιέντοφ, «Σε φιλώ στη μούρη» του Διαλεγμένου, περνώντας πλέον στη σκηνοθεσία. Η διάλυση της «Σκηνής» έγινε η αφορμή για τη δημιουργία των «Μορφών», που ίδρυσαν με τη Ράνια Οικονομίδου και τον Δημήτρη Καταλειφό, διαμορφώνοντας το παλιό τυπογραφείο του «Εμπρός» σε θέατρο με δύο σκηνές. Στη δεκαετία του ΄90, η δράση του «Εμπρός» με παραστάσεις υψηλού επιπέδου«Σωσμένος» του Μποντ, «Μικρός Έγιολφ» του Ίψεν, «Αμερικανικός Βούβαλος» του Μάμετ, «Σαν Έλληνας» του Μπέρκοφ, «Αριόπαπια» του Ίψεν, «Υπόθεση της οδού Λουρσίν» του Λαμπίς, «Αγγέλα» του Σεβαστίκογλου κ.ά.- έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη θεατρική ζωή του τόπου και επηρέασε τον θεατρικό χάρτη εκείνης της δεκαετίας. Γύρω από το «Εμπρός» η περιοχή μεταμορφώθηκε, νέα θέατρα δημιουργήθηκαν, ενώ άρχισαν να ξεφυτρώνουν δεκάδες μπαράκια.

Με τη διάλυση των «Μορφών», ο Τάσος Μπαντής συνέχισε στο «Εμπρός» ιδρύοντας την ομώνυμη εταιρεία θεάτρου «Εμπρός». Παράλληλα συνεργάστηκε ως σκηνοθέτης με το ΚΘΒΕ και την Εταιρεία «Πράξη» της Μπέττυς Αρβανίτη. Έπαιξε στην Επίδαυρο στην «Ηλέκτρα» του Μιχαήλ Μαρμαρινού.