ΣΥΝΟΔΗΓΟΣ ΑΓΩΝΩΝ ΡΑΛΙ ΚΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΗΣ ΕΚΠΟΜΠΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΣΤΟ MEGA

Ο Κωστής Στεφανής λυπάται επειδή «Η Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο» θα περάσει και

πάλι απαρατήρητη στη χώρα μας, πιστεύει ότι ο νέος Έλληνας οδηγός μοιάζει με

ναυαγό που τον αφήνουν χωρίς σωσίβιο στον Ατλαντικό και είναι απόλυτος ότι με

τα αυστηρότερα πρόστιμα του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας χτυπάμε απλά το

σαμάρι και όχι τον γάιδαρο.

Πότε πληροφορηθήκατε για την «Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο»;

Την Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου, όταν ο Πέτρος Πιτσίνης μου ζήτησε να απαντήσω σ’

αυτές τις ερωτήσεις.

Ικανοποιηθήκατε από τη δημοσιότητα που πήρε στην Ελλάδα;

Μόλις χθες είδα στο Μετρό αφίσες που αναφέρονταν στη σημερινή επέτειο. Δεν

αντέχεται δηλαδή τόση δημοσιότητα.

Θα αλλάξετε τις συνήθειές σας σήμερα;

Αναμφίβολα ναι, δεν θα βάλω μπέικον στο πρωινό μου και σίγουρα θα βγάλω από

την αποθήκη γυαλισμένο το mountain bike μου.

«Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο». Άλλοθι ή κίνητρο;

Ευκαιρία για να κάψουμε θερμίδες ή να χρησιμοποιήσουμε τη βραδύτητα της

μετακίνησης σαν άλλοθι (έχοντας πάει με αυτοκίνητο) για παράνομη συνεύρεση.

Συνδυάζονται αγώνες αυτοκινήτων και προστασία περιβάλλοντος;

Αναμφίβολα ναι, αφού τα σύγχρονα αγωνιστικά αυτοκίνητα πληρούν όλες τις

αντιρρυπαντικές προδιαγραφές που ισχύουν σήμερα. Επιπλέον προσφέρουν και

θέαμα.

Γιατί συνοδηγός και όχι οδηγός αγώνων;

Γιατί η δουλειά του συνοδηγού είναι πιο εγκεφαλική από αυτή του οδηγού

θυμίζοντας μαέστρο σε ορχήστρα. Ακόμη η απαγγελία των σημειώσεων σού απαλύνει

τον ποιητικό σου οίστρο.

Τσουχτερότερα πρόστιμα ίσον λιγότερες παραβάσεις;

Ήμαρτον Κύριε. Η παροιμία λέει, φταίει ο γάιδαρος βαράμε το σαμάρι. Αν η

Πολιτεία δεν δώσει στον οδηγό να καταλάβει το τι κακό μπορεί να προκαλέσει μια

– κατά τον οδηγό – μικροπαράβαση, τότε η κατάσταση θα συνεχίζεται αναλλοίωτη.

Φταίει τελικά ο ελληνικός Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας για τα δεινά στους

δρόμους μας;

Βασικά το «κοκ» είναι εύγευστο γλυκό και επαναλαμβάνω πως αν οι οδηγοί δεν

διδαχθούν ότι το να μετακινείς ένα αυτοκίνητο εκτός από ευχάριστο είναι και

επικίνδυνο, τότε η Αστυνομία θα μας γράφει, όμως εμείς θα συνεχίσουμε να

«γράφουμε» τον ΚΟΚ.

Έλληνας οδηγός;

Ναυαγός στον Ατλαντικό, ξημερώματα παγωμένης νύχτας Φλεβάρη με καταιγίδα,

χωρίς σωσίβιο. Έτσι παραδίδει η Πολιτεία τον Έλληνα οδηγό στον λαβύρινθο της

κυκλοφορίας.

Ποια παράβαση δεν θα συγχωρούσατε ποτέ;

Την παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, εκτός και αν ο οδηγός πάσχει από αχρωματοψία

(!!!)

Η πιο επικίνδυνη διαδρομή που έχετε βιώσει;

Εθνική Οδός Κορίνθου – Πατρών, περιοχή Ξυλοκάστρου με βροχή. Πιο επικίνδυνα

και από παγωμένη ειδική διαδρομή του Ράλι Μόντε Κάρλο με οδηγό Ιαβέρη Junior

και καραφλά λάστιχα χωρίς καρφιά.

Ο ιδανικός συνοδηγός;

Στρινγκοφορούσα νεαρά ύπαρξη ύψους 1,75 και βάρους όχι παραπάνω των 55 κιλών

και φυσικά μιλάω για τους… άλλους οδηγούς.

Έξω πάμε όντως καλά;

Αναμφίβολα, γιατί μέσα μπάζει από παντού.

Έχουν θέση τα αυτοκίνητα στα κέντρα των πόλεων;

Βεβαίως, αφού και οι πόλεις έχουν θέση μες στα δάση. Τι δηλαδή; Ήρθαν τα άγρια

να διώξουν τα ήμερα;

Το πιο απαραίτητο αξεσουάρ στον εξοπλισμό ενός Ι.Χ.;

Ένα καλό ραδιοCd για να περνάς ευχάριστα τις ανιαρές ώρες του μποτιλιαρίσματος

και μια καρότσα 5 αστέρων EuroNCAP για να διασώζεσαι από τις μετωπικές

συγκρούσεις των πολιτικών.

Είστε υπέρ της εντονότερης αστυνόμευσης στους δρόμους;

Είμαι υπέρ της ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗΣ αστυνόμευσης στους δρόμους.

Από ποια ηλικία πρέπει να αρχίζει η κυκλοφοριακή αγωγή;

Από τη νηπιακή.

Και πότε έχει ολοκληρωθεί;

Γηράσκω αεί διδασκόμενος…

Φανερώνουμε τον πραγματικό μας χαρακτήρα στο τιμόνι;

Ουαί κι αλίμονό μας αν δεν τον φανερώναμε. Τι σόι Έλληνες οδηγοί είμαστε;

Αισιοδοξείτε;

… ότι θα προλάβω να δω να διδάσκεται στα σχολεία το μάθημα της κυκλοφοριακής

αγωγής και να γεμίζουν από παιδιά τα πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής, που πολλοί

δήμοι έχουν κατασκευάσει.