Αν τη χ αρακτηρίσουμε touring, την αδικούμε. Αν την πούμε σούπερ σπορ, πάλι την αδικούμε, αφού κάν ει τα πάντα. Ό,τι και να είναι, η αδρεναλ ίνη όταν την οδηγ είτε βρίσκεται στο κόκκινο, άσχ ετα αν πρόκειται για μια καλοστημένη μοτοσυκλέτα που τα κάν ει ό λα, ό λες τις ημέρες της εβδομάδας
▅ «Απλά, μια μοτοσυκλέτα για τα πάντα» θα μπορούσε να είναι η ακριβής περιγραφή της νέας μεγάλης Fazer της Υamaha. Από την πρώτη στιγμή που θα καθήσεις επάνω της αναρωτιέσαι γιατί οι περισσότερες σπορ μοτοσυκλέτες φτιάχνονται τόσο… άβολες. Την ίδια φιλοσοφία κατασκευής με την παλιά και άκρως επιτυχημένη Fazer ακολούθησε η Υamaha και στη νέα Fazer του 2006, προσαρμόζοντάς την, φυσικά, στα καινούργια δεδομένα: κινητήρας και φρένα R-1 (2004) σε ένα εξαιρετικά καλοστημένο αλουμινένιο πλαίσιο, με πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, άνεση σε μια φυσιολογική στάση για αναβάτη και συνεπιβάτη και μεγάλο τιμόνι για απόλυτο έλεγχο. Το μισό φέρινγκ που διαχωρίζει τη Fazer της δοκιμής μας από την αντίστοιχη γυμνή FΖ1 είναι και ο καθοριστικός παράγοντας που διευρύνει κατά πολύ της τουριστικές ικανότητες της πρώτης. Γιατί, από «γκάζι», και στις δύο υπάρχει περίσσευμα!

Φυσικά ο πενταβάλβιδος κινητήρας έχει δεχθεί κάποιες παρεμβάσεις για να προσαρμοστεί καλύτερα στον all round χαρακτήρα της Fazer, χάνοντας όμως 25 ίππους από τους 175 της R-1, με επιδιωκόμενο αποτέλεσμα το όφελος σε ροπή χαμηλά, αφού το νούμερο των 150 ίππων μπορεί να θεωρηθεί ακόμα και υπερβολικό, τουλάχιστον για μια τέτοια μοτοσυκλέτα. Το αποτέλεσμα όμως στο πολεμικό- στην όψηFazer δεν είναι το αναμενόμενο, γιατί ναι μεν υπάρχει πολλή ροπή και απόλυτα φυσιολογική επιτάχυνση από τα 40 χιλιόμετρα ακόμα και με… έκτη στο κιβώτιο, όμως η εκρηκτική και ατελείωτη δύναμη εμφανίζεται από τις 6.000

στροφές και πάνω. Κάτω από αυτό τον αριθμό η απόκριση είναι ήπια, ίσως περισσότερο από ό,τι περιμένει κανείς σε μια τέτοιων προδιαγραφών μοτοσυκλέτα, με αντίλογο τη φιλική συμπεριφορά και την εύκολη αξιοποίηση των δυνατοτήτων της σε δημόσιο δρόμο (και μάλιστα με ελληνικής ποιότητας άσφαλτο). Άλλωστε, για τον ίδιο σκοπό έχει επιλεγεί και τόσο μακριά η σχέση τής πρώτης ταχύτητας (135 χ.α.ώ.!) αλλά και των υπολοίπων 5, ώστε να γίνεται πιο ξεκούραστο το ταξίδι στις υψηλές ταχύτητες χωρίς τη νευρικότητα που διακρίνει τις αυστηρά sport κατασκευές. Το φέρινγκ με τη μικροσκοπική ζελατίνα προστατεύει αρκετά, ομαλοποιώντας κυρίως τη ροή του αέρα μέχρι τα 180 χιλιόμετρα, από τα 250 της τελικής ταχύτητας της Fazer.

Αντίστοιχες είναι και οι εντυπώσεις από την οδική συμπεριφορά. Απόλυτη σταθερότητα σε στροφές και ευθείες, φιλική συμπεριφορά που δεν φοβίζει σχεδόν ποτέ και συνεχής πρόκληση για παιχνίδια. Η ακαμψία του αλουμινένιου deltabox πλαισίου και οι πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις συμβάλλουν πολύ σε αυτό- και μόνο αν πιεστεί υπερβολικά εμφανίζονται αδυναμίες. Ακόμα και σε ύπουλη άσφαλτο ή σε βουνό με κλειστές στροφές, οι αντιδράσεις της είναι προοδευτικές και απόλυτα ελεγχόμενες. Άξια αναφοράς φυσικά και τα άριστα φρένα, προερχόμενα από το R-1 του 2004.

Όσο για τη καθημερινότητα, παρά το γεγονός ότι χαρακτηρίζεται σαν σπορ μοτοσυκλέτα, δεν της λείπει η άνετη σέλα για δύο άτομα, όμως της λείπει το κεντρικό σταντ και οι χειρολαβές του συνεπιβάτη παράλληλα με κάποιον σχετικά ευρύχωρο αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα.

Πάντως, το σίγουρο είναι ότι κανείς δεν πρόκειται να πλήξει μαζί της. Το μόνο μείον είναι η έλλειψη αμεσότητας στις χαμηλές στροφές και, φυσικά, τα 11.700

ευρώ που κοστίζει.