Κατασκευάζονται 37 χιλιόμετρα δρόμου για να μην κόψει ο αυτοκινητόδρομος το

πέρασμα της καφέ αρκούδας

ΕΓΚΑΙΝΙΑΣΤΗΚΕ χθες, η πρώτη «πράσινη» γέφυρα της Ελλάδας. Πρόκειται για

γέφυρα που κατασκευάστηκε στην Εγνατία Οδό, στην καρδιά του δάσους μεταξύ

Γρεβενών και Μετσόβου, προκειμένου να περνάει από εκεί η περίφημη καφέ αρκούδα

της Πίνδου.

Τα έργα για την προστασία της καφέ αρκούδας στην Εγνατία – στην οποία θα μπουν

και τα πρώτα διόδια από τον ερχόμενο Μάρτιο, ενώ προβλέπονται συνολικά 13 σε

όλο το έργο – είναι μια εναλλαγή σηράγγων και γεφυρών που ενώνουν τις πλαγιές

της Πίνδου. Για να μην κόψει ο κλειστός αυτοκινητόδρομος το πέρασμα της καφέ

αρκούδας, σήμερα κατασκευάζονται 37 χιλιόμετρα δρόμου μεταξύ Γρεβενών –

Μετσόβου, με κόστος 40 εκατομμύρια ευρώ το χιλιόμετρο, σε αντίθεση με το

«εύκολο» πεδινό κομμάτι στην Ανατολική Μακεδονία, όπου το κόστος κατασκευής

του δρόμου είναι 5 εκατ. ευρώ το χιλιόμετρο.

Τα δύσκολα κατασκευαστικά κομμάτια στην περιοχή της αρκούδας υπολογίζεται να

ολοκληρωθούν σταδιακά μέχρι το 2008.

Η περιοχή της Ηπείρου, την οποία επισκέφτηκε χθες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος

Σουφλιάς, θεωρείται δύσκολη, όχι μόνο γιατί ο δρόμος περνάει κυρίως από

γέφυρες ύψους 100 μέτρων πάνω από χαράδρες και κοιλάδες, αλλά και εξαιτίας της

υψηλής υγρασίας των εδαφών.

Όπως ανακοίνωσε χθες ο κ. Σουφλιάς, το επόμενο διάστημα θα έχει συνεργασία με

το υπουργείο Εξωτερικών, προκειμένου να υπάρξει συνεργασία με την Αλβανία για

μια σημαντική αλλαγή της χάραξης στο τμήμα που η Εγνατία βγαίνει στην Αλβανία.

«Θα ζητήσουμε να μη γίνει τελικά το κομμάτι από την Κρυσταλλοπηγή, αλλά να

πάμε μέσω Ιεροπηγής», τόνισε ο κ. Σουφλιάς «γιατί το κόστος θα είναι

χαμηλότερο και το έργο θα γίνει πιο γρήγορα». Επίσης, πρόκειται να μελετηθούν

και να δημοπρατηθούν και τρεις νέοι κάθετοι άξονες, εκτός από τους

υφιστάμενους. Έτσι μελλοντικά, η Ελλάδα θα συνδέεται μέσω Εγνατίας με Αλβανία,

με Σκόπια (νέος) και με… 4 άξονες με Βουλγαρία (εκτός από τους 2 που ήδη

κατασκευάζονται).