Το νέο Χciting 500i της Κymco απέκτησε ψεκασμό, προδιαγραφές Εuro 3, ενώ διαθέτει ποιότητα, οδική συμπεριφορά μοτοσυκλέτας και καλές επιδόσεις που θα ικανοποιήσουν και τους πιο
απαιτητικούς. Όσο για την τιμή του, αυτή και αν είναι ασυναγώνιστη!
▅ Ο χορός στην κατηγορία των mega scooter δείχνει να έχει φουντώσει για τα καλά και, φυσικά, η ταϊβανέζικη φίρμα- που τα τελευταία χρόνια έχει αναβαθμίσει σε μεγάλο βαθμό την ποιότητα τηςσυναγωνίζεται με ίσους όρους τα αντίστοιχα (και αρκετά ακριβότερα) προϊόντα των Ιαπώνων και των Ευρωπαίων κατασκευαστών. Το 2005 απέκτησε το δικό της megascooter, που αποτελεί και την πρώτη της- πολύ επιτυχημένη, όπως αποδείχθηκε- προσπάθεια στην απαιτητική κατηγορία, ενώ για φέτος η αναγκαία αναβάθμισή του στις προδιαγραφές Εuro 3 έφερε και τις απαιτούμενες μικροβελτιώσεις σε αρκετά σημεία.

Φυσικά, η σοβαρότερη διαφορά σε σχέση με το υπάρχον μοντέλο είναι η προσθήκη ψεκασμού στον μονοκύλινδρο υγρόψυκτο και τετραβάλβιδο κινητήρα με τα 498 κυβικά και τους 38 ίππους του, που έχει σχεδιαστεί εξ ολοκλήρου από την Κymco, ώστε να εναρμονιστεί με τις καινούργιες αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων. Η λειτουργία του έγινε λιγότερο τραχιά, ενώ συνδυάζει υψηλά επίπεδα δύναμης και ροπής, αποδίδοντάς τα με εντελώς γραμμικό και «πολιτισμένο» τρόπο, χωρίς να φοβίζει στο παραμικρό ακόμα και τους πιο άπειρους αναβάτες. Ένα μικρό μειονέκτημα που υπήρχε και μεταφραζόταν σε κάποια μικρή καθυστέρηση στην εκκίνηση από στάση, βελτιώθηκε, ενώ οι επιδόσεις του είναι τέτοιες που επιτρέπουν στο Χciting να κινείται με άνεση όχι μόνο στα ανηφορικά κομμάτια αλλά και στους αυτοκινητόδρομους, αφού η τελική ταχύτητα φτάνει στα 160 χιλιόμετρα. Όλα αυτά συνδυάζονται με μειωμένο θόρυβο και χαμηλούς κραδασμούς. Από την άλλη, είναι εντυπωσιακή και η εξαιρετική οδική συμπεριφορά του σχετικά φρέσκου στην κατηγορία megascooter, είτε σαν κατευθυντικότητα στα πολλά χιλιόμετρα είτε στις στροφές, κάτι άλλωστε αναμενόμενο αν έχει δει κανείς το πλαίσιο χωροδικτύωμα που κρύβεται κάτω από τα πλαστικά.

Από την πρώτη επαφή μαζί του, εντυπωσιάζει η εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, προσεγμένη σε κάθε λεπτομέρεια από τη συναρμογή των πλαστικών μέχρι και την ταξινόμηση σωλήνων και καλωδίων. Η πληθωρική και εντυπωσιακή εμφάνιση τραβάει το μάτι, αλλά ταυτόχρονα απαιτεί και μερικές υποχωρήσεις ανάμεσα στα σταματημένα αυτοκίνητα λόγω πλάτους. Η κατάσταση διορθώνεται πολύ αν κλείσουν οι καθρέπτες, που στη θέση τους χαρίζουν σχεδόν πλήρες οπτικό πεδίο.

Αντίστοιχης ποιότητας είναι και οι αναρτήσεις, με καλάμια 40 χιλιοστών εμπρός και 2 αμορτισέρ ρυθμιζόμενα ως προς την προφόρτιση πίσω, ενώ μερίδιο στα εύσημα παίρνουν και οι τροχοί με 15 και 14 ίντσες διάμετρο εμπρός και πίσω αντίστοιχα, κάτι που έχει καθιερωθεί σχεδόν στην κατηγορία. Άξια μνείας είναι τα φρένα, συντελώντας πολύ στην ενεργητική ασφάλεια του αναβάτη. Δύο δίσκοι εμπρός με διάμετρο 260 χιλιοστών και συνδυασμένο σύστημα πέδησης integralle, απαλλάσσουν τον αναβάτη από το άγχος του μπλοκαρίσματος ακόμη και σε κακής ποιότητας οδόστρωμα, απαιτώντας όμως και αρκετή πίεση στις αντίστοιχες μανέτες.

Κύριο χαρακτηριστικό του η κορυφαία άνεση που προσφέρει τόσο στον αναβάτη όσο και στον συνεπιβάτη- και σε αυτό βοηθάει τόσο η ευρύχωρη σέλα και η πλήρης αεροδυναμική κάλυψη από τον αέρα, όσο και το κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού, που είναι ικανό να καλύψει και τις πιο δύσκολες απαιτήσεις. Άφθονοι αποθηκευτικοί χώροι κάτω από την τεράστια σέλα (μικρότεροι όμως από τον μέσο όρο της κατηγορίας) συν ένα μικρό ντουλαπάκι στο εσωτερικό της ποδιάς, παροχή 12V, υπερπλήρης πίνακας οργάνων με αναλογικά όργανα και χειρόφρενο είναι μερικά δείγματα. Όσο για την τιμή του; Με 5.490

ευρώ το Χciting 500i αποτελεί ίσως την πιο δελεαστική και ολοκληρωμένη πρόταση στην κατηγορία του, αξίζοντας την προσοχή σας.