Μπιλ Κάουζερ. Δεν τον ενδιαφέρει η οικολογία, αλλά βλέπει ότι πουλώντας το

καλαμπόκι του για βιοκαύσιμα έχει κέρδος

Στα χωράφια του στην Αϊόβα, ο Μπιλ Κάουζερ εκτρέφει τις αγελάδες του και

καλλιεργεί καλαμπόκι. Παλιότερα προσπαθούσε να πωλήσει στην Κίνα το πλεόνασμα

της παραγωγής του. Αλλά η Εθνική Ένωση Καλλιεργητών Αραβοσίτου και καθηγητές

όπως ο Ρόμπερτ Μπράουν, ειδικός στη βιοαιθανόλη στο Πανεπιστήμιο του Έιμς

(Αϊόβα) του έδειξαν πως η άνοδος των τιμών του πετρελαίου ανοίγει ορίζοντες

για το καλαμπόκι του που ούτε να υποψιαστεί μπορούσε . Ο Μπιλ δεν είναι

οικολόγος. Όμως πώς να αντισταθείς στην «πράσινη» μόδα, όταν ο καθηγητής

Μπράουν σου λέει: «Αντί να αφιερώσετε ολόκληρη τη συγκομιδή καλαμποκιού στην

εκτροφή των ζώων σας, μετατρέψτε ένα μέρος της σε βιοαιθανόλη: τα υποπροϊόντα

των σπόρων σας θα αποσυντεθούν κατά το ένα τρίτο για να παραγάγουν αυτό το

καύσιμο που γίνεται όλο και περισσότερο υποχρεωτικό από τις νέες αμερικανικές

προδιαγραφές για την ενέργεια, κατά το ένα τρίτο για να θρέψουν τα βοοειδή σας

και το υπόλοιπο ένα τρίτο θα απορριφθεί ως ανθρακούχο αέριο στην ατμόσφαιρα,

αλλά αυτό δεν είναι σοβαρό, επειδή αυτό το διοξείδιο του άνθρακα προέρχεται

από φυτά που το έχουν ήδη απορροφήσει».

Η μεγάλη ζήτηση.Ο Μπιλ δεν ενδιαφέρεται για τις διάφορες ευρωπαϊκές και

αμερικανικές μελέτες που διαφημίζουν την αιθανόλη και αναγορεύουν την αλκοόλη

αυτή, η οποία προέρχεται από τη ζύμωση σακχάρων που περιέχονται στο καλαμπόκι,

σε πρωταθλητή του ενεργειακού απολογισμού (συντελεστής 2 έναντι 0,87 για την

κλασική βενζίνη), πρωταθλητή κατά της υπερθέρμανσης της ατμόσφαιρας (εκπέμπει

2,5 φορές λιγότερο αέριο του θερμοκηπίου απ’ ό,τι ο ορυκτός ανταγωνιστής του)

και πρωταθλητή της απασχόλησης (χρειάζεται 60 φορές περισσότερη ένταση

εργασίας απ’ ό,τι η διύλιση του πετρελαίου).

Αυτό που είδε κυρίως ο Μπιλ είναι ότι από το 2002 η παραγωγή αμερικανικής

αιθανόλης κάνει κάθε χρόνο άλμα 20% και δεν επαρκεί πλέον για να καλύψει τη

ζήτηση. Ξέρει επίσης ότι το μεγάλο ημιφορτηγό του λειτουργεί χωρίς καμιά

τεχνική τροποποίηση και χωρίς κανένα πρόβλημα με το μείγμα Ε10 (10% αιθανόλη

και 90% βενζίνη) και πως το Ε10 κοστίζει σήμερα 2,60 δολάρια το γαλόνι (3,7853

λίτρα), όταν η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης κυμαίνεται πάνω από τα τρία

δολάρια.

Αλλά αυτό που έπεισε τελικά τον Μπιλ για τη σημασία του «κοιτάσματος» που είχε

στα πόδια του είναι ότι τα 61 εργοστάσια παρασκευής αιθανόλης που υπήρχαν το

2002 έγιναν 97 και σύντομα θα προστεθούν 33 νέα.

Πραγματοποίησε 75 συνελεύσεις μέσα σε 50 ημέρες για να πείσει τους γείτονές

του να συμμετάσχουν στο κεφάλαιο του μελλοντικού εργοστασίου αιθανόλης. Ένας

γιατρός, ένας εμπορικός αντιπρόσωπος, ένας οδηγός λεωφορείου είναι μεταξύ των

945 μετόχων του Lincolway Energy Plant. Οι αγρότες αντιπροσωπεύουν το 12% του

κεφαλαίου και εγγυώνται τον τακτικό εφοδιασμό του εργοστασίου με καλαμπόκι.