Νέο «οδηγό» για την επαγγελματική της πορεία θα αναζητά από το νέο έτος η

Peugeot-Citroen, αφού τότε θα παραιτηθεί από τη θέση του διευθύνοντος

συμβούλου ο κ. Jean-Martin Folz. Η πτώση της κερδοφορίας του ομίλου την

τελευταία τριετία οδήγησε στην παραίτηση του κ. Folz από τη θέση που κατείχε

από το 1997. Από τότε ο κ. Folz ηγήθηκε ριζικών αλλαγών στη δομή του ομίλου,

όμως τους τελευταίους 18 μήνες χρειάστηκε να αναπροσαρμόσει προς τα κάτω

τέσσερις φορές την κερδοφορία του ομίλου. Η ανακοίνωση της παραίτησής του ήρθε

λίγες μέρες μετά την παραίτηση του κ. William Clay Ford Jr. από τη θέση του

διευθύνοντος συμβούλου της Ford Motors, μια εξέλιξη που δείχνει ότι τα

προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι κοινά και στις

δύο όχθες του Ατλαντικού.

Η αύξηση στο κόστος των πρώτων υλών αλλά και η ένταση του ανταγωνισμού από

ασιατικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι τα μεγαλύτερα προβλήματα. Με την

εξαίρεση της Fiat, η οποία το τελευταίο διάστημα επανακάμπτει χάρη στην

επιτυχία του επανασχεδιασμένου Punto, οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές

αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα.

Όπως αναφέρουν διεθνείς αναλυτές, σήμερα οι Ευρωπαίοι αγοράζουν τον ίδιο

αριθμό αυτοκινήτων που αγόραζαν πριν από 10 χρόνια και τα ίδια αυτοκίνητα που

θα αγοράζουν στα επόμενα 10. Αυτό σημαίνει ότι ο μόνος τρόπος για να αυξηθούν

οι πωλήσεις κάποιας εταιρείας είναι να «κλέψει» μερίδιο αγοράς από τους

ανταγωνιστές της. Κάτι που ήδη κάνουν οι ασιατικές εταιρείες, οι οποίες

μάλιστα αναμένεται να «πλημμυρίσουν» την αγορά με νέα αυτοκίνητα μέσα στα

επόμενα χρόνια.

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΔΙΕΘΝΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ